Ole Theodor Holland Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hei. Jeg skal en liten tur til Budapest i påskeferien. Jeg har lest mye her om hvordan man skal få klappsete osv. Et formelt brev er det jo mange som har anbefalt. Men problemet er jo at det ikke er så lang tid igjen, og formelle brev er ikke helt min sterke side. Så hvis noen her har noen bra tips til en sjenert 15 åring , så hadde jeg tatt i mot det med stor glede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Spør i innsjekkingsskranken. Det er liten sjanse for at det går, er nesten umulig i dag men det skader ikke å spørre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Eller du kans pørre i det du går ombord... Men du kan jo også prøve å sende en "formell epost" til de, men da blir cluet å finne riktig adresse. Tror ikke noen av de som du finner på sas sine hjemmeside (i vertfall ikek de som er lett tilgjengelige) er noen av de du er ute etter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Fasitsvaret på dette er: Om du ikke har spesielle kontakter i flyselskapet, gjør en henvendelse til kaptein ombord. Ta med deg legimitasjon og gjør rede for hvem du er og hvorfor du ønsker å sitte i cockpit. Flyvertinner har en lei tendens til å mistolke slike forespørsler og du har ingen god garanti for at hun i det hele tatt har videreformidlet ditt budskap til kapteinen ombord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Men så er jo problemet at du oftest må snakke med kabinpersonale for å få snakke med kapteinen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Johansen Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Få mora di til å delta i "Jeg gjør hva som helst" på tv2 . Tirsdag 8. mars deltok mor til 15-årige Haakon Nordvik, og som premie fikk flightsim frelste Haakon cocpittur fra Haugesund til Oslo i Airbus og få fly i Norges største flysimulator. Tror det blir vist klipp fra dette neste tirsdag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 hehe! stili! skulle ønske min mor også hadde flyskrekk! kan kanskje hyre inn brorn min? ang. klappsete og spørsmål til flygerne: man kan spørre om å få tale med kapteinen, man trenger ikke si hva det gjelder! =) det har i alle fall jeg gjort, og jeg tror jeg har sittet mer i cockpit enn i passasjerkabin når jeg har fløyet, for å være helt ærlig! det er jo helt herlig å ha deres nøysomme arbeid i skue! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Theodor Holland Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Okay...... så jeg spør først i skranken.... hvis ikke det går.. så tar jeg en liten prat med besetningen om jeg kan få lov til å prate med Kapteinen. Men hva gjør jeg hvis besetningen spør hvorfor jeg skal prate med kapteinen??. Og når skal jeg eventuelt spørre besetningen?. Takker for alle svar så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Pass på å gå sist ombord, så slipper du å blokkere for folk som skal gå ombord, slik at du får snakka me personalet ifred Jeg gjorde dette sist gang jeg var ute å fløy, men den røya av en flyvertinne gidde meg avslag.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 .....men den røya av en flyvertinne gidde meg avslag.. Overaskende må jeg si, med en sånn positiv holdning.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Spesielt hvis du kalte henne det til å begynne med. "Hei du der, din røy, av ei flyvertinne, av undergrunnens avskum og sa[..]ns tjener" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Jah, dere er like festlig som vanlig. Nei, kalte henne ikke røy, men jeg angra bittert på det i ettertid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Kristoffersen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Haakon Nordvik Han er ikke mye entusiast når han ikk er her på forumet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Jah, dere er like festlig som vanlig. Nei, kalte henne ikke røy, men jeg angra bittert på det i ettertid Fordi hun gjorde jobben sin og da deg det svaret hun har fått beskjed om å gi ? Tror du sjansen hadde vært større om du kalte henne røy ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Haakon Nordvik Han er ikke mye entusiast når han ikk er her på forumet Nei, og hverken han eller mora svarer på mail eller SMS (vi måtte jo tipse dem om det fine miljøet vi har her... det kunne jo være at han ikke visste om denne siden ). Men vi må jo ikke være for masete heller da. Edit: Men til emnet... hva om vi kunne fått laget visittkort med fs.no-logo, medlemsnummer, plass til å skrive noe på o.l. som vi kunne sendt fram i cockpit? Tror det kunne ha åpnet noen dører for oss... kanskje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Flightsim.No vet jeg ikke helt.. kanskje bedre å vise medlemskort i en flyklubb / seilflyklubb og sånt, og vise at man driver med noe litt seriøst. Ikke det at flightsim.no innebærer noe negativt. Men de tror sikkert på at de som spør er flyinteressert uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.