Gå til innhold

Verdens lengste flyrute


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

18 Timer, her snakker vi tid ja: ""

Jeg fløy med SAS a340 fra København til New York,

Det tok 8 timer og 30min...det var for lenge for meg, ble utrolig rastløs den siste timen..huff "", atpåtil ble det en go...around! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg fint kunne greid 18 timer på SIA sin A 340-500 Leadership.

Economy klassen vil få 38" seat pitch, noe som er utrolig bra til å være economy.

Det vil være to komplette sett med piloter

"" Og det vil og være en del ekstra cabin crew's slik at soving blir mulig for dem og.

Thai skal og kanskje begynne med Bangkok - Chicago, noe som og vil bli en rimelig lang rute

""

 

For min del er det lengste jeg har reist:

CPH-BKK/BKK-CPH ca.12 timer (en gang med SK 767, en annen gang med TG 744)

AMS-BKK/BKK-CPH ca. 12,5 timer (China Airlines 744)

AMS-KUL/KUL-AMS ca. like langt.. (KLM 744)

CDG-SIN ca. 13 timer (!) QF 744

 

Og alle turene har vært en stor fornøyelse ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående lange flyturer så får jeg besøk av en venninne fra Australia til jul, og hun skal fly Sydney-Singapore-Frankfurt-Paris-Oslo!!! Fy F... , det er litt av en flytur!!

Hun reiser den 22 desember kl. 5pm, og ankommer Gardermoen den 23 desember kl 11:55 am!! Og husk at det i tillegg er 10 timers tidsforskjell!!! ""

Men det blir koselig da ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående lange flyturer så får jeg besøk av en venninne fra Australia til jul, og hun skal fly Sydney-Singapore-Frankfurt-Paris-Oslo!!! Fy F... , det er litt av en flytur!!

Hun reiser den 22 desember kl. 5pm, og ankommer Gardermoen den 23 desember kl 11:55 am!! Og husk at det i tillegg er 10 timers tidsforskjell!!! ""

Men det blir koselig da ""

 

 

Litt av en rute det. Men hvorfor flyr hun Frankfurt -Paris - Oslo, og ikke heller FRA - OSL??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til LA om noen uker....skal fly songbird i LA....og opp mot thahoe.....gleder meg...bare en fly intresert president og meg....ikke Bush altså men en annen president i et selkap der borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en rute det. Men hvorfor flyr hun Frankfurt -Paris - Oslo, og ikke heller FRA - OSL??

 

Hun skulle egentlig fly Sydney-San Fransisco-Frankfurt-Oslo, men pga mange reisende, stor trafikk og få ledige plasser, så var det visst det som gikk...!

 

men jeg er sånn at jeg ikke kan sove ombord i fly! Må følge med, selv om det ikke er noe å følge med på . Alle lys er slukket og alle rundt sover, men jeg må følge med...

 

Jeg kan sove på fly, men kjenner meg igjen i de du sier!!

F.eks når vi fløy til Thailand så opplevde jeg et tordenvær under og et stykke vekk fra oss når vi var over India, opplevde soloppgangen mens vi fløy inn over Burma/Thailand, m.m.!! Så det er mye man kan oppleve ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste rute som skal åpnes er Singapore-New York, som nok er ca 3 timer lengre (over 20 timer). Emiratene ligger også an til lang rute med Dubai-Auckland, samt selvfølgelig Dubai-østkysten, mener jeg.

Disse rutene kan naturlig nok ikke flys av det samme crewet hele veien. Det vil ikke være spesielt våkne verken underveis eller ved ankomst. Det er to crew (to kapteiner, to styrmenn) ombord med rotasjon så alle får sove. Slike "augmented" crews er vanlig også i dag, med kaptein og to styrmenn (derav en cruise pilot). Et ikke navngitt flyselskap uten fagforeninger kommer trolig til å foreskrive "våkne" og "sove"-piller til flygerne - en meget uheldig utvikling.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg har hørt at selskapet har tatt patent på en såkalt timerate-knapp med fire knapper:

1x, 2x, 3x og 4x

 

 

Hehe... denne komentaren var bare så bra, at jeg må le litt av den.... """"""

 

Mvh Kjetil Løvold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste rute som skal åpnes er Singapore-New York, som nok er ca 3 timer lengre (over 20 timer). Emiratene ligger også an til lang rute med Dubai-Auckland, samt selvfølgelig Dubai-østkysten, mener jeg.

Disse rutene kan naturlig nok ikke flys av det samme crewet hele veien. Det vil ikke være spesielt våkne verken underveis eller ved ankomst. Det er to crew (to kapteiner, to styrmenn) ombord med rotasjon så alle får sove. Slike "augmented" crews er vanlig også i dag, med kaptein og to styrmenn (derav en cruise pilot). Et ikke navngitt flyselskap uten fagforeninger kommer trolig til å foreskrive "våkne" og "sove"-piller til flygerne - en meget uheldig utvikling.

Våkne og sove-piller høres ikke ut som et bra forslag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ikke navngitt flyselskap uten fagforeninger kommer trolig til å foreskrive "våkne" og "sove"-piller til flygerne - en meget uheldig utvikling.

Høres ikke akkurat lovende ut.. Men dette med ujevn døgnrytme og "uoffisielle" sovepiller hos longhaulerne har man vel hørt om i noen år allerede? Mente det var en artikkel i en norsk tabloid for noen år tilbake om nettopp dette. Og da i et navngitt selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...