Gå til innhold

Gardermoen maraton flyin


Einar Kristiansen

Anbefalte innlegg

Oj, det var denne helgen det ja..

Da kan det nesten se litt mørkt ut for min deltakelse, men jeg skal gjøre mitt beste.

Hvis været tillater det blir det vel en VFR tur på Østlandet på Lørdag, hvordan Fredagskvelden og Søndagen ser ut får vi komme tilbake til.

Så flygeledere som har muligheten for det, ta fram VFR kartene! ""

Jeg vil iallefall bruke både VFR for TMA og ICAO VFR kart for South Norway!

Mulig jeg kommer å flyr litt i Norsk luftrom med IFR også, men den saken får vi se nærmere på når den kommer.

Ser iallefall fram til litt VFR til helgen! ""

På gjensyn!

 

Med det samme, skal vi gjøre det slik at ENOS_V_CTR har ansvar for alle TMA som ligger i Oslo Kontrollsone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det samme, skal vi gjøre det slik at ENOS_V_CTR har ansvar for alle TMA som ligger i Oslo Kontrollsone?

 

Er det noe vits da "" kan vi ikke kjøre det slik som i virkeligheten? blir det for mye trafikk så deler vi bare gm_app i West/East...

Ok, det blir vel litt mye å ta alle TMA innenfor dette spekteret.

Men ENOS_V_CTR bruker somregel å være snill når det gjelder slik.

Men dette anngår jo egentlig ikke meg så mye, for jeg vil mest sannsynlig fly til flyplasser som ikke har TMA.

Så da får vi bruke Controll som "traffic" information, altså AFIS.

Den som lever for se, jeg regner iallefall med at jeg har beveget meg bort fra Oslo området når Fly-in'et starter men jeg skal jo tilbake til Gardermoen før det blir mørkt.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan dere ikke gjøre som i virkeligheten for en gangs skyld?

 

Dele opp hele ENOS i FIRE sektorer.. øst vest.. nord og sør.. og approach i TO, øst og vest? for å se hvordan det er ? SKal være nok controllere å ta av tror jeg.

 

Hvis da noen er kjent med hvilke regler som gjelder i virkeligheten med antall fly innom en spesifik flygeleder i dens sector i timen så... sprenges den ganske ofte på vatsim. Så hvorfor ikke dele inn, å da faktisk få tid til å yte enda mer og mer personlig service til hvert enkelt fly...

 

men men.. bare mitt syns punkt...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Joda det hadde vært morro å gjøre det slik, men det tror jeg må bli under et vanlig flyin. Ja vi har mange ATC, men å få alle til å møte på et felles flyin som dette er komplett umulig. Det er ike alle det passer for etc. Jeg har akkurat klart å dekke opp for dette flyinet med alle vaktene som skal bemannes. Samt at det er ikke så hyggelig å ha 5-6 stk sittende med lite trafikk på sen natterstid eller morgen/formiddag.

 

Det er egentlig opp til dere hvordan vi skal ha det. Dersom det planlegges et flyin med alle posisjoner som real life så må jo dere stille opp da. Ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tidenes lag på EPWA, så der sluttet turen min, men gutte på ENGM, slappa, dere kan vente mitt SAS fly inbound til Oslo i morgen tidlig rundt 1130 lokal! ""

 

Ja, det var og fortsatt er et rent [sensurert] i Warszawa. Det som er "bad" i FS2004 at du ikke kan begrense antall piloter i multiplayer session. Jeg fikk plutselig over 50 fly i sesjonen og fps sank til 2 , til og med 1. Umulig å lande. Det gikk ikke lenge til FS låste seg fullstendig og da krasjet både SB, SBHost, ActiveSky wxre og FS2004, men det var helt utrolig. Over 100 fly og kun 12 ATC. De slå vel UK.

 

Men det har vært stort sett rolig i ENGM ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er lei av at all moroa skjer på VATSIM. Jeg har id og passord og har gjort ALT riktigt men kommer alikevell ikke på VATSIM. Kan ikke det skje noe moro på en annen server. Jada alle sier at det ikke går og ha ATC med radar på MP men dette er HELT feil. Ta og last ned ATC radar Screen som ligger i filbibloteket.(Kun for FS2002) og kobble opp på 80.213.151.128 så kan vi andre som ikke får till VATSIM ha det litt moro vi også. Men da må ATCen bruke FS2002 for hvis ikke går det ikke. PLZ. aranger noe på denne serveren vær så snill jeg ber dere og arangere her. ATC programmet er ganske bra der du kan velge deg en sektor og hva du vil sitte som. + at hvis du zoomer langt nok inn så ser du gater og slikt og riktige gate nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at ATC'ene må bruke FS2002??? Er det noe jeg har gått glipp av eller...

 

Nå er det søndag kl16.10 og Flyinnet går sin gang. Det var rimelig travelt en stund på formiddagen (satt som ENOS_CTR) til Kl 15.00 Og jeg tror nok at trafikken vil øke utover kvelden. Det er ca 30 flights i Norge nå. Tidligere i et innlegg her ble det kritisert at det var lite controllere oppe i Norge for tiden. I går og i dag har Gardemoen vært fullstappet av ATC - og det vi ser at det er stort sett utenlandske piloter som frekventerer oss - og bra er det, men kanskje vi normenn står litt sent opp...? Ikke vet jeg, men kom igjen alle piloter og sett en ekstra spiss på flyinnet siste timer i kveld. La oss se om vi kan få en overload på controllerne utover dagen....

 

""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er lei av at all moroa skjer på VATSIM. Jeg har id og passord og har gjort ALT riktigt men kommer alikevell ikke på VATSIM. Kan ikke det skje noe moro på en annen server. Jada alle sier at det ikke går og ha ATC med radar på MP men dette er HELT feil. Ta og last ned ATC radar Screen som ligger i filbibloteket.(Kun for FS2002) og kobble opp på 80.213.151.128 så kan vi andre som ikke får till VATSIM ha det litt moro vi også. Men da må ATCen bruke FS2002 for hvis ikke går det ikke. PLZ. aranger noe på denne serveren vær så snill jeg ber dere og arangere her. ATC programmet er ganske bra der du kan velge deg en sektor og hva du vil sitte som. + at hvis du zoomer langt nok inn så ser du gater og slikt og riktige gate nummer.

 

Per Kristian!

Kan du forklare i korte trekk hvorfor du ikke kommer inn på VATSIM? Du sier at du har gjort ALT riktig.Er du helt sikker på at du logger deg inn på de rette servere?

I SB ligger det servere for IVAO hvis du ikke var klar over det.Ta en titt her:http://vatsim.net/data/who_vatsim.html

Her er ett utvalg av VATSIM servere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var min siste flight inne i dette flyinnet over! Jeg takker for et utrolig bra flyin! Det har virkelig vært en stor opplevelse å fly inn til ENGM en tidlig morgen med full ATC! Tusen takk til alle ATC og spesielt vår supre event coordinator Einar Halvorsen!!!

 

Dette må gjentas! ""

 

Da ønsker jeg alle en fortsatt fin kveld, og nyt de siste 65 minuttene som er igjen av Gardermoen Marathon Flyin!

 

Solong! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...