Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er noen grundere som holder på å utvikle fly laget av aluminium og hvis alt går etter planen skal det første være på vingene om et par-tre år. Hvis jeg ikke husker helt feil...

På TV2 sa dei at det skulle lagast av kompositt materiale og difor kom det til å bli veldig lett.

Skrevet

leste artikkelen fra hangar.no, hvor det står :

...Det første norsk produserte flyet siden 40-tallet ...

Ble litt nyskjerrig på hva vi lagde på 40-tallet..:P Ikke si at vi produserte Messerschmitts og Focke-Wulfs her i norge.. ""

Skrevet
tror vi hadde tiger-moth fabrikk på kjeller men den la vel ned på begynnelsen av 30 tallet tror jeg... kan nok ha feil så noen som vet bør nok rette på meg ""

Nei, du er faktisk inne på noe der, Fredrik. Så vidt jeg kan huske ble rundt 40 stk. Tiger Moth lisensbygget på Kjeller i perioden 1933 til 1937.

Skrevet

Teknisk ukeblad hadde en liten artikkel om dette tidligere i vinter. Den er tilgjengelig her

Skrevet
Vi får bare håpe at flydesignet er bedre en stavekontrollen på websiden
den der fikk meg til å le "" fordi at du skrev feil! "Flydesignet er bedre ENN stavekontrollen"

Sier du... ""

" Den der fikk meg til..."

Skrevet
den der fikk meg til å le "" fordi at du skrev feil! "Flydesignet er bedre ENN stavekontrollen"

Tja, dette er nå tross alt et forum og ikke en hjemmeside til en, i utgangspunktet, seriøs flyprodusent. Er helt enig med Jan-Thore, måten ting ble formulert på, i tillegg til skrivefeilene, virket ikke overbevisende profesjonelt. Men man kan selvfølgelig håpe...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...