Gå til innhold

Fugel som tar en loop


Jarle Kristiansen

Anbefalte innlegg

Jeg vil jo si at noen ørner på fiske driver med slike akrobatiske ting.. De kan spotte en fisk fra langt der oppe og sette ut i et stup. De kan ombestemme seg og bare snitte vannflaten eller fortsette og forhåpentligvis få en fisk.. Ganske stilig å se på.. Dessuten kan du jo bare se på hva måkene gjør når du gi èn måke en pølse. Alle de andre vil også ha den pølsa og måken det da gjelder må ta en interessant flukt.. Så de er nok kapabel, ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vil jeg også nevne gruppelavtflyging som jeg så på her om dagen som veldig interessant.. Dette beviser nok en gang at naturen var der før vitenskapen fant ut hvorfor.. Jeg så en gruppe fugler fly rett over vannoverflaten midt ute på sjøen, det gjør de for å lette flyginga med sirka 10%. Det samme prinsippet er senere blitt brukt av russerne med dette flyet.. Korabl' Maket "KM "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte i så fall vært en skikkelig spøkefugl... ""

 

Jeg er en spøkefugl og har også tatt en loop en gang.. Men jeg tror ikke jeg vil gjøre det en gang til.

 

Ørner er jo ganske akrobatiske av seg da..

 

 

Hmmm..sykkel?

 

Eg har forøvrig sjølv sett ein undulat gjere ein loop ned i ein oppvaskstamp hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måken Jonathan er god lesing ja. Ellers fisket jeg med tørrflue på et vann en gang og fikk ei stokkand på kroken. Om den ikke loopet, så gjorde den endel andre underlige bevegelser. Det var egentlig ingen ålreit opplevelse, men jeg fikk dratt den forsiktig inntil båten og løsnet kroken (som satt fast i tunga på anda).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...