Einar Kristiansen Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hei! Har fått en del henvendelser om hjelp til å komme i gang med onlineflyging på Vatsim sitt nettverk. Jeg skal prøve å hjelpe dere så godt jeg kan,og logger meg derfor på som ENBO_V_APP (Bodø Approach) Torsdag 27/11 kl.20:00 Hadde vært flott om dere har hatt kart for Bodø,disse finnes i filbibloteket på fs.no Så her er det bare å møte opp og få en liten innføring hvordan dette fungerer.Setter opp en del linker nedenfor som dere kan se på. Oppkobling FS-2002: http://virtualcoastair.org/learning/oppkobling.htm Sofware: http://www.ivao.org/network/so/ Serevere: http://vatsim.net/data/who_vatsim.html Div: http://home.no.net/jankris2/vaccn/Training/pilothelp.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Blir med på dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Sikkert mye å lære der! Bare lurer: Finnes det en brukerveiledning for å koble opp med fs2004? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Sikkert mye å lære der! Bare lurer: Finnes det en brukerveiledning for å koble opp med fs2004? Hei! Tror ikke det,men du gjør stort sett det samme som i FS-2002. Du må i tillegg et program som heter SbRelay Det finner du på IVAO sine sider.I multiplayer så joiner du SbRalay. FSUIPC må være registrert ellers så havner du på ett helt annet sted enn planlagt når du logger deg på. Kort forklart: *Start SbRelay (den vil nå stå å søke litt,vent til den er ferdig så legger du den ned) *Start FS'en så multiplayer>connect Velg ditt player name (callsign) Under sessions vil nå forhåpentlig vis det stå SbRelay,merk der og trykk join Hvis det under session ikke står noen ting så er det bare å trykke search noen ganger så dukker SbRelay opp. * Start SbHost * Start Squakbox Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Dahl Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Det vil si at man ikke kan fly online på Vatsim med FS2004 uten å ha registrert FSUPIC? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Ja,du kan vel si det sånn. Her er Key'en for registrering: Name = squawkbox / Key = LWVQ 7I2V 9GPB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Dahl Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Ok, da er det bare å registrer FSUPIC med den? Kan hende jeg møter opp i morgen å. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Einar, hvor lenge sitter du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Einar, hvor lenge sitter du? Hehe, så skal "noenhundretimers" piloten Julian opp til Bodø for å forstyrre de kommende (forhåpentligvis) pilotene til VATSIM. Men hvis det er greit for Einar, og du blir med en tur så tar jeg også turen opp til Bodø. Det hadde vel kanskje vært greit å gitt våre små fugler litt trafikk og slik at de får se hvordan "veteranene" gjør det? Forøvrig synes jeg det er flott at det kommer en slik treningskveld, og jeg vil oppfordre mange til å møte opp! Selv har jeg aldri vært på en slik treningskveld, men å få innsikt av noen som er en "insider" i VACCN er noe man bør ta til seg, så møt opp folkens! En kan aldri lære for mye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Einar, hvor lenge sitter du? Tja..Erfaringmessig så blir det nok en lang kveld.Kan tenke meg til ca kl 23:00 ivertfall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Det hadde vel kanskje vært greit å gitt våre små fugler litt trafikk og slik at de får se hvordan "veteranene" gjør det? Selfølgelig! Det er bare å møte opp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Det hadde vel kanskje vært greit å gitt våre små fugler litt trafikk og slik at de får se hvordan "veteranene" gjør det? Selfølgelig! Det er bare å møte opp.. Takker så meget. Men da tolker jeg det som en invitasjon, så Julian. Det er opp til deg, Bodø eller sentral Europa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Det vil si at man ikke kan fly online på Vatsim med FS2004 uten å ha registrert FSUPIC? Jo du kan fly på VATSIM uten registrert FSUIPC, men du får ikke tilgang til alle kjekke funksjoner i FSUIPC uten at du har en registrert utgave. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Olav Sørensen Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Litt presisering! Du kan det, som Einar sier, men du kan bruke den koden som er freeware! Du trenger ikke å kjøpe en kode! Men, prøv ikke med en uregistrert versjon, da får du noen tusen mil feilplassering i forhold til FS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy Wilhelmsen Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 heisann! Einar: booket ENBD_V_CTR på bookingen da ?,. tenkte at kanskje jeg skulle logge på som ENBO_V_APP,,. eller hva tror du ? Freddy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hei Dette kan bli bra, kommer en tur, klør litt etter online flygning med ATC et annet sted enn ENGM i Norge. Kommer sikkert inn ca kl 21:50 (Freddy: Fly lavt, og les veiskilt!(Vei-F-R ? ) Den likte jeg veldig godt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Ja Einar, til din information så kommer ikke jeg og Julian i dag, vi valgte å ta turen ned til London istedet. Men vi får håpe at det kommer mange nybegynnere til deg, tror vi trenger en godt stab med "rekrutter".. Enjoy your evening mate! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 heisann! Einar: booket ENBD_V_CTR på bookingen da ?,. tenkte at kanskje jeg skulle logge på som ENBO_V_APP,,. eller hva tror du ? Freddy Jeg ikke booket noe, tenkte å sitte som ENBO_V_APP. Du kan jo sitte som ENBD_V_CTR? Hadde jo vært flott så får jo de nye pilotene fått et litt bedre innblikk hvordan det fungerer... Kan opplyse at det blåser ganske så kraftig fra øst. ENBO Bodo METAR observed at: 27 Nov 13:20 UTC (1 hours and 49 minutes ago) Wind direction: from 100 degrees Wind speed: 29 knots gusting to 39 knots Visibility: More than 10 kilometers Sky conditions: Clear Temperature: 5 degrees Celsius, Dew point: -3 degrees Celsius Altimeter setting: 1007 hectopascal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy Wilhelmsen Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hei! leste litt feil . Får se om jeg logger opp som CTR, kommer kanskje ikke før i 2100 tiden, etter barna har falt til ro,.. Freddy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnfinn Trønes Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hei. Vil bare si at jeg stiller opp få min. over kl. 20:00. Har bare et lite problem, og to små spørsmål. Forsøkte å registrere FSUIPC med koden som stod her, fikk bare melding om at koden ikke var gyldig, hva gjør jeg? Første spm. Hvilken Vatsim server skal jeg koble meg opp til, og hva er IP adressen til denne? Siste spørsmål: Er Roger Wilco Serveren fortsatt rw.nordkapp.net? Eller velges denne automatisk? På forhånd takk for tålmodigheten Vennlig hilsen Arnfinn Trønes LN-ATR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 1.FSUIPC KEY : Name = squawkbox / Key = LWVQ 7I2V 9GPB Den skal funke (FS-2004).Sikker på at du har skrevet den rett? Du skal trykke på "Register an application program" i FSUPIC og skrive den inn der. 2.Du kobler deg opp på Europa-C 137.56.42.18 3.Jeg er på rw.tt.luth.se/enbo_v_app Vel møtt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnfinn Trønes Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg har FSUIPC for 2002?!? Hva gjør jeg? Er det noe farlig om jeg ikke registrer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Nei dette gjelder KUN for FS-2004. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnfinn Trønes Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Se bort fra forrige innlegg, nå funker det!!! Takk for all hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Vel.da var treningskvelden over.Må si at jeg IKKE fikk gjort det som jeg hadde planlagt på forhånd.Det ble kansje litt for mye ordinær trafikk.Vel dere fikk vel kansje ett innblikk hvordan dette fungerer..Neste gang jeg arrangerer en slik kveld så blir det på trenings-serveren til Dag. Stian: Synd at du fikk en del feilmeldinger når du skulle logge deg på.Håper du får dette fikset til neste gang.Du også Arnfinn håper dette med passord/id'en din blir ordnet. Dette kommer jeg til å gjenta en gang i Desember,så følg med! Takk alle sammen ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Skal prøve å få ordnet det ja...... Men takk for en kjap prat da. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Reidar Dvergsdal Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Vel.da var treningskvelden over.Må si at jeg IKKE fikk gjort det som jeg hadde planlagt på forhånd.Det ble kansje litt for mye ordinær trafikk.Vel dere fikk vel kansje ett innblikk hvordan dette fungerer..Neste gang jeg arrangerer en slik kveld så blir det på trenings-serveren til Dag. Stian: Synd at du fikk en del feilmeldinger når du skulle logge deg på.Håper du får dette fikset til neste gang.Du også Arnfinn håper dette med passord/id'en din blir ordnet. Dette kommer jeg til å gjenta en gang i Desember,så følg med! Takk alle sammen ! Bra tiltak det her! Berre så synd at det aldri passar når eg har anledning. Satsar på at det gjer det neste gong! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Bra tiltak, men støtter ikke at du skal legge den neste gang på VACCN serveren. Dette var jo ikke bare en treningskveld for nybegynere, men også for oss som har flydd litt, 40kt med vind, haleroret på max +++. Dette var veldig morro i går, takker alle som var med, det var synd at voiceèn ble borte en stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Kristiansen Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Neste gang jeg arrangerer en slik kveld så blir det på trenings-serveren til Dag. Bare husk at ASRC vil ikke funke på den serveren, kun ProController. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Bra tiltak, men støtter ikke at du skal legge den neste gang på VACCN serveren. Dette var jo ikke bare en treningskveld for nybegynere, men også for oss som har flydd litt, 40kt med vind, haleroret på max +++. Dette var veldig morro i går, takker alle som var med, det var synd at voiceèn ble borte en stund. Skjønner ikke helt hvorfor du ikke syntes den skal være på VATSIM.. egentlig. De som fløy der, klarte seg stort sett bra.. Pilotene får bedre innsikt i hvordan det skal gå for seg, enn på treningsserver hvor det ikke flyr andre som har holdt på en stund. Er min mening, så kanskje det hjelper for ATC delen å få støtte for ASRC 1.1 på treningsserveren, og da også voicen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.