Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

ok, men har de med seg hjelpesendinger nedover dit også? eller? er det militæret som står for hjelpesendingene? sitat fra siden til det norske forsvar :

Luftforsvaret består av syv flystasjoner, to kontroll- og varslingsstasjoner, to utdanningssentre, ti skvadroner samt to Luftvernartilleri Bataljoner. Luftforsvaret har 57 F16 kampfly, seks NASAMS batterier, tolv Sea King redningshelikoptre, seks P-3 Orion maritime overvåkingsfly, seks Hercules transportfly, seks Lynx helikoptre, 18 Bell helikoptre og tre DA-20 fly.
hvis det er forsvaret som står for det, hvem låner de fly av hvis det blir AN-124? Jeg er forvirret ""
Skrevet
De leier vel fra Volga-Dnepr Airlines

eller Polet Cargo Airlines

Espen de sender ikke ned en AN124 siom sagt så har de tatt ut en SAS maskin av rute for og bli gjort om til ambulanse fly...

Tror de mener hjelpesendinger.... ikke ambulanseflyet!

Skrevet
De leier vel fra Volga-Dnepr Airlines

eller Polet Cargo Airlines

Espen de sender ikke ned en AN124 siom sagt så har de tatt ut en SAS maskin av rute for og bli gjort om til ambulanse fly...

 

Ja. Jeg vet det. Hva har det med saken å gjøre?

 

Ståle spør i øverste post: "hvilke/t fly flyr hjelpesendinger til sør-øst asia? "

 

Vi pratet da om 2 fly som skulle fly hjelpesendingen nedover. Ikke pax oppover.

Sier heller ikke hva slags fly det blir. Men bare hva det kan bli.

Skrevet
LN-TUI flyr nå til Phuket. Refueling ZAH (Zahendan Iran). Framme ikveld 22.30Z. Retur imorgen samme vei -avgang 1200Z

 

"Scanor 1253 ambulance" - blir tungvint callsign hele veien til Thailand det der ""

 

Om drøyt en time drar SAS9047 737-883 fra OSL med kursen for Dubai og videre til Bangkok..

Skrevet

SAS med luftbro til Thailand

 

I artiklen står det 15 fly sendes nedover.. men de mener sikkert 15 flyvninger??

Det står også at flyningene utføres med Airbus 330/340. Men noen flighter går vell med 738 også, som nevnt ovenfor.

 

Dette er vell i tilleg til SAS Braathens sin 737, som skal gå i shuttle trafikk mellom Oslo og Phuket

Skrevet

SAS luftbro har startat

Efter en överenskommelse mellan myndigheterna i Danmark, Norge och Sverige och SAS upprättas en luftbro mellan de skandinaviska huvudstäderna och Thailand. Flygplanen är beställda av myndigheterna i Skandinavien.

Alla tider är lokala. Flygplanen går till Thailand för att hämta hem skandinaviska resenärer.

 

29.12 B737-800 Arlanda – Dubai – Bangkok. Tillbaka 30.12 till Stockholm. [sK 9027 LN-RPM]

29.12 B737-800 Arlanda – Dubai – Bangkok. Tillbaka 30.12 till Stockholm. [sK 9028 LN-RCX]

29.12 B737-800 Oslo – Dubai – Bangkok. Tillbaka 30.12 till Oslo [sK 9047 LN-RCY]

30.12 B737-800 Arlanda – Dubai – Bangkok. Tillbaka 31.12.

30.12 B737-800 Arlanda – Dubai – Bangkok. Tillbaka 31.12

30.12 A340 Köpenhamn – Bangkok. Tillbaka Bangkok – Arlanda.

31.12 A340 Shanghai – Bangkok – Phuket. Tillbaka Phuket – Köpenhamn, 31.12. Planet utrustat med bårar.

31.12 B737-800 Oslo – Dubai – Bangkok. Tillbaka 1.1

31.12 A330 Arlanda – Bangkok, tillbaka 31.12

31.12 A340 Köpenhamn – Bangkok. Tillbaka 31.12

31.12 A340 Arlanda – Bangkok. Tillbaka1.1. Bangkok – Köpenhamn.

 

B 737-800 tar ca. 100 passagerare. A340 tar 262 passagerare.

 

Passagerarna som följer med till Skandinavien väljs ut av skandinaviska myndigheter lokalt på platsen.

Skrevet

Ingen av dem som har tenkt på å leie en AN225 da? den er jo kembo og vil nok være mere økonomisk å ha når en tenker på fuel og lignende... veit at den trekker mye fuel og alt det der, men se på den i forhold til en A340... den er jo en giga kembo i forhold til A340, og hvor mange pasasjerer går det inn i en slik AN225 i forhold til en A340, man kan jo bare dette opp noen etasjer med seng i AN225'en og så er det jo nesten det samme som å sende et stort hus nedover, og langt rekker den og, trenger ikke å stoppe i dubai eller andre steder. ""

 

jaja... de flya som er sendt nedover er bedre enn ingenting, men måtte bare få det ut ""

Skrevet
Ifølge VG Nett er det en 737-400, som blir sendt nedover.

 

Ifølge VG er også en Fokker 50 det samme som en Boeing 737, tror du virkelig på det du får servert?

 

Et kjapt søk etter LN-TUI på airpics gir meg "Boeing 737-705".

Skrevet

Flyet er nok en 737-700! Bare bilde av cabinen i VG avslører jo at det er en NG på utforminga av hattehyllene ""

 

Bildene som ble vist av flyet på TV2 avslørte til de grader at det er en 700.

 

Braathens fly som begynner på LN-TU er allesammen fly i 700 serien ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...