Gå til innhold

Flight Sim Yoke på Elkjøp (Stavanger)


Kenneth Sivertsen

Anbefalte innlegg

Siden vi er inne på Elkjøp i Stavanger... ""

 

Jeg var nettopp der og så etter noe jeg kunne bruke til FS til laptopen når jeg kjører drosje (i venteperiodene da... "")

 

Jeg fant en hendig sak med det klingende navnet 'Wingman Rumblepad' fra Logitech. Den har to analoge 'stikker' som opereres med tommelfingrene, en 'hatswitch', throttle og 9 programmerbare knapper. I tillegg har den en form for force feedback (den rister...). Dette kan slås av med en knapp på paden. En annen knapp skifter mellom 2 moduser (en til flysims og en annen til andre typer spill).

 

Vidunderet koster kr. 299,- og passer i din lokale USB-port... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange armer har du?

 

Mitt spørsmål var om det i det hele tatt var mulig, som for øvrig ikke har noe som helst med armer å gjøre, og jeg lurer fortsatt på det. Men hvis du absolutt skal vite hvor mange armer jeg har, så har jeg to armer. Jeg kan også opplyse om at jeg har to øyne, en nese, to nesebor, sikkert nærmere hundre nesehår, to ben, to ører, ti fingre, ti tær og to brystvorter så det ikke er noen tvil om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å kombinere yoke og joystick og bruke twisthandelen på stikka til rudder?

Om driveren til yoken gjenkjenner pedaler kan jeg ikke svare på, men i FS kan du bruke hvilken som helst joystick-akse til hviken som helst fly-akse.

Selv bruker jeg en Logitech joystick (USB). Driveren tar rudder-input fra gameporten som om den var sin egen.

 

Elkjøp har yoken i reklamen, men foreløpig ikke i butikken (Forus). De håper å få den inn i løpet av uken.

 

[image]http://www.chproducts.com/retail/products/usb/flight_simyoke_USB.jpg[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, det blir også feil og fly Boeing med Joystick.

Fly Airbus.

 

Er det andre som flyr uten pedaler, og som bruker autorudder ?

F-16 piloter? Jeg tror at en del fly, deriblant f-16, har autorudder i virkeligheten (som de kan overstyre med pedalene).

For helikopter må du ha pedaler.

 

Så skal jeg ha Sim Yoke, må jeg også ha pedaler

Det er ganske enkelt å bygge pedaler hvis du ikke har penger til overs.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare lurer på en ting.er det bra og bruke vanlig ratt og pedaler til fs ??(vet at det er for bil spill)

 

Njaaa, altså, hvordan hadde du tenkt å bruke høyderoret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må gjere då, er å bruke eine pedalen til å gå opp og ein til å gå ned... Er ca samme kjensla som det ville vert å svinge til høgre med venstre trøa på sykkelen gin og venstre med høgre trøa samtidig som du gav fart med å svinge styret frå venstre til høgre ... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare lurer på en ting.er det bra og bruke vanlig ratt og pedaler til fs ??(vet at det er for bil spill)

Jeg har både ratt m/pedaler og joystick. Begge er USB. Jeg kan da bruke disse i kombinasjon, slik at jeg bruker pedalene til rudder, og joystick m/throttle som ehh.. stikke. Rattet ligger da på gulvet, og har permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare lurer på en ting.er det bra og bruke vanlig ratt og pedaler til fs ??(vet at det er for bil spill)

Jeg har både ratt m/pedaler og joystick. Begge er USB. Jeg kan da bruke disse i kombinasjon, slik at jeg bruker pedalene til rudder, og joystick m/throttle som ehh.. stikke. Rattet ligger da på gulvet, og har permisjon.

 

hvordan gjør du dette har prøvd det men får ikke til...jeg har microsoft stikke og pedaler

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...