Gå til innhold

Kaptein Skaugstad på sin første flytime!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei igjen kjære medlemmer!

Da har jeg akkurat avtalt min første flytime for å gjøre starten på min pilot kariere til et alvor!

Dette hender da hos Værnes Flyklubb Fredag den 4. Juli etter arbeidstid.

Hvor jeg gleder meg!

Jeg tenkte bare dere skulle få vite dette, hvorav jeg selv er ekstremt stolt over at jeg endelig har fått samlet opp nok penger til å fullføre!

 

Gleder meg til mange lykklige timer bak spakene!

 

Jeg vil vel også ta noen bilder med mitt nye digitale kamera som jeg vil legge ut på screenshots forumet om det er ønske om det.

 

Jeg er vel ennå ikke sikker på hvilket fly det blir jeg skal fly, men jeg håper da på at LN-HOF blir dagens "offer".

 

Wish me my werry best!

 

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg skal følge med på hva instruktøren sier, men siden jeg kan det meste fra før blir det lettere å konsentrere seg om å fly.

 

Tja si det!!! Nå veit jeg ikke hva du mener med at du kan alt, men det kan kanskje være lurt å være litt ydmyk for det du nå skal gå i gang med. Det har et langt liv lært meg. Men uansett, lykke til. Selv starter jeg på teorien nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du får ha lykke til Ivar.

Første flytimen er en helt utrolig flott opplevelse.

Men håper at det var en spøk at du kan alt. For det er stor forskjell på FS og virkelig flygning. Jeg også trodde jeg kunne alt og at PPL lappen skulle gå som en drøm,men der tok jeg skammelig feil.

Selv betaler jeg 670 kroner per time i Haakonsvern Aeroklubb og pleier å være oppe i en time og 10 min.

Men nok en gang,lykke til Ivar.

Med vennlig hilsen

Tommy Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så meget til de som har kommet med innlegg i ettertid!

For å referere litt på meg selv så var det sterkt overdrevet at jeg kan alt, som jeg håper dere skjønner!

Jeg synes jeg kan det grunnleggende, men klart det er mye å lære innen luftfart.

Selv mener jeg at man aldri kan betegne seg selv som "fullt utlært", med unntak av spesielle områder..

Gleder meg nå, har sett småfly trafikkere over byen i hele dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med første PPL time, du har begynt på et utrolig spennende "prosjekt", og vil forhåpentlig få mange fine opplevelser i fremtiden.

 

Selv begynte jeg på siste del av min flygerutdanning mandag i denne uka. Natt til mandag dro jeg til Røros og har denne uken flydd 13:55 av de 25 timene i CPL programmet. Og nå har jeg endelig lært å mestre NDB approacher i dårlig vær også "" (har vært overskyet på Røros helt til torsdag mer eller mindre).

 

Neste leksjoner går i uke 29 (3 uker til), og da står bla tomotors på programmet, sammen med endel instrumentflyging.

 

Det er utrolig spennende og morsomt, og jeg liker spesielt godt instrumentflyging, og gleder meg som en unge til å starte å fly to motors.

 

Bilder ifra røros og flyene der kommer kanskje iløpet av dagen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig Kjell Arild! Tomas og jeg hadde en fin tur den dagen. Skal ikke se bort ifra at sjølen så jeg vinket litt både over byen og på vei tilbake til Værnes. Hadde en kvinnelig passasjer som syntes denslags var veldig moro ""

 

Tarjei, stå på! Jeg tror enda ikke jeg har kommet til det steg at jeg "mestrer" NDB-approacher, men det er kanskje forskjellig grad av mestring ""

 

CFM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, med mestrer så mener jeg at jeg klarer å fly dem riktig, og uten grove feil som å komme utenfor (+/- 5 °) og innenfor høydene. Jeg må selvfølgelig ha mengdetrening for å mestre dem fullstendig slik som instruktøren min, men han har 21000+ flytimer og en god del tusen NDB approacher bak seg. Jeg har bare knappe 8 timer instrument etter CPL programmet (+ en 6-7 ifra tidligere, men da aldri noen NDB approach) og en 15-20 NDB innflyginger.

 

Så jeg synes ikke det er så værst, ifølge instruktørene er det sjelden noen forstår QDM og QDR flyging (altså tracking av f.eks. en NDB ut og inn) på første forsøk, men jeg synes det var ganske greit og enkelt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...