Gå til innhold

Notodden 30.april - 2.mai


Stian Vaaden

Anbefalte innlegg

Takeoff 2004 blir arrangert på Notodden flyplass helgen 30. april til 2.mai.

Dette er en ungdomsamling for de som driver med motorfly, modellfly og seilfly. Arrangementet er åpent for alle medlemmer i NAK/NLF mellom 15-25 år.

Er det noen her som har tenkt seg dit??

Hadde muligens tenkt å fly selv fra Værnes å ned dit, men da hadde det vært snedig å hatt noen å dele utgiftene med ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei som arrangør av Take Off 2004 er det utrolig hyggelig at så mange har lyst til å være med på Treffet. Det vil komme annonser og brev til alle klubber i tiden fremover. Ta kontakt med styret i din klubb eller meg hvis du lurer på mer. Alle som som skal være med på treffet må melde seg på senest fredag 23.04.2004, Husk at det er begrensede plasser så vær raskt ute. Spørsmål og påmelding kan rettes til meg på Tlf: 99151398 eller larsjnorberg@yahoo.no

Husk at alle som nevnt må være medlem av NAK/NLF pga forsikrings messige grunner. Arrangementet koster 400,- som inkluderer overnatting på hytter og leie av lokaler/flyplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian: har du sjekket foreløbige værmeldinger ? Og isåfall, hvordan ser det ut ? Når regner dere med å være på Notodden sånn ca ?

 

Jeg skal til Gardermoen imorgen og hente NPX så jeg kommer vel tilbake til Notodden utpå ettermiddagen, og sannsynligvis ligger jeg baki bilen (fordel å ha en stor voyager med seter som er enkle å hive ut viser seg gang på gang, nå hiver jeg ut setene og hiver inn madrassen min, så har jeg et godt sted å sove, kjører bilen inn i hangaren om kvelden og sover der sammen med flyene "" over til lørdag. Er liksom ikke vits i å bruke 1 og en halv time hver vei ibil bare for å haste hjem på fredags kveld og tilbake igjen på lørdags morgen.

 

Så kanskje vi snakkes allerede fredag ettermiddag / kveld ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser sånn passe ut. Melder skyet og noen byger her å der på tur nedover, så vi får se i morgen.

Skal prøve å komme oss av gårde fra Værnes ca. 15.30, så da skulle vi vel være på Notodden litt før kl 18.

 

Tarjei: Er det lov å lande etter åpningstid på Notodden?

Hvem er det som eier plassen? Staten? I såfall, gjelder årskortet for startavgift på Notodden?

Har ikke rukket å sjekke så mye enda ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å lande etter åpningstid ja. Merk at det IKKE er mulig å få lang rullebane da, men det trenger du vel heller ikke. Bare husk på at det er min. 150 fot QNH over kryssende vei om du lander på 12.

 

Det er kommunen som eier flyplassen, så du må nok ut med egen startavgift (om dere ikke har årskort på SNDS da, Skien, Notodden, Dagali og Stord). Men startavgiften står mere i stil til flystørrelsen på Notodden enn på statens. Jeg husker ikke avgiften i farta, men tror ikke det er så mange kronene.

 

Edit: det er ikke som på statens flyplasser hvor du må ut med 212,- kroner (og hvor jeg må ut med 194,- for 310'n "".

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi hjemme igjen etter en meget vellykket helg!

Har fått opplevd mye artig, og været var så absoultt med oss denne helgen.

Bilder kommer iløpet av uken..

Desverre var det litt lite deltakere med motorfly, kun 2 fly, men trafikk ble det uansett, mer aktivitet enn det er på Værnes vil jeg velge å tro!

Gleder meg allerede til neste år. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk greit hjem igjen også med stort sett bare godvær ?

 

Jeg rakk ikke å si hadet engang for det ble ikke mere sleping på lørdagen (og det var igrunn like greit, 4 timer i en rallye er igrunn såpass at kroppen synes det er like greit å dra hjem for å spise pizza "".

 

 

Hvordan gikk det med landingskonkuransen da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så etter deg i LN-FAK på søndag også, men ingen Tarjej å se.. ""

Det ble ikke noe av denne landingskonkuransen, årsaken vet jeg ikke..

LN-BDB (Øyvind) fløy vel til Kjevik når konkuransen skulle holdes, og vi i HOF tok oss en tur til HOF (ja, et sted det også, for å fløy over noen slekninger av Stian.) ""

Men utpå kvelden ble det tid til grilling og "spotting" av modellfly, som landet og tok av på den nordvestlige delen av rullebanen.

Vant meg en FS2004 gjorte jeg også, ikke at jeg har noe bruk for den, har jo en fra før... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg dro hjem på lørdag kveld siden jeg ikke hadde "slepevakt" på søndag. Var han som fløy LN-FAT på lørdag som fløy FAK på søndag (ihvertfall ifølge slepelisten).

 

Ingen landingskonkuranse ? Det var jo trist, var en stund jeg lurte på om jeg skulle vente med å dra hjem for å se på den, og kanskje fyre opp 310'n og være med på morroa, men det var kanskje like greit at jeg ikke ventet da ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ble litt skuffet selv når det ikke ble noen landingskonkuranse.

Kunne vært blitt meget gøy det!

Synes også kanskje vi "motorfly" gutta kunne gjort litt mer for å få med de andre luftfartsgutta med opp i luften, kanskje vi til og med kunne klart å fyllt opp 310'en?

Var litt keen på å bli med en tur, men timesprisen var jo såppas stiv at jeg avslo den tanken siden vi ikke var så mange som evt. kunne dele på utgiftene.

Men vi får se hva framtiden bringer, men TakeOff2005 står allerede på "utgifts" lista mi! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på det jeg også, og hadde tenkt å tilby dere en "billigtur" i 310'n. Men det passet dårlig for min del, hadde jeg fått til svar ifra bakkestasjonen at dem ikke skulle ha slep på en stund når jeg kalte opp så hadde jeg sikkert tatt en tur da, men når dem skulle ha slep igjen ganske snart så måtte jeg heller prioritere det ""

 

Men kanskje det passer bedre til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...