Olav M. Rønningen Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Tragisk hendelse: Russisk flyteknikker sugd inn i motoren på 737-700. Litt mer utfyllende dekning av saken her. Det kan nok være fort gjort å havne i en slik situasjon hvis man ikke er årvåken nok.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Halvorsen Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Esj.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K F Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Trodde det var 4 meter og ikke 13 meter som var sikkerhetsone når 737`en går på tomgang jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Trist, må ha vært traumatisk for de som satt å så på dette, tørr ikke engang tenke på hvordan motoren så ut i etterkant... Hva er det nå å begrave? Deler av skoene? Må være tungt for de pårørende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 AU dæven trist når slikt skjer, ikke mye å begrave der nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Olav Spångberg Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Trist, må ha vært traumatisk for de som satt å så på dette, tørr ikke engang tenke på hvordan motoren så ut i etterkant... Hva er det nå å begrave? Deler av skoene? Må være tungt for de pårørende. Noe slikt; "A deck's man gets sucked into a jet engine - Se AVI-film nede på siden" Det var vistnok bare hjelmen som gikk "helt gjennom" og den uheldige/heldige kom ut igjen - uten alvorlige skader... K@OS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Så et filmklipp der noe sånn skjedde. Så ikke akkurat koselig ut. Var ikke mye ingen på andre siden av flyet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Trist, må ha vært traumatisk for de som satt å så på dette, tørr ikke engang tenke på hvordan motoren så ut i etterkant... Hva er det nå å begrave? Deler av skoene? Må være tungt for de pårørende. Noe slikt; "A deck's man gets sucked into a jet engine - Se AVI-film nede på siden" Det var vistnok bare hjelmen som gikk "helt gjennom" og den uheldige/heldige kom ut igjen - uten alvorlige skader... K@OS Så det på et eller annet program på tv en gang, mener han bare fikk skuldra ut av ledd eller noe, fordi jakka hans (eller noe) hekta seg fast i det han ble sugd inn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Det kalles vel noe sånt som hell i uhell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 En forferdelig tragedie. Jeg føler med familie, venner, arbeidskolleger og vitner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Grut Hilstad Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Ytterst tragisk. Kondolanser til de etterlatte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Noe slikt; "A deck's man gets sucked into a jet engine - Se AVI-film nede på siden" Det var vistnok bare hjelmen som gikk "helt gjennom" og den uheldige/heldige kom ut igjen - uten alvorlige skader... Dette klippet er også sendt på Ripley`s believe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl R Pettersen Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Å fytte katta! Sånt som man tror aldri kan skje... Alle tenker på de etterlatte. Syns like synd på dem som måtte befinne seg på innsiden av flyvinduene å se det som skjedde... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Molund Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Trodde det var 4 meter og ikke 13 meter som var sikkerhetsone når 737`en går på tomgang jeg. Sikkerhetssonen foran en CFM 56 motor er (NG el Classic) 5 m 180 grader foran motoren.. Dette er en motor på tomgang.. Det er lurt å holde seg langt unna #2 motor under "push & start, fordi den blir ofte kjørt opp på langt mere enn tomgang for å produsere nok "bleed air" til å starte # 1.. Uansett, det er veldig trist når sånne uhell skjer, for alle involverte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.