Gå til innhold

Sugen på Flytur


Erlend Halvorsen

Anbefalte innlegg

Tipset mitt, om du vil sitte på med noen, er at du vasker flyene for eieren. Da er det nesten 90% sjanse for at du får sitte på en tur. Kjeller i Lillestrøm, er en fin flyplass, med en del fly! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr motorfly, type warrior, cessna og kantana.. og bruker Hokksund og Kjeller som base. Er du hipp på en tur er det bare å si fra. Blir det bare oss to vil det koste deg 400 spenn for en time. Blir flere med blir det billigere.

 

Flyr vi fra kjeller passer det best med en tur over oslo og rundt i det området en times tid.

 

Flyr vi fra Hokksund ( kan sitte på ut fra osloS. setter deg evnt av i asker om du ikke har bil)passer det med en tur innover i telemark blant litt fjell og sånn. Kan evnt. ta en pitstop på notodden eller fyresdal. En fin tur på ca. en timestid.. Eller til et annet sted du vil fly til..

 

Bare å si fra om du er hipp på en tur.

 

 

 

Holder på med cub utsjekk nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er gratis å sitte i flyet så lenge ikke proppen surrer ""

 

Ellers så blir opplegget som følger: Flyr vi warrior eller cessna kommer dette på 816 (kjeller) eller 780 (drammen) pr time.

Flyr vi kantana (drammen) kommer dette på 648,- (to seter)

Timeprise deler vi på antall ombord, meg inkludert. Så er det opp til deg hvor lenge du vil fly.....

 

Om du vil kan du sikkert sitte på en gang gratis når jeg skal ut og trene. Men har du ikke flydd så mye før anbefaler jeg ikke dette. Ikke alle som er like komfertable når stallwarningen hyler og flyet flikker og nesen er på vei mot bakken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med..Håpte på en litt bedre pris(Går det eller?)..Men det er vel det du må ha..Hilvken dag og klokkeslett? Får jeg styre flyet litt også kanskje? ""

 

Ingenting kommer gratis her i livet, leie av fly er intet unntak. Gjennomsnittlig pris for leie av et 4-seters, single-engine småfly ligger rundt 600-900 kroner. Hvis dere er flere kan man jo dele utgiftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan faktisk få en studentrabatt i Borg flyklubb som holder til på Rygge. Siden du er under 18år kan du fly for 540kr timen, men da må du ha adgangskort til Rygge flyplass.

Bare snakk med en i Borg flyklubb så får du vite hvordan du får adgang

 

Og du er sikker på at dette ikke gjelder for flytimer i forbindelse med skoling for PPL-A?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan faktisk få en studentrabatt i Borg flyklubb som holder til på Rygge. Siden du er under 18år kan du fly for 540kr timen, men da må du ha adgangskort til Rygge flyplass.

Bare snakk med en i Borg flyklubb så får du vite hvordan du får adgang

 

Og du er sikker på at dette ikke gjelder for flytimer i forbindelse med skoling for PPL-A?

 

Jeg vet faktisk ikke, men det er fullt mulig.

Mulig man som 13 åring er gammel nok til å be om en prøvetur det står ikke noe om hvor mye det koster, men jeg regner med at det er 540kr (det var det ihvertfall da jeg tok flytimer der i fjor "")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg krever det ikke... Det blir stort sett som å kjøre en biltur.. Står heller ikke noe i BSL om godkjenning fra foresatte.

Er du hipp på tur ring/sms 93404021.

Er du hipp på gratis tur anbefaler jeg deg å "komme inn" i miljøet.. Tilby deg å vaske flyene mot at du kan få sitte på en tur og sånn... Er helt sikker på at dette passer for noen og syns du tar et fint initativ og lar deg bli med på flyturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg tar opp en litt eldre post, men bare lurte på en ting. Hvorfor ikke Gardermoen? heh

Hei dere..Er det noen plass i Oslo der eg kan gå å få meg en flytur med SEILFLY eller MOTORFLY(Avhengig av pris da)? (Altså ikkje gardemoen da "")

Men det hadde vert kjempe kult visst noen gidde meg ett skikkelig svar her ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du til Notodden en dag isommer og er med å vaske en viss Cessna 310 så skal du få en gratis tur i høyrestolen foran. Ellers holder Oslo seilflyklubb (og Sandefjord seilflyklubb) til på Notodden og flyr ganske aktivt hver helg, du får helt sikkert kjøpe deg en tur der.

 

Takker for tilbudet "" Men bor desverre med Lego-maskinene her i florø. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vaere i Bergen i to uker i August. Er det noen som vet om jeg maa vaere medlem av NAK/BAK for aa fly en time med instruktoer? Maa jeg ha forsikring?

 

Alle flyklubber tilbyr normalt introturer med instruktør hvor man ikke trenger være medlem så det burde vel gå greit. Flyets forsikring dekker personene ombord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...