Gå til innhold

Største flyet.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Snart kommer jo Airbus A3XX (2003). To etasjer med passasjerer og en tredje etasje nederst der man finner lugarer og stellebord, sammen med bagasje.

Den vil ha ca 500-600 passasjerplasser med tre klasser, eller opp i mot 990 hvis man bruker økonomiklasse over hele flyet !

Max rekkevidde tror jeg er litt mindre enn

Boeing 747-400.

 

mvh

Morten

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Jonas Nordhaug:

Tror Boeing også har noen planer??? Noen som vet mer om det (har bare såvidt hørt det...kan godt være falske rykter)

I stedet for å diskutere og snakke om det samme opp igjen og opp igjen, så prøv og gjør noen søk i forumet først - den som leter, den finner!

Boeing-saken ble nevnt (av meg) i denne tråden: http://www.flightsim.no/ubb/Forum5/HTML/001451.html"'>http://www.flightsim.no/ubb/Forum5/HTML/001451.html" TARGET=_blank>http://www.flightsim.no/ubb/Forum5/HTML/001451.html

Og så har vi hatt en stor diskusjon tidligere om fremtidens fly sine størrelser etc. i denne tråden: http://www.flightsim.no/ubb/Forum5/HTML/001036.html"'>http://www.flightsim.no/ubb/Forum5/HTML/001036.html" TARGET=_blank>http://www.flightsim.no/ubb/Forum5/HTML/001036.html

Søke kan dere gjøre her: http://www.flightsim.no/cgi-bin/ubb/search.cgi?action=intro&default=5"'>http://www.flightsim.no/cgi-bin/ubb/search.cgi?action=intro&default=5" TARGET=_blank>http://www.flightsim.no/cgi-bin/ubb/search.cgi?action=intro&default=5

Hilsen "Pappa"

[Edited by birk 11-06-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et lite tips for de som ønsker å holde seg oppdatert:

Jeg har i mange år abonert på ulike flyblader for å holde meg oppdatert,både på den sivile og militære fronten.De bladene jeg leser mest er AirInternational,AirWays,Air Forces Monthly samt FlyPast (+noe andre).

Her får man det siste ang.det som skjer i luftfarten,foreks.hvordan det ligger an med ulike prosjekter hos Boeing og Airbus.

hilsen

Hans Petter Stue

------------------

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Geir Gundersen:

Etter det jeg vet, så er vel det Boeing 747-400.

Den kan ta ca. 412 passajerer +/-, og har en rekkevidde på ca 12.800 km!


Jeg mener å ha hørt at JAL og de andre asiatiske selskapene trøkker inn over 500 passasjerer på "lokale" ruter i sine 747ere. Det lar seg vel gjøre... asiatene er jo jevnt over mindre enn vi storvokste nordboere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Ivar Paulsen:

Jeg mener å ha hørt at JAL og de andre asiatiske selskapene trøkker inn over 500 passasjerer på "lokale" ruter i sine 747ere. Det lar seg vel gjøre... asiatene er jo jevnt over mindre enn vi storvokste nordboere.


Ja.

Jeg fant opplysningene i en bok som heter "Jets".

Her står det oppført 412 passasjerer.

Har i ettertid funnet ut at flyet kan ta et betydelig større antall passasjerer....over 500.

Rekkevidden skal også være over 13.000 km.

Men det er iallefall det største passasjerflyet den dag i dag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Andreas Pettersen:

Dette var da et ganske så uskyldig, kort og greit spørsmål som etter min mening må få kunne stilles i et forum som dette. Hvis dette irriterer deg så foreslår jeg at du ikke ser på spørsmål som har vært stilt før, men konsentrerer deg om nye. Det meste har vel forresten vært diskutert før...?

Helt enig Andreas, her finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar.... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

Mvh: Nils

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må også være lov å påpeke at det er mulig å finne mye ut ved å bruke søkefunksjonen i forumet, uten å bli halshugget for det.

Poenget til Birk var at det er lett å bli slapp og bare spør om igjen og om igjen, uten å gidde eller ta seg tid til å finne ut om svaret allerede ligger der ute.

(Uten at jeg sier det er det som har skjedd her.)

Dersom dette hadde vært på Usenet news kan det godt hende orginalspørsmålet hadde fått 'RTFF' til svar. (Read The F*cking FAQ)

Sammenlignet med det, og størstedelen av nettet, synes jeg dette forumet er ganske snilt, men det betyr ikke at det ikke er lov til å hjelpe hverandre til å bli mer 'opplyst' om de mer tekniske tingene av den grunn. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Som en siste ettertanke: Det betyr ikke at en thread er død bare fordi den ikke har blitt postet på i løpet av den siste måneden. Så istedenfor å begynne på nytt og på nytt synes jeg det har sin funksjon og heller lete først, for eventuelt å bringe den diskunsjonen på banen igjen.

Mvh,

Helge

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

747-400 finnes og en en 'domestic' versjon, som ikke har så veldig lang range, men du kan få inn maaaaange der.

Snippa fra boeing, (full stats er her: http://www.boeing.com/commercial/747-400d/product.html'>http://www.boeing.com/commercial/747-400d/product.html)" TARGET=_blank>http://www.boeing.com/commercial/747-400d/product.html)

2 class konfigurasjon 568 !!

range 2905 km

170 kubikkmeters cargorom

70.6 m langt og 59.6 meters vingespenn

maksimal takeoffvekt er 833,000 lb (378,182 kg)

De flyr iallefall litt borti østen (JAL er nok en av de) - her i norge så har jeg ikke sett noe slikt. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

------------------

Roar Sandøy

http://home.sol.no/~es/" TARGET=_blank>VACC Norway

http://home.sol.no/~roa-sand/irc/" TARGET=_blank>"Irc for Dummies"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...