Freddy Ulvseth Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Noen her som vet om det går å lytte til flyradio via internett, f.eks Gardermeon tower, eller tårnet på kjeller, eller Oslo Trafic(ATC) f.eks? Evt, linker til det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Tror nok ikke det. Hadde det i såfall vært noen som streamet disse tingene, så hadde det garantert vært sagt her flere steder. Kjøp deg en scanner så kan du lytte så mye du vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy Ulvseth Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Jeg har scanner, men bor litt for langt unna til å ta inn tårnet, får bare flyene som melder over Flateby... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Jeg har scanner, men bor litt for langt unna til å ta inn tårnet, får bare flyene som melder over Flateby... Skaff deg SVÆÆÆÆÆR antenne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Elde Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Bor i Hurum, det stedet der hovedflyplassen en gang var tiltenkt å ligge, men akk ja det ble ikke slik... Regner med å kunne få inn Oslo Control, siden det ligger en mil unna i Røyken, men noen som vet om jeg får inn GardermoenTower med vanlig scanner? Ca. 8-10 mil unna. Passerer Oslo Control ganske mange ganger iløpet av uka, noen som vet hvilken frekvens det ligger på, og om man kan få inn det på bilradioen med litt flaks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Bor i Hurum, det stedet der hovedflyplassen en gang var tiltenkt å ligge, men akk ja det ble ikke slik... Regner med å kunne få inn Oslo Control, siden det ligger en mil unna i Røyken, men noen som vet om jeg får inn GardermoenTower med vanlig scanner? Ca. 8-10 mil unna. Passerer Oslo Control ganske mange ganger iløpet av uka, noen som vet hvilken frekvens det ligger på, og om man kan få inn det på bilradioen med litt flaks? Nå har det seg slik da at Røyken ATCC transmitter på sendere som ikke nødvendigvis ligger vegg i vegg med selve sentralen. Så om du passerer forbi der, så har ikke det så mye å si Uansett, 8 MIL og tårnet på Gardermoen?.. Tviiiler, du tar til nød inn flyene på ILS 01R, men tror du kan drømme langt etter å høre flygelederne. Jeg bor ei mil unna stripa og selv med tak antenne så er det ikke alltid jeg får inn Delivery/Ground på OSL klart. Men, lov å prøve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Foss Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Passerer Oslo Control ganske mange ganger iløpet av uka, noen som vet hvilken frekvens det ligger på, og om man kan få inn det på bilradioen med litt flaks? Teoretisk sett, nei. En bilradio tar inn FM-båndet, som sender fra ca. 87Mhz op til ca. 108Mhz. Såvidt jeg vet ligger frekvenser til kontrolltårn, kontrollsentre osv. lenger opp i frekvens (Eks. Gardermoen tower, 118.3MhZ). Men man skal aldri si aldri. En kamerat av meg satt en gang på toget, da han passerte Værnes. Han hadde en lommeradio, og satt og hørte på P1, da han plutselig et lite øyeblikk hørte noen som babla noe om take-off tillatelse eller noe sånt. Dessuten klarte jeg en gang å få inn Gardermoen ATIS på radioen på kjøkkenet hjemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Elde Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Bor i Hurum, det stedet der hovedflyplassen en gang var tiltenkt å ligge, men akk ja det ble ikke slik... Regner med å kunne få inn Oslo Control, siden det ligger en mil unna i Røyken, men noen som vet om jeg får inn GardermoenTower med vanlig scanner? Ca. 8-10 mil unna. Passerer Oslo Control ganske mange ganger iløpet av uka, noen som vet hvilken frekvens det ligger på, og om man kan få inn det på bilradioen med litt flaks? Nå har det seg slik da at Røyken ATCC transmitter på sendere som ikke nødvendigvis ligger vegg i vegg med selve sentralen. Så om du passerer forbi der, så har ikke det så mye å si Uansett, 8 MIL og tårnet på Gardermoen?.. Tviiiler, du tar til nød inn flyene på ILS 01R, men tror du kan drømme langt etter å høre flygelederne. Jeg bor ei mil unna stripa og selv med tak antenne så er det ikke alltid jeg får inn Delivery/Ground på OSL klart. Men, lov å prøve Det står en ganske høy mast, 20-40 meter, kanskje, oppå fjellet som rommer Kontrollsentralen i Røyken. Trodde det var bla. derfra det ble sendt fra jeg? Er vel neppe tilfeldig at det står en radiomast så nært en kontrollsentral som den gjør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Kan godt være at dem sender derfra OGSÅ, men dem sender på sendere spredt ut over mesteparten av sør norge øst for vannskillet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gard Gitlestad Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 En gang jeg surret rundt med en walkie talkie som mer var et leketøy enn komunikasjonsutstyr, fikk jeg inn en eller annen atc, men jeg hørte det bare i et par sekunder. Det hørtes ut omtrent som dette: Bwrzt...Lima...fsch...ember...clrrp...fligh...glmbrt..follow...drrbc...squack...clarrgk...niner...scshtck...six...gshrchktkc...*klikk* Det sier kansje litt om radioforholdene over Drammen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 hehe.. jeg husker jeg og en kamerat hadde det morsomt da vi hørte taxi-radio i bakgrunnen i en walki-talki. Tro til på sikkelig på sykkel og kom før taxien kom der den var bestilt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 hehe.. jeg husker jeg og en kamerat hadde det morsomt da vi hørte taxi-radio i bakgrunnen i en walki-talki. Tro til på sikkelig på sykkel og kom før taxien kom der den var bestilt Hva kan det kalles? Fritids problemer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Berg Hansen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 hehe.. jeg husker jeg og en kamerat hadde det morsomt da vi hørte taxi-radio i bakgrunnen i en walki-talki. Tro til på sikkelig på sykkel og kom før taxien kom der den var bestilt Hva kan det kalles? Fritids problemer? Jeg tror heller fritidsproblemer er å dra opp gamle emner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Du mener det ja? hehe, neida jeg satt p søkte etter "scanner" så kom jeg over dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Berg Hansen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Ikke ta det ille opp, det var ment som en spøk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg skjønte da det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Fritidsproblemer? Jo kanskje det, var ganske morsomt egentlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 KANSKJE Hva skulle dere? Stjele taxien sine kunder? haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Vi sa at vi ble sendt fra taxisentralen i byen og at vi skulle si at sjoførene hadde gått ut i streik på grunn av at de fikk for mye salat i kantinematen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 HAHAHA, slett ikke værst!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.