Gå til innhold

Airbus A380 kommer seg VIRKELIG.......


Stian Svensen

Anbefalte innlegg

Eller hva sier dere folkens ?......

 

Den første modellen av A380 er godt på vei i produksjonen.. Gleder meg selv som en unge til å se dette beistet komme dalende innover LHR når den tid kommer ""

 

Eller hva sier dere ???...

 

[image]http://vanzanten-studios.wehid.com/A380/A380_7.jpg[/image]

 

[image]http://www.airbus.com/MultimediaElements/2373.jpg[/image]

 

Er flere bilder på Airbus sine sider, men disse har jeg funnet andre steder ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik !.Nei den gjør nok ikke det !.... Men det ser ut til at både A340-500/600 og B777-300ER fjerner noen B747 fra noen selskaper !

 

Air Canada går etter alt å dømme mer og mer over til A340-300/500/600.

 

British Airways prater om å få ut B747 for så å bytte til B777-300ER..¨

 

MEN det er to selskaper bare da "" som jeg har hørt om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmf

 

Og si at Airbus går konkurs/håpe på konkurs fordi Airbus endelig har begynt og vise seg som en av de store "gutta", tyder på litt mindreverdighetskompleks..Hvorfor skal ikke Europa klare og bygge noe som er like bra som Boing????

 

Personlig, så syntes jeg at Airbus er vel så pene som Boing, selv om Airbus nok har flauset litt på designet noen ganger... A380 er ett monstrum det er sant, og jeg tviler sterkt på at vi kommer til og se den maskinen på våre breddegrader med et aller første... Koster for mye, og er for stort for de fleste flyplasser vil jeg mistenke...

 

Men, i fjor ble det solgt flere Airbuser en det ble solgt Boing, på ett stort Airshow i Pair, ble det "solgt" 800 Boing, mens Airbus fikk solgt 930... Så dette tyder på at flere og flere kommer frem til at Airbus er vel så godt alternativ som Boing er, selv på lange ruter...

 

Bra med konkuranse mener nå jeg, Boing har vært for dominerende i den vestlige verden, og det er på tide at andre tar litt andeler fra Boing..Og det ser nå ut til at Airbus klarer det, selv Amerikanske flyselskap har skaffet seg mange Airbus på mange ruter......

 

Boing sliter foresten, og satser på at den nye 7E7 skal ta opp konkuransen, hvis den da kommer av tegnebrettet....

 

Oddvar

Braathen1976

Vnas325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sjå her du....

LA oss håpe denne maskina vert ein suksess. Flyet ser ikkje ut synest eg... men det er vel berre fordi eg ikkje har sett den ferdig enno. Reknar med at pipa får ein anna lys første gang eg ser den ta av ""

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boeing må jo rett og slett skjerpe seg snart hvis de vil overleve. Det eneste nye flyet i flåten deres er 777, alle de andre flyene har en historie som går 30-40 år tilbake. Og mens Boeing hviler på laurbærene lanserer Airbus stadig nye fly som er mer komfortable for passasjerene og mer effektive i drift.

 

Boeing sin situasjon er jo typisk amerikansk egenlig, de er tidlig ute og tror de er best i verden og så, etter noen år, er alt de har gammeldags (strømnett, veier, biler, industri etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singapore Airlines planelegger og å erstatte rundt 20 747'er med nye 773'er.

 

Gleder meg veldig til å se A380'en.. lurer på hvilke flyplasser som vil se mest av dem...;

 

Emirates, Air France, Korean Air, Malaysia Airlines, Qatar Airways, Virgin Atlantic, Qantas Airways har ihvertfal bestillt A380'er... noen flere?

 

Jeg tipper LHR, LAX, DXB, HKG og JFK vil få en del A380'er etter hvert.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Oddvar !!....

 

Faktisk så solgte Airbus MERE fly enn Boeing i fjor !..antall har jeg ikke, men de gjorde det !...

 

All ære til Airbus, og de kjører på med skikkelig stil og jeg håper at de kommer godt ut dette året også ! ""

 

Ja, jeg håper virkelig Airbus gjør det bra.

Hvorfor skal altid Boeing være størst?

Faktisk synes jeg at en en del Airbus-fly er mye penere enn boeing sine. A380 blir fet, men ikke direkte stygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dubai bygger en egen terminal for A380! (var der på julaften "")

 

A380 er ikke verdens fineste fly (den tittelen tilhører A342, A343 og B737 ""), men det blir artig å se den i lufta! All ære til Airbus ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.. dette flyet er SVÆRT ass.. Helt utrolig, når man ser

på det første flyet, kan man leke seg med tanken:

"tenk hvis noen hadde kjøpt en A380 for å ha som executive-

jeg", tenk på hva slags innredning man kunne hatt i et slikt fly. Tennene mine løper nesten i vann, når man tenker

på hva slags muligheter man har mh.t innredning i et slikt

stort fly. F.eks. burde det ikke ha vært noe problem å innrede et lite "bade-anlegg" f.eks. med et lite "fossefall" som renner nedover, svært boblebad, eller

et lite badebasseng?. Bowlingbane, tennis/badminton bane.

Da hadde isåfall det tidligere leasing-flyet til Røkke,

nærmest fortonet seg som et lite cessna-fly iforhold.

 

Ang. Airbus -vs- Boeing, må jeg si jeg stadig blir mer og

mer positiv til Airbus. Jeg synes ofte at Airbus er minst

like bra som Boeing, og man ser jo ofte på ordrelista fra

de to selskapene at Airbus flere ganger har tatt igjen Boeing så det holder (ihvertfall ut fra hva jeg har sett

i bladet "Airliner World"). Flere ganger har jeg funnet det

MER behagelig å sitte i en Airbus-maskin enn i en Boeing.

Etterhvert bør også Boeing-maskinene bli noe mer støysvake etter min mening, men jeg synes fortsatt Boeing scorer litt

ekstra på design da.. men men.. det er nå så..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...