Dag Johansen Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 I dag kommer FlightSim.no til å forsvinne av nettet i kortere tider. Årsaken til dette er at jeg setter opp en UPS for å være beskyttet mot lynnedslag, rotter og alt annet som lager krøll med strømforsyningen. Vi skylder forresten Geir-Ove Finstad, X-it Distribusjon og Powerware en takk for at de har spandert en UPS på FlightSim.no! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Takk skal du ha Geir-Ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joacim P. Arnestad Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Det var utrolig greit gjort av Geir-Ove ja! Han burde nesten fått en æresfarge på navnet sitt som takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Meget bra Geir-Ove Takk så meget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Geir-Ove! Det var veldig snilt av deg å sponse Flightsim.no en slik UPS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Fjeld Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Ups....Jeg kom i skade å takke Geir to ganger over bordet her!!! Hva gjør jeg da? :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Hva er det for slags type denne Geir-Ove? Sponser harddisc til "vervepremie" og nå UPS slik at flightsim.no blir mer stabilt. Må være en "grepa" kar dette. Vi er deg stor takk skyldig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Bachke Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Tusen takk!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Bjørlo Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Takk så meget Geir-Ove! [image]http://www.umich.edu/~websvcs/images/Hands/icon-handshake.gif[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Flotte greier GOFI, støtter at han nå skal få [color:"pink"]rosa[/color] farge på navnet sitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Jeg ble ikke riktig ferdig i går, så jeg må fortsette litt til i dag. Nå hentes strømmen til alle maskinene fra UPS'en, men det er en del av nettverket som også må over. Dette fører til at det kan bli en del utkoblinger i dag også, men de blir korte. Og forresten - det lyner her i dag, og strømmen har vært borte ett par ganger. Men det bekymrer meg ikke så mye lenger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Rønning Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Tusen takk for at du er med på å sikre driften av en fantastisk super-finnerikkeordpådet bra side som dette er, Gofi! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Da var dette systemet oppe og går. Om nå strømmen går her i Bodø har jeg strøm nok til at webserveren (og nettverkselementene) til FlightSim.no vil holde seg oppe i 17 minutter. En del andre ting vil gå ned før dette for å spare strøm til webserveren, og dette gjelder mailserveren som går ned etter 5 minutter, multiplayer etter 10 minutter (og min maskin som går ned etter 2 minutter) At strømmen er borte mer enn 10-15 minutter hører til skjeldenhetene, og jeg vil tro vi med dette slipper de fleste problemene ved strømbrudd. En viktig ting å huske på er at maskinene blir tatt ned på en sikker måte slik at ingen data går tapt om uhellet skulle være ute. (Og om du føler at du kanskje også trenger en UPS minner jeg om at vi selger slike fra shoppen vår) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.