Halvdan Hellenes Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Uten å dra det for langt med kommentarer om Albansk infrastrukturplanlegging, syns jeg deres Korce Northwest(LAKO) var et heller dårlig stedsvalg når det gjeldt å plassere en flyplass. [image]http://upit.dk/files/(0)fsscr007.JPG[/image] Siter
Andrè Amundsen Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 HeHe, så enig! Men det må vel være den mest vanskeligste final du finner på denne jord? Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Ser iallefall ut til at det er ein flyplass du berre prøver å lande på ein gong Ein klassisk fs feil får vi håpa Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 16. september 2004 Forfatter Skrevet 16. september 2004 Har bare prøvd å ta av derfra noen ganger i kveld, men de fleste forsøkene har gått rett i fjellveggen. Men klarte det faktisk med default Beech-350'n til slutt (såvidt, såvidt). HeHe, så enig! Men det må vel være den mest vanskeligste final du finner på denne jord? Ja, alldeles håpløs. Skjønt Piper Cub i kraftig motvind eller Pilatus Porter'n på en god kan nok kanskje klare det. Siter
Jan Gulliksen Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Har gjort tre take off-forsøk derfra en gang med Cessna 172. Greide det på tredje forsøk ved å "sirkle meg opp" med en ytterst kort radius...! Siter
Einar Kristiansen Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Når vi nå snakker om "rare flyplasser" så kan jeg nevne Rio Amason (SESM) i Sør-Amerika.Prøv dere der folkens.. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Hehehe Minner meg om en flyplass et par nm sør for Dublin Intl (EIDW) for dere som har lago's mesh over området... flyplassen ligger plutselig i ei sånn grop Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 16. september 2004 Forfatter Skrevet 16. september 2004 Ja, SESM var tøff den. Prøvde med Default C-172; ikke nok med at den ligger høyt som fy og motor og vinger biter dårlig, det var som om fjellveggene nede i gropa der nærmest var magnetiske. Flymaskinen oppførte seg helt merkelig og ble trukket hit og dit hele tiden, men kom da til slutt over kanten etter 5-6 sirklinger og gjennomsnittlig 300 ft/min climb. Litt moro dette når MS gjør dette så inn i hampen hinsides all fornuft. Siter
Premium Medlem Steinar Bakke. Skrevet 16. september 2004 Premium Medlem Skrevet 16. september 2004 For å kommentere litt, så lever SESM Rio Amason i beste vellgående.Der er godt med flytrafikk der. Hviss der er noen som er i tvil, søk på internett og se at det er en god del turist virksomhet der.Det oppereres vel med små maskiner,inn og ut fra Rio Amason. Det er nok ikke noe Microsoft har funnet på å lage eller bugs. Siter
Gjest Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 SESM ligger nok i bunnen av et gammelt vulkankrater, så den er nok realistisk i fs. Jan Roar Rød Siter
Anders Presterud Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Prøvde krateret en tur nå, og det er ganske greit å komme både ut og inn. Ved avgang på bane 30 kom jeg meg ut ved å ta en venstre 270 graders sving og følge fjellsida bortover. Reduserte vekt til kun ett menneske og fuel til ca 10%. Prøvde også maskinen på en høydetest, og fikk den opp i 19011 fot. Brukte Real Air sin C172. Da jeg landa hadde jeg i overkant av 1% fuel i tankene, ikke helt etter boka, men veldig praktisk på en sånn tur. Siter
Bjørn Wangberg Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 En annen rar flyplass er AQY. For å gjøre det litt vanskelig så ta av fra Steven Anchorage til Girwood (AQY). Øst, inn fjorden. ca 15 min Siter
Premium Medlem Steinar Bakke. Skrevet 17. september 2004 Premium Medlem Skrevet 17. september 2004 Det jeg mest undrer meg over akurat AQY (Girdwood),er di 2 store kranene, gul/blå hva di gjør der.Men ellers så er den vel ikke slik i virkligheten,som Microsoft har annlakt den,langs fjellsiden.Den er nok et gått stykke lengere fra fjellet,og ellers så er det vel,hovedsaklig glasier flygning med helikopter, som foregår der. Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Fløy på flyplassene mellom kl 14:10-28. LAKO: Takeoff: Gikk bra, kom meg i luften uten altfor store probs. Landing: Gikk fint, med et brått stur på slutten. Rwy 01 SESM Takeoff: Gikk bra. Kom i luften Landing: Finfin, her og. Rwy 30 AQY T/o : Enkelt Landing: Vanskelig! Ikke established før jeg var over rwy, crosswind og turbulens gjorde landingen vanskelig. Rwy 19 Flyet var Maule M-7-260 Siter
Simen Stene Bjørke Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 For en dårlig beliggenhet!!!Du kan ta av med et saab viggen .Det går veldig fint!!! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.