Gå til innhold

Helt konge i lufta?


Øyvind Sakshaug

Anbefalte innlegg

Test hva du kan om fly, flymodeller og luftfart. Ikke for deg med flyskrekk ...

Er et lite bilde nok til å fortelle deg hvilken flymodell som fotografert? Kjenner du de gamle, såvel som de aller nyeste flymodellene? I denne testen kan du ta for deg alt fra veteranfly til verdens største passasjerfly. Se hva du kan om luftfart. Ta testen her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann... jeg fikk ikke med meg svarene...? men jeg dro inn 17... "" Jeg var ikke klar over et Koala fly...? Jeg anntar at "Boeing MD Explorer" er et tidligere McDonnell Douglas helikopter...? Artig test...!

 

Henrik...

A345 har mye lengre range enn noen som helst 747 så vidt jeg vet.
Det er nok riktig at en A340-500 har rekorden for lengst "commercial aircraft" rekkevidde... men det er nok ikke så mye... En B747-400 har en effektiv maximum range på rundt 8,200 nautiske mil og en A340-500 ligger på rundt 8,500 nautiske mil... "" Det jeg mener med "effektiv" range er at du kan gå med full passasjer last men som regel kan du ikke ta med noe ekstra frakt. Vi flyr en B777-200ER fra EWR til HGK ~16+ timer og når den er full av passasjerer kan vi ikke ta med noe frakt å snakke om... Range performance er da som oftest ikke bare "maximum range" men også hvor mange passasjerer og hvor mye frakt du kan ta med deg... som betyr $$$ for oss... ""

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...