Gå til innhold

Ustabilt i dag (Ferdig)


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

I dag kommer FlightSim.no til å forsvinne av nettet i kortere tider.

 

Årsaken til dette er at jeg setter opp en UPS for å være beskyttet mot lynnedslag, rotter og alt annet som lager krøll med strømforsyningen.

 

Vi skylder forresten Geir-Ove Finstad, X-it Distribusjon og Powerware en takk for at de har spandert en UPS på FlightSim.no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke riktig ferdig i går, så jeg må fortsette litt til i dag.

Nå hentes strømmen til alle maskinene fra UPS'en, men det er en del av nettverket som også må over. Dette fører til at det kan bli en del utkoblinger i dag også, men de blir korte.

 

Og forresten - det lyner her i dag, og strømmen har vært borte ett par ganger. Men det bekymrer meg ikke så mye lenger ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dette systemet oppe og går. Om nå strømmen går her i Bodø har jeg strøm nok til at webserveren (og nettverkselementene) til FlightSim.no vil holde seg oppe i 17 minutter.

En del andre ting vil gå ned før dette for å spare strøm til webserveren, og dette gjelder mailserveren som går ned etter 5 minutter, multiplayer etter 10 minutter (og min maskin som går ned etter 2 minutter)

 

At strømmen er borte mer enn 10-15 minutter hører til skjeldenhetene, og jeg vil tro vi med dette slipper de fleste problemene ved strømbrudd. En viktig ting å huske på er at maskinene blir tatt ned på en sikker måte slik at ingen data går tapt om uhellet skulle være ute.

 

(Og om du føler at du kanskje også trenger en UPS minner jeg om at vi selger slike fra shoppen vår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...