Gå til innhold

Treningskveld for nybegynnere


Einar Kristiansen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått en del henvendelser om hjelp til å komme i gang med onlineflyging på Vatsim sitt nettverk.

Jeg skal prøve å hjelpe dere så godt jeg kan,og logger meg derfor på som ENBO_V_APP (Bodø Approach) Torsdag 27/11 kl.20:00

Hadde vært flott om dere har hatt kart for Bodø,disse finnes i filbibloteket på fs.no

Så her er det bare å møte opp og få en liten innføring hvordan dette fungerer.Setter opp en del linker nedenfor som dere kan se på.

 

Oppkobling FS-2002:

http://virtualcoastair.org/learning/oppkobling.htm

 

 

Sofware:

http://www.ivao.org/network/so/

 

Serevere:

http://vatsim.net/data/who_vatsim.html

 

Div:

http://home.no.net/jankris2/vaccn/Training/pilothelp.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mye å lære der! ""

 

Bare lurer:

Finnes det en brukerveiledning for å koble opp med fs2004? ""

 

Hei!

Tror ikke det,men du gjør stort sett det samme som i FS-2002. Du må i tillegg et program som heter SbRelay Det finner du på IVAO sine sider.I multiplayer så joiner du SbRalay. FSUIPC må være registrert ellers så havner du på ett helt annet sted enn planlagt når du logger deg på.

 

Kort forklart:

*Start SbRelay (den vil nå stå å søke litt,vent til den er ferdig så legger du den ned)

*Start FS'en så multiplayer>connect Velg ditt player name (callsign) Under sessions vil nå forhåpentlig vis det stå SbRelay,merk der og trykk join Hvis det under session ikke står noen ting så er det bare å trykke search noen ganger så dukker SbRelay opp.

* Start SbHost

* Start Squakbox

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar, hvor lenge sitter du?

Hehe, så skal "noenhundretimers" piloten Julian opp til Bodø for å forstyrre de kommende (forhåpentligvis) pilotene til VATSIM.

Men hvis det er greit for Einar, og du blir med en tur så tar jeg også turen opp til Bodø.

Det hadde vel kanskje vært greit å gitt våre små fugler litt trafikk og slik at de får se hvordan "veteranene" gjør det?

 

Forøvrig synes jeg det er flott at det kommer en slik treningskveld, og jeg vil oppfordre mange til å møte opp!

Selv har jeg aldri vært på en slik treningskveld, men å få innsikt av noen som er en "insider" i VACCN er noe man bør ta til seg, så møt opp folkens!

En kan aldri lære for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

 

Einar: booket ENBD_V_CTR på bookingen da ?,. tenkte at kanskje jeg skulle logge på som ENBO_V_APP,,. eller hva tror du ?

 

Freddy

 

Jeg ikke booket noe, tenkte å sitte som ENBO_V_APP.

Du kan jo sitte som ENBD_V_CTR?

Hadde jo vært flott så får jo de nye pilotene fått et litt bedre innblikk hvordan det fungerer...

 

Kan opplyse at det blåser ganske så kraftig fra øst.

 

ENBO Bodo METAR observed at: 27 Nov 13:20 UTC (1 hours and 49 minutes ago)

Wind direction: from 100 degrees

Wind speed: 29 knots gusting to 39 knots

Visibility: More than 10 kilometers

Sky conditions: Clear

Temperature: 5 degrees Celsius, Dew point: -3 degrees Celsius

Altimeter setting: 1007 hectopascal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vil bare si at jeg stiller opp få min. over kl. 20:00.

Har bare et lite problem, og to små spørsmål.

 

Forsøkte å registrere FSUIPC med koden som stod her, fikk bare melding om at koden ikke var gyldig, hva gjør jeg?

 

Første spm. Hvilken Vatsim server skal jeg koble meg opp til, og hva er IP adressen til denne?

 

Siste spørsmål: Er Roger Wilco Serveren fortsatt rw.nordkapp.net? Eller velges denne automatisk?

 

På forhånd takk for tålmodigheten ""

 

Vennlig hilsen

Arnfinn Trønes

LN-ATR

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.da var treningskvelden over.Må si at jeg IKKE fikk gjort det som jeg hadde planlagt på forhånd.Det ble kansje litt for mye ordinær trafikk.Vel dere fikk vel kansje ett innblikk hvordan dette fungerer..Neste gang jeg arrangerer en slik kveld så blir det på trenings-serveren til Dag. Stian: Synd at du fikk en del feilmeldinger når du skulle logge deg på.Håper du får dette fikset til neste gang.Du også Arnfinn håper dette med passord/id'en din blir ordnet.

Dette kommer jeg til å gjenta en gang i Desember,så følg med!

 

Takk alle sammen !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.da var treningskvelden over.Må si at jeg IKKE fikk gjort det som jeg hadde planlagt på forhånd.Det ble kansje litt for mye ordinær trafikk.Vel dere fikk vel kansje ett innblikk hvordan dette fungerer..Neste gang jeg arrangerer en slik kveld så blir det på trenings-serveren til Dag. Stian: Synd at du fikk en del feilmeldinger når du skulle logge deg på.Håper du får dette fikset til neste gang.Du også Arnfinn håper dette med passord/id'en din blir ordnet.

Dette kommer jeg til å gjenta en gang i Desember,så følg med!

 

Takk alle sammen !

 

Bra tiltak det her! Berre så synd at det aldri passar når eg har anledning. Satsar på at det gjer det neste gong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tiltak, men støtter ikke at du skal legge den neste gang på VACCN serveren. Dette var jo ikke bare en treningskveld for nybegynere, men også for oss som har flydd litt, 40kt med vind, haleroret på max +++.

Dette var veldig morro i går, takker alle som var med, det var synd at voiceèn ble borte en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tiltak, men støtter ikke at du skal legge den neste gang på VACCN serveren. Dette var jo ikke bare en treningskveld for nybegynere, men også for oss som har flydd litt, 40kt med vind, haleroret på max +++.

Dette var veldig morro i går, takker alle som var med, det var synd at voiceèn ble borte en stund.

Skjønner ikke helt hvorfor du ikke syntes den skal være på VATSIM.. egentlig. De som fløy der, klarte seg stort sett bra.. Pilotene får bedre innsikt i hvordan det skal gå for seg, enn på treningsserver hvor det ikke flyr andre som har holdt på en stund. Er min mening, så kanskje det hjelper for ATC delen å få støtte for ASRC 1.1 på treningsserveren, og da også voicen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...