Helge Bø Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Sandefjord Lufthavn Torp er politianmeldt for ulovlig bruk av glykol, eller avisingsvæske. Flyplassen har lov til å bruke 12 tonn glykol i løpet av en vintersesong, og dette skal samles opp etter bruk. Men forrige vinter brukte Torp hele 60 tonn glykol, og det verste er at i november og desember i fjor så lot de væsken renne ut i grunnen...når de har fått klar beskjed om at dette ikke skal skje. Jeg håper at de miljøsvina som sitter i ledelsen der får bøter så det svir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Bjørlo Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Det må bli slutt på sånn dritt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Sandefjord Lufthavn Torp er politianmeldt for ulovlig bruk av glykol, eller avisingsvæske. Flyplassen har lov til å bruke 12 tonn glykol i løpet av en vintersesong, og dette skal samles opp etter bruk. Men forrige vinter brukte Torp hele 60 tonn glykol, og det verste er at i november og desember i fjor så lot de væsken renne ut i grunnen...når de har fått klar beskjed om at dette ikke skal skje. Jeg håper at de miljøsvina som sitter i ledelsen der får bøter så det svir Nå har du lest for mye VG Helge... Det du skriver er 90% BS fra ende til annen... Torp har konsesjon på utslipp(!) av 12,5 tonn glykol, ikke forbruk! Herregud... På en(!) snørik dag så kan det fort gå mer enn 12,5 tonn væske, DET skal jeg love deg... ...og årsaken til det store utslippet var en lekk ventil i oppsamlingssystemet under bakken på de-iceingplattformen.. Leverandøren hadde nemlig brukt et stoff i skjøten som ikke tålte glykol... "[sensurert] happens" med andre ord... Det har ikke blitt registrert noen konsekvenser for miljøet i den sammenheng, så OSL er nok fremdeles den verste miljøsynderen av de to flyplassene... ...og vi brukte betraktelig mer enn 60 tonn de-iceingvæske sist vinter... Det var bare en brøkdel som lakk ut... "Get your facts straight, Helge!" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Bø Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Ja snakk om å sette bukken til å passe havresekken... Dere er politianmeldt, det kan du ikke benekte. Dermed må noe alvorlig ha skjedd her, så vi får vente å se hva politiet kommer frem til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Ja snakk om å sette bukken til å passe havresekken... ...og å sette avisbudet til å finne nyhetene... Dere er politianmeldt, det kan du ikke benekte. Dermed må noe alvorlig ha skjedd her, så vi får vente å se hva politiet kommer frem til. "Vi" er ikke anmeldt... Sandefjord Lufthavn er det.. Vi spruter, og de står for fasilitetene... ...og selvfølgelig er et utslipp alvorlig, men det er ikke akkurat bensin vi snakker om her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Dere er politianmeldt, det kan du ikke benekte. Dermed må noe alvorlig ha skjedd her, så vi får vente å se hva politiet kommer frem til. Ja Sandefjord Lufhtavn er anmeldt for å slippe ut 47,5 tonn for mykje Glykol. Og som det vart sagt. Det var ein defekt ventil som gjorde det. Sjekk fakta neste gang Mr. Bø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Bø Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Og det mener du er en unnskyldning for at 50 tonn av dette forurensende stoffet går ut i grunnen? Miljøsvin er de likevel, og det kan fortsatt komme en juridisk reaksjon her...noe de i så fall fortjener. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Vel, det er jo produsenten av tanken som er synderen her, ikke de som har kjøpt et produkt som ikke holder stand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Ellingsen Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Vel, det er jo produsenten av tanken som er synderen her, ikke de som har kjøpt et produkt som ikke holder stand. Eller kontrollen med tanken, brukeren er ansvarlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Det er nok best å vente på svaret til "tankhavari-kommisjonen"...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.