Gå til innhold

Hvor er dere???


Eirik Sørensen

Anbefalte innlegg

Da Fredrik for snart et par uker siden skrev om de arrogante personene i vACC Norway og forslag om å bytte ut ledelsen, kastet en rekke av dere på denne diskusjonen for å ytre deres misnøye med vACC Norway og krevde ny ledelse. Hele 44 innlegg endte denne "diskusjonen" med.

 

Men nå som dette er blitt en realitet, har dere forstummet. Jeg har invitert til debatt om det nye Scandinavian vACC, men knapt noen av dere som argumenterte for ny ledelse ser ut til å bry dere særlig om dette. Dere minner meg om demonstranter som er med kun for demonstrasjonens skyld, men som egentlig ikke har noen egen mening om hvordan ting bør være.

 

Jeg håper dere vil bevise at jeg tar feil av dere. At dere faktisk er i stand til å bidra til en konstruktiv debatt om hvordan fremtiden skal se ut, og ikke kun være sytepaver som synes alt som andre driver med er noe dritt.

 

Jeg håper jeg har klart å provosere noen av dere nå...

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eirik!

Nå vil jeg bare få si at jeg er en av de som har holdt seg nøytral i denne diskusjonen, både når det gjelder en ny ledelse og et Scandinavian VACC.

Jeg kan forstå din fustrasjon, og selv er jeg ikke helt klar over hvorfor vi burde skifte ledelse?

Selv er og var jeg fornøyd med VACCN slik det er, det kunne kanskje vært litt flere fly-in's men ellers så er jeg storfornøyd.

Jeg håper bare at folk kommer til en enighet og at det nye styret / organisasjonen er fyllt med engasjemang!

 

På gjensyn! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting negativt å si om VACCN, men lurer litt på

hvorfor det er så mye strengere krav for å fly virtuelt enn

RL?

Nå er nok ikke dette reelt.

Jeg er ikke helt sikker på hva du henviser til, kanskje du kunne utdype litt mer?

At det er "strengere" å fly i på VATSIM i forhold til i real life er nok ikke tilfellet, iallefall ikke som jeg har merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar, grunnen til at jeg spør er at en som jeg kjenner

ble utestengt fra VATSIM for ikke å ha fulgt "prosedyrer"

på en flytur fra ESSA til LHR..

Denne personen er trafikkpilot..

Det var veldig merkelig at han ble utestengt, han måtte vel muligens ha begått en "grov" feil?

Men jeg skal ikke uttale meg siden jeg ikke kjenner fakta i saken, men om man blir utestengt etter "mildere" feil så synes jeg dette er litt for strengt.

Men hvis piloter begår grove feil i real life, blir de vel satt på bakken de også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke utestengt fra VATSIM om man gjør feil eller ikke følger prosedyrer. Tvert imot ville de aller fleste som flyr på VATSIM mistet sin lisens rimelig raskt om de skulle forsøkt rl flyvning. Og godt er jo det. Vi vil jo helst at pilotene som fører flyene i virkeligheten vet hva de driver med. Fullt så farlig er det ikke på VATSIM.

 

For å bli utestengt fra VATSIM, må man grovt bryte en eller flere av reglene i VATSIM. I henhold til regelverket hos VATSIM vil følgende kunne gi anledning til suspensjon:

 

A. The use of the VATSIM.net network by any member or individual to threaten, harass, abuse, intimidate, stalk or to otherwise violate the legal rights, including rights of privacy and publicity, of other members or individuals logged on to the VATSIM.net network;

 

B. The use of the VATSIM.net network by any member or individual to publish, post, distribute or disseminate any defamatory, infringing, obscene, vulgar, profane, or other unlawful material or information;

 

C. The use of the VATSIM.net network by any member or individual to engage in any action or conduct which blocks, interferes with or otherwise prevents any other member(s) of VATSIM.net or individuals from logging on to and/or enjoying the VATSIM.net network. This rule does not apply to Administrators, Supervisors or other individuals specifically designated by the VATSIM.net Board of Governors or this Code of Regulations who are acting within the scope of their authority;

 

I tillegg finnes flere anke-instanser hvor man kan få sin sak hørt om man skulle komme i en situasjon hvor man mener det er blitt gjort en feil i forbindelse med utestengelse, enten det er midlertidig eller for all tid.

 

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror 90% av de som er medlemmer i VATSIM er fornøyd med jobben til VACCN.

Det er altså ikke nødvendig med så mange utskiftelser , dere som har påtatt dere ansvaret for å drive VACCN har gjort en bedre jobb enn hva de fleste andre ville greid å få til.

Men det finnes alltid noen som bare sverter ned på andre dessverre....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror 90% av de som er medlemmer i VATSIM er fornøyd med jobben til VACCN.

Det er altså ikke nødvendig med så mange utskiftelser , dere som har påtatt dere ansvaret for å drive VACCN har gjort en bedre jobb enn hva de fleste andre ville greid å få til.

Men det finnes alltid noen som bare sverter ned på andre dessverre....

 

 

 

Hvor har du dette tallet fra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg dere må holde tunga rett i munnen. Det vi snakker om her i Norge er vACCNorge og ikke VATSIM. Vatsim er den felles store organisasjonen som vi i admin vACCNorge ikke har noe å gjøre med administrativt. Så når dere diskuterer personene som er med i admin, og gjør en god/dårlig jobb og skal drive onlineopperasjonene i Norge så er det vACCNorge dere snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eirik med flere.

 

Personlig stiller jeg meg nøytral til denne diskusjonen, om Dere gjør en god jobb eller ikke. Dette grunnet at jeg overhode ikke har tid til å delta aktivt i admin, og derfor ikke kan klage.

Kunne tenkt meg å være med, men som sagt ville jeg ikke kunne gjøre noen god jobb, grunnet tid og overskudd.

 

Jeg setter veldig stor pris på den jobben Dere har gjort, selv om det virker litt "dødt" nå. Det skal mye krefter og overskudd til for opprettholde et høyt aktivitetsnivå over lang tid, og dersom noen eller alle ønsker å trekke seg, forstår jeg dette, men syntes det er trist.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er også den som har holdt meg i bakgrunnen i denne situasjonen. Delvis fordi jeg ikke har hatt noen banebrytende meninger på området, delvis fordi diskusjonene har glidd ut til personangrep som jeg ikke orker å ta stilling til. Nå har jeg vært med i VACCN siden Januar 2002, og har for øyeblikket mest timer på ENGM_APP, hvis en ikke regner med Trond som er i en egen klasse. Jeg har til nå veldig lite å utsette på styret som det er i dag, men jeg skal være enig i at det kan være en fordel å være litt mer delaktig i selve hobbyen. Men trafikken i Skandinavia og Norge spesielt har falt gjennom golvet. Jeg er en ganske aktiv pilot på VATSIM og vet at det å fly uten kart er som å fly i blindet, og for meg veldig kjedelig. Det er et problem med det norske VACC. I tillegg vet jeg at en veldig stor del av piloter som flyr online i Skandinavia er medlemer av Scandva, Virtual Coast Air, Virtual Widerøe og andre virtual airlines. Derfor føler jeg at et tettere samarbeid mellom de forskjellige organsisasjonene bør være viktig. F.eks en VATSIM informasjons/trenings "pakke" til alle nye piloter i de forskjellige VAer.

 

Jeg tror i tillegg at et samarbeid mellom de tre landene er sunt for et dalende miljø. Faktum er at dette vil slå best ut for Norge. Sverige og Danmark er attraktive land som fremdeles har en del trafikk.

 

Jeg har lyst på et styre som er litt mer "en av gutta", så håper jeg at den enorme ressursen Trond Fossen kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"en av gutta"

 

*Føle seg utenfor*

 

""

Hehe, det må du ikke føle vet du Hanne!

Det er ikke så mange som er klar over at det er en kvinnelig ATC/Pilot blandt oss i VACCN.

Flertallet av det mannlige kjønn er der klart, så en slik "en av oss gutta" kan fort forekomme.

Du har vel sikkert opplevd at det er noen som har kallt deg "Sir" på VATSIM? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...