Ivar Skaugstad Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Hei igjen kjære medlemmer! Da har jeg akkurat avtalt min første flytime for å gjøre starten på min pilot kariere til et alvor! Dette hender da hos Værnes Flyklubb Fredag den 4. Juli etter arbeidstid. Hvor jeg gleder meg! Jeg tenkte bare dere skulle få vite dette, hvorav jeg selv er ekstremt stolt over at jeg endelig har fått samlet opp nok penger til å fullføre! Gleder meg til mange lykklige timer bak spakene! Jeg vil vel også ta noen bilder med mitt nye digitale kamera som jeg vil legge ut på screenshots forumet om det er ønske om det. Jeg er vel ennå ikke sikker på hvilket fly det blir jeg skal fly, men jeg håper da på at LN-HOF blir dagens "offer". Wish me my werry best! God sommer! Siter
Arne Øverland Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Får nesten si lykke til da. happy landing også kanskje Siter
K F Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Lykke til da Ivar! Husk at det er lurt å få med seg alt instruktøren din sier. Selv hadde jeg introturen i fjor en gang, var drit kult. Er du flink får du sikkert lande selv også. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Skrevet 26. juni 2003 Takker så meget! Klart jeg skal følge med på hva instruktøren sier, men siden jeg kan det meste fra før blir det lettere å konsentrere seg om å fly. Georg: For å ta PPL-A her i byen (Trondheim) koster det i underkant av 50 000,-. Da er alt inkludert.. Siter
Thomas Vatne Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Det kommer vel an på hvor dyktig du er, eller hvor udyktig du er vil jeg heller si.. MEN, det er vel sjelden at noen trenger over 50 timer...? Siter
Einar Halvorsen Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Klart jeg skal følge med på hva instruktøren sier, men siden jeg kan det meste fra før blir det lettere å konsentrere seg om å fly. Tja si det!!! Nå veit jeg ikke hva du mener med at du kan alt, men det kan kanskje være lurt å være litt ydmyk for det du nå skal gå i gang med. Det har et langt liv lært meg. Men uansett, lykke til. Selv starter jeg på teorien nå. Siter
TOS Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Eg må nesten ønska deg lykke til eg og då.. Eg har planar om e begynne på Teorien til hausten.. Siter
Marius Dahl Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Lykke til "kaptein" Skaugstad. Har planer om å ta sertifikatet jeg å, mangler bare litt penger.. Siter
K F Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Det kommer vel an på hvor dyktig du er, eller hvor udyktig du er vil jeg heller si.. Og det kommer ann på timeprisen på flyet.. Siter
Thomas Vatne Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Jeg betaler ca 800kr timen.., hvor mykje betaler dere? Siter
K F Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Samma her 800,- men har aldri flydd akkurat en time. Siter
Tommy S. Nilsen Skrevet 27. juni 2003 Skrevet 27. juni 2003 Hei, Du får ha lykke til Ivar. Første flytimen er en helt utrolig flott opplevelse. Men håper at det var en spøk at du kan alt. For det er stor forskjell på FS og virkelig flygning. Jeg også trodde jeg kunne alt og at PPL lappen skulle gå som en drøm,men der tok jeg skammelig feil. Selv betaler jeg 670 kroner per time i Haakonsvern Aeroklubb og pleier å være oppe i en time og 10 min. Men nok en gang,lykke til Ivar. Med vennlig hilsen Tommy Nilsen Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Skrevet 27. juni 2003 Takker så meget til de som har kommet med innlegg i ettertid! For å referere litt på meg selv så var det sterkt overdrevet at jeg kan alt, som jeg håper dere skjønner! Jeg synes jeg kan det grunnleggende, men klart det er mye å lære innen luftfart. Selv mener jeg at man aldri kan betegne seg selv som "fullt utlært", med unntak av spesielle områder.. Gleder meg nå, har sett småfly trafikkere over byen i hele dag.. Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 27. juni 2003 Skrevet 27. juni 2003 Jeg er skyldig i ha vært over byen to ganger med Cub idag. Nydelig vær og deilig å fly med døra oppe CFM Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Skrevet 27. juni 2003 Jeg er skyldig i ha vært over byen to ganger med Cub idag. Nydelig vær og deilig å fly med døra oppe CFM Men da har jeg iallefall sett deg! Så en CUB fly over der jeg bor for ikke lenge siden, rett ved Time-Meierier.. Siter
Tomas Foosnæs Skrevet 27. juni 2003 Skrevet 27. juni 2003 Jeg er skyldig i ha vært over byen to ganger med Cub idag. Nydelig vær og deilig å fly med døra oppe CFM Det var vindfullt å fly med døra oppe ja Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 27. juni 2003 Skrevet 27. juni 2003 Det var nok meg med Cuben, tror ikke det var noen andre som fløy den idag. De skulle ta kompresjonstest på motoren etter at jeg hadde fløyet. Tror nok temperaturen var enda litt bedre idag enn når vi fløy Tomas, men det er uansett friskest i baksetet CFM Siter
Kjell Arild Skrevet 27. juni 2003 Skrevet 27. juni 2003 Clamer, takker for herlig lyd og syn over Vikhammer forleden dag når Tomas var med, og i dag. Jeg var dessverre ikke hjemme på formiddagen i dag, men sjølingen var ute og hevder at flyet vinket til han... Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 28. juni 2003 Skrevet 28. juni 2003 Gratulere med første PPL time, du har begynt på et utrolig spennende "prosjekt", og vil forhåpentlig få mange fine opplevelser i fremtiden. Selv begynte jeg på siste del av min flygerutdanning mandag i denne uka. Natt til mandag dro jeg til Røros og har denne uken flydd 13:55 av de 25 timene i CPL programmet. Og nå har jeg endelig lært å mestre NDB approacher i dårlig vær også (har vært overskyet på Røros helt til torsdag mer eller mindre). Neste leksjoner går i uke 29 (3 uker til), og da står bla tomotors på programmet, sammen med endel instrumentflyging. Det er utrolig spennende og morsomt, og jeg liker spesielt godt instrumentflyging, og gleder meg som en unge til å starte å fly to motors. Bilder ifra røros og flyene der kommer kanskje iløpet av dagen. Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 28. juni 2003 Skrevet 28. juni 2003 Bare hyggelig Kjell Arild! Tomas og jeg hadde en fin tur den dagen. Skal ikke se bort ifra at sjølen så jeg vinket litt både over byen og på vei tilbake til Værnes. Hadde en kvinnelig passasjer som syntes denslags var veldig moro Tarjei, stå på! Jeg tror enda ikke jeg har kommet til det steg at jeg "mestrer" NDB-approacher, men det er kanskje forskjellig grad av mestring CFM Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 28. juni 2003 Skrevet 28. juni 2003 Vel, med mestrer så mener jeg at jeg klarer å fly dem riktig, og uten grove feil som å komme utenfor (+/- 5 °) og innenfor høydene. Jeg må selvfølgelig ha mengdetrening for å mestre dem fullstendig slik som instruktøren min, men han har 21000+ flytimer og en god del tusen NDB approacher bak seg. Jeg har bare knappe 8 timer instrument etter CPL programmet (+ en 6-7 ifra tidligere, men da aldri noen NDB approach) og en 15-20 NDB innflyginger. Så jeg synes ikke det er så værst, ifølge instruktørene er det sjelden noen forstår QDM og QDR flyging (altså tracking av f.eks. en NDB ut og inn) på første forsøk, men jeg synes det var ganske greit og enkelt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.