Gå til innhold

Storinnrykk fra Norge!!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Jeg er med om jeg får vectoring hvis den finnes. SID/STAR er jeg ikke komfortabel med akkurat nå. Har ikke fløyet mye

de to siste årene og trenger kanskje øve noe for å være med.

Hvis man setter for høye krav til alle de uerfarne pilotene og "amatørene" uteblir vi/de. Jeg setter kanskje større krav til ATC enn til pilotene. Jeg kan lette og lande og får jeg de rette instruksene skal jeg nok greie meg uten SID og/eller STAR. Men, som nevnt, jeg er med hvis flighten settes til ei helg og utenom Liverpool-kamper "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Lørdag om en uke passer sansynligvis (Hvis Tomas får rettet opp i databasen oss VATSIM slik at jeg kommer meg på VATSIM med ASRC som Student) Kommer ann på hvor lang tid det tar før jeg har fått den hentelappen fra posten,.... Skal bestille headset på Onsdag

Da regner jeg med at du får det på fredag, eller mest sannynlig på lørdag.

Turen blir selvfølgelig holdt uavhengig av når du har mulighet eller ikke, det finnes flere ATC'er i Norge men selvfølgelig setter vi pris på at du stiller opp! Det er slik det skal være, hjelpe hverandre! ""

 

Alle er selvfølgelig invitert med, og vi setter ikke noe "krav" til noe som helst, det er derfor jeg synes det er fornuftig å velge en plass eller tidspunkt som ikke er så "stressende".

Men alle klarer vel å finne fram til flyplassen å etablere seg på ILS'en uten vectoring eller STAR? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal vi finne ILSen da?

 

VOR/DME approach?

ILS approach? ""

Visual? ""

 

Hehe.. jeg håper du bare tuller "" Uten STAR eller vectorering ""

 

 

Men hvilken flyplass er det forslag om at vi skal fly fra/til? Jeg har lyst til å få en approach på ENAL, det er et morsomt sted "" Men selv om det er mange "uerfarne" som skal fly, så er det kanskje morsomt for oss som kan litt mer "" at vi kunne blitt igjen og fløyet f.eks ENGM-ESSA-EKCH-ENGM (eller til England..) Hva synes dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg gått glipp av noe? Er det bestemmt hvor vi skal?

Eller er det åpent for forslag?

 

Hvis noen har problemer med å finne fram: Følg etter Ivar! """"

 

Håper været blir en liten utfordring også, så skal vi visehva normenn er god for! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo flott ut å dra fra ENBO! Men jeg har hørt at det er mange som ikke liker ATCen i Tyskland fordi de snakker tysk, stemmer dette? Har ikke fløyet i Tyskland ennå på VATSIM...

 

Men hva med en rundtur ENGM-EKCH-ESSA-ENGM? Bare et forslag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal vi finne ILSen da?

 

VOR/DME approach?

ILS approach? ""

Visual? ""

 

Hehe.. jeg håper du bare tuller "" Uten STAR eller vectorering ""

¨

 

Jeg regner med at dette er den første flysimulatoren du har kjøpt, siden du ikke klarer å finne ILS uten STAR eller vectoring... På fs 95-98 var det jo ikke GPS engang, men allikevel fant vi ILS'en. Du må bare komme inn fra en ca 30 grader off ILS retningen for å intercepte, sånn 10-20 nm fra flypassen. Det fikser du ved å se på GPS'en. Og når nåla flytter på seg tar du en 30 graders sving, værre er det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det kommer mange flotte forslag her nå, og slikt setter vi stor pris på!

Dere skal være oppmerksomme på at dere selv kan sette en dato å bestemme destinasjon o.l, jeg var ute etter å få opp emnet slik at det ble litt omdiskutert, ikke nødvendigvis arrangere hele greia. Hele vitsen er jo at vi skal komme til enighet, finnes ikke noe "for langt" for meg, heller "for kort" men vi får se hva utfallet blir, flere forslag? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...