Gå til innhold

Staff for the flyin 7th nov


Rune Trøftmoen

Anbefalte innlegg

Dere har bedt om mer aktivitet og flyins. Nå har dere mulighetene og da får dere sannelig stille opp. Den 7. nov har vi satt opp også andre flyplasser enn ENGM til flyin, nå er både ENTR/ENVA og ENBD/ENBO med. Samt ENSV-ctr. Hva venter dere på?????

 

For at vi som arrangerer dette skal kunne ha oversikt og være sikret nødvendig antall ATC MÅ vi ha påmeldingene snart. Onsdag stenger vi for påmelding,da setter vi opp de som skal bemanne de ulike posisjoner. Blir det for lite ATC avlyser vi hele greia og dere kan arrangere flyins sjøl.

 

Om jeg er sur?? Ja kanskje!! Når vi følger opp det dere ber om og dere ikke gidder vise større interesse så blir jeg frustrert.

 

Linken til bookingen er her: November flyin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten få lov til å si at du kanskje reagerte litt kvast der Einar, det innlegget der hadde ikke vært der mange timene.

Jeg forstår din frustrasjon, men det er ennå ingen grunn til "panikk", for jeg vet at vi i VACCSCA er gode for dette.

I mitt tilfelle er det meget usikkert om jeg kan stille, det er noe jeg må se litt nærmere på grunnet skole.

Av og til må man bare prioritere, og en trenger kanskje litt tid på å finne ut om man skal noe viktigere denne dagen.

Men jeg er ganske sikker på at jeg skal rekke en flight iløpet av denne kvelden, så på det området skal jeg iallefall bidra.

Men jeg skal gjøre mitt beste for å få plass til å sitte ATC, alle vil vel gjøre en innstats? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må folk skjerpe seg! De etterlyser mer trafikk, de etterlyser store flyins osv. Men når det kommer, så er det ingen oppslutning. Vi har 43 posisjoner som skal dekkes, og 7 personer som har meldt seg på! Jeg synes det er helt fortåelig reaksjon fra Einar, om dere vet hvor mye arbeid som ligger bak et flyin, hvor mye vi har gjort til nå, og så er det ikke noen respons fra folket som har bedt om dette arbeidet!

 

Det er fullt forståelig at enkelte har planer, men nå har vi 90 aktive controllere, og da burde det bli langt bedre oppslutning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 43 posisjoner som skal dekkes, og 7 personer som har meldt seg på!

 

Når det er slik oppslutning som dette under hvert fly-in så sier det seg kanskje selv at det er en idè med mindre posisjoner da?

 

For for meg så virker det som om at det er problemer med ATC under hvert fly-in, og enda så fyrer dere opp med over 40 posisjoner.

 

Av de 90 "aktive" Controllerne så er det vel ikke mer en 10-15 av de som er online i løpet av en måneden heller kan det virke som, ihvertfall når det gjelder norge.

 

Det er vel heller ikke så lenge siden vi hadde et fly-in sist gang, og man kan bli litt lei av fly-in's også hvis det arrangeres hver helg (satt på spissen).

 

 

Jeg har ikke noe i mot fly-in's eller event teamet eller noe, det er bare min mening på det som skjer.

 

Nå kan det jo også være slik at personers interesse forandrer seg og at en del av medlemmene ikke lenger er så interesert i å være med, men heller har lyst til å være med på noe annet, og det ser vi jo også på antallet som har meldt seg på.

I tillegg er det sikkert en del som har lyst til å fly, istedet for å kontrollere.

 

Jeg kjenner personlig at interessen for vACCSCA og VATSIM har begynt å daffe av, og har andre planer for helga, derfor jeg ikke har meldt meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 43 posisjoner som skal dekkes, og 7 personer som har meldt seg på!

 

Når det er slik oppslutning som dette under hvert fly-in så sier det seg kanskje selv at det er en idè med mindre posisjoner da?

 

For for meg så virker det som om at det er problemer med ATC under hvert fly-in, og enda så fyrer dere opp med over 40 posisjoner.

 

Av de 90 "aktive" Controllerne så er det vel ikke mer en 10-15 av de som er online i løpet av en måneden heller kan det virke som, ihvertfall når det gjelder norge.

 

Det er vel heller ikke så lenge siden vi hadde et fly-in sist gang, og man kan bli litt lei av fly-in's også hvis det arrangeres hver helg (satt på spissen).

 

 

Jeg har ikke noe i mot fly-in's eller event teamet eller noe, det er bare min mening på det som skjer.

 

Nå kan det jo også være slik at personers interesse forandrer seg og at en del av medlemmene ikke lenger er så interesert i å være med, men heller har lyst til å være med på noe annet, og det ser vi jo også på antallet som har meldt seg på.

I tillegg er det sikkert en del som har lyst til å fly, istedet for å kontrollere.

 

Jeg kjenner personlig at interessen for vACCSCA og VATSIM har begynt å daffe av, og har andre planer for helga, derfor jeg ikke har meldt meg på.

 

Og jeg må bare si meg helt enig i det du sier.

 

Forresten så er det en del andre ting som kan skje samtidig, i mårra har jeg blitt lovet mail med informasjon om flightsim-treff i Bodø-området, som jeg tror skulle arrangeres nå til helgen, i tillegg til det er det en del aktiviteter (fotball-cup ol.) som skal skje her hvor jeg bor. Til slutt kommer alt til en rimelig lett, men vanskelig prioriterings-sak, som er opp til hver enkelt.

 

Fremfor å sitte ATC på VATSIM, noe som i alle fall til nå har vært ganske så ok, er det endel ting som skjer med venner også, og for å være ærlig har jeg brukt en god 3/4 dels uker på VATSIM, istedet for venner (1/4) i det siste.. "" (og særlig når realismen dabber av, dabber interessen min av enda enklere...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og særlig når realismen dabber av, dabber interessen min av enda enklere...)

 

Akkurat det kommer det vel til å bli en endring med når fsinn og den nye squwkbox versjonen kommer ut.

Men ellers er jeg enig. Når jeg først kom hit var VATSIM som et ukjent teritorium som jeg følte en trang til å utforske, akkurat sånn ser jeg på "real aviation" også.

Men nå i det sisste må jeg innrømme at det mistet mye av den realismen det hadde for meg som nybegynner. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig...

Når du sier at realismen dabber av, tenker du da på de nye reglene for ENOS_FIR, og de endringer som har skjedd med Trondheim FIR?? J.mfr dine innlegg på SCANVACC forum. I såfall skal du bare ta det med ro. Ting blir nok å endre seg. Men det kan ikke gjøres over natten. Som du kanskje kjenner til er det relativt store endringer som har skjedd (real) og for å tilpasse disse hos oss - må det nødvendigvis gjøres noen grep! Men det kommer....

 

Så får vi håpe at dere som kan, og har anledning, stiller opp på flyinnet. Det fortjener gutta i eventgruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig...

Når du sier at realismen dabber av, tenker du da på de nye reglene for ENOS_FIR, og de endringer som har skjedd med Trondheim FIR?? J.mfr dine innlegg på SCANVACC forum. I såfall skal du bare ta det med ro. Ting blir nok å endre seg. Men det kan ikke gjøres over natten. Som du kanskje kjenner til er det relativt store endringer som har skjedd (real) og for å tilpasse disse hos oss - må det nødvendigvis gjøres noen grep! Men det kommer....

 

Så får vi håpe at dere som kan, og har anledning, stiller opp på flyinnet. Det fortjener gutta i eventgruppen.

 

Hehe, ja det også, men har generelt en følelse av at det liksom dabber av, vet ikke hvorfor... det der med ENOS hjalp ikke på akkurat ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...