Gå til innhold

UFO'er og sånt.......


Olav M. Rønningen

Anbefalte innlegg

Det mexicanske flyvåpen har visstnok i den senere tid drevet drevet med litt formasjonsflyging med UFO'er.

 

Andre her på forumet som tror på intelligent liv andre steder enn her på jorden? Jeg gjør nok det.

 

Om vi er så intelligente at det gjør noe her på jorden kan vel diskuteres "", men ikke desto mindre interessant er det om det finnes annet og mer intelligent liv der ute i det vanvittig store rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe.... ""

Det vil jo være merkelig om det ikke finnes liv et eller annet sted langt der ute på en planet. Det er jo et ufattelig antall solsystemer med ditto soler og planeter. Det må jo være i alle fall EN planet som kan gi grunnlag for liv. Men om dette livet er så intelligent at det kan reise til oss er jo et annet spørsmål. Tør ikke tenke tanken på at avstanden kan være flere millioner lysår....Ufattelig ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er der liv andre steder - vores galakse består af ca. 400 mia. solsystemer, der ligner vores, og hvad mon der findes i alle de andre galakser, vi allerede kender til?

 

Spørgsmålet er vel om der er intelligent liv andre steder, og det er der vel, men hvor langt er de udviklede?

 

Tid er en måleenhed, som mennesket har defineret, men Jordens levetid i det store univers er så ganske forsvindnde lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes liv en annen plass i melkeveien, og ihvertfall i universet...Men vi kommer nok aldri i kontakt med noen, hva får oss til å tro at de har utviklet det samme kommunikasjonsutstyret som oss? Det må jo det for at vi kan ha kontakt...

Å komme fysisk i kontakt er jo umulig. Avstandene i universet er hinsides vår fatteevne, vi må bare godta de.

 

Men facinerende er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved hjelp av radioteknologi kan vi oppnå kontakt med andre sivilisasjoner. Sonder og sattelitter morser ut de ti første primtallene. Dette er ment for publikum med inteligens til å oppfatte og tolke disse signalene og at de neppe er tilfeldig.

 

|-

||-

|||-

|||||-

|||||||-

|||||||||||-

|||||||||||||-

|||||||||||||||||-

|||||||||||||||||||-

|||||||||||||||||||||||-

 

er rekken som morses ut.

 

Interessant? For noen ja =) Ikke for meg, men bare leste det. Forøvrig de ti første primtallene i det mattematiske titallssystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig for meg å forklare dette...

 

Hva får oss til å tro at de har noe som heter matematisk system? Hvorfor tror vi de har laget radiomottakere? For meg virker det helt fjernt, det er bare noe vi har funnet på..

For oss er det jo det største selfølgelighet...

 

Skjønte noen den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sikreste tegnet på at det finnes intelligent liv i verdensrommet, er at ingen har tatt kontakt med oss..... ""

 

Atle

 

En glimrende konklusjon, Atle ""! Ingen som gidder bry seg med Jorden liksom """""".

 

Forøvrig er dette mitt innlegg nr. 700 siden jeg meldte meg inn på Flightsim.no 25.08.99. Rene sinken m.a.o "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinke? Det er nøyaktig 14 dager mellom våre "fødselsdatoer" og jeg har ikke stort flere innlegg, så velkommen i "klubben" ""

 

Men til tema, selv om vi i dag sender radiosignaler ut i verdensrommet vil det kanskje ta tusener eller millioner av år før det når fram til en planet med mulig intelligent liv. Og så var det retursignalene... sjansen er kanskje liten for at vi skal få høre svaret "" Det som lever så lenge får se eller høre...

Eller det finnes liv der ute som er millioner av år foran oss i utvikling og som allerede prøver å få kontakt. Fasinerende å være på besøk i Hessdalen for noen år siden. Rene "Nærkontakt av tredje grad"-stemning der ute i mørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...