Gunnar van der Meeren Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Fly landet på feil flyplass nrk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Hansen Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 hehe Da har man drete på draget !!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Ånstad Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Ja, Gunnar, slik kan det gå. Frank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Olsen Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Skjønner ikke hvordan piloten(e) harklart det... De må jo skjønne at de flyr feil? De kunne jo sett det på instrumentene (antar de fløy med MCDU'en, siden det er Airbus), og hva med radio? ATC'ene MÅ jo sett at noe var feil? UanZ, artig historie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Rondestvedt Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Skjedde ikke dette i det nedlagte Spantax også ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt B. Helgenes Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg kan tenke meg at det egentlig er veldig fort gjort hvis man gjør en visual approach,som f.eks i poznan(jeg mener det var POZ )..der ligger jo militær flyplassen i baneenden av hovedflyplassen..og runway plasseringa ser helt lik ut på begge banene. Jeg var med en LOT ATR ned der og vi avbrøt finalen rett etter establisment på final..vi måtte gjøre en 180*..før vi kunne lande Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Olsen Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Skjedde ikke dette i det nedlagte Spantax også ? Er det noe som IKKE har skjedd i Spantax? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Skjedde ikke dette i det nedlagte Spantax også ? Er det noe som IKKE har skjedd i Spantax? HAHA, ja du sier noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Skjedde ikke dette i det NEDLAGTE Spantax også ? Var vel en av grunnene til at det ble nedlagt regener jeg med. De fant på mye rart "Slapp av, vi har lang rullebane. Vi stopper fint med bare reversen" "Hva svarte!! Så kort rullebane dette var(VAR ja )" "Request push and stop, behind rwy 18" Jeg er glad det ble nedlagt, kunne jeg blitt farlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Rondestvedt Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 skjønner egentlig ikke at de fikk drive på sånn, at ingen grep inn å stanset det før. Jeg har ikke hørt om noen ALVORLIGE ulykker med Spantax, har de hatt det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Seb Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Skjedde ikke dette i det nedlagte Spantax også ? Er det noe som IKKE har skjedd i Spantax? Ja. Å fly riktig. Det hadde man til gode å se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar Hvitsand Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Det var vel Spantax som tok en kraftig low-pass over Oslo også, som Harald Heide-Steen laget en god sketch av senere? Noen ord om å lande på feil flyplass: Så en dokumentar om alkohol-vanene til British Airways-piloter på TV for en stund siden. Der ble tre amerikanske piloter utsatt for samme alkoholmengde som BA-pilotene drakk, for så å sove 3 timer før de ble plassert i simulator for å teste deres fly-evne dagen derpå. Resultat: annenpiloten SOVNET på approach, TIL FEIL BY!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Det var vel Spantax som tok en kraftig low-pass over Oslo også, som Harald Heide-Steen laget en god sketch av senere? He, he... for å si det som det var, så var vel flyet i ferd med å lande langt ute i Oslofjorden, mens de trodde at de var på final til Fornebu. Slikt blir det mange gode vitser av ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Nylund Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Noen ord om å lande på feil flyplass: Så en dokumentar om alkohol-vanene til British Airways-piloter på TV for en stund siden. Der ble tre amerikanske piloter utsatt for samme alkoholmengde som BA-pilotene drakk, for så å sove 3 timer før de ble plassert i simulator for å teste deres fly-evne dagen derpå. Resultat: annenpiloten SOVNET på approach, TIL FEIL BY!! Jeg så også det programmet. Kapteinen sa til styrmannen at han måtte vekke ham når de var ferdig å taxe. De nermet seg flyplassen og begynte å lure. "Hmm..er dette riktig flyplass? F**k it..vi lander" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Bachke Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 to ord : HIRR HIRR! dette er bare dumt... Spantax må jo ha vært det farligste flyselskapet som fantes! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl R Pettersen Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hehe. Mener å ha hørt om en maskin som var på final inn mot Solakrossen. Braatens? Btw; størst applaus på 50-års jubileet til Sola flyplass (1987 tor jeg) gikk til Spantax som fikk til en vellykket landing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 skjønner egentlig ikke at de fikk drive på sånn, at ingen grep inn å stanset det før. Jeg har ikke hørt om noen ALVORLIGE ulykker med Spantax, har de hatt det ? Ja, se her for deres "greatest hits". Totalt drepte de over 200 mennesker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Ja, se her for deres "greatest hits". Totalt drepte de over 200 mennesker. Vel det var jo ikke til å le av! Det var vel også noen våkne flygeledere, som reddet situasjonen ute i Oslofjorden den gangen på begynnelsen av 80 tallet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt B. Helgenes Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 jaja.. når man snakker om feil bane... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar Hvitsand Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 jaja.. når man snakker om feil bane... Var vel også en liten situasjon i Bodø for et par år siden, en Fokker 50 (fra SAS-Commuter??) som landet på taksebanen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Er lett å ta feil der oppe i Bodø, har gjort det selv i FS jeg, men har ikke endt opp på den ennå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.