Gå til innhold

VATSIM arrangerer Fly-In Norway på Torsdag!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte bare jeg skulle legge inn en liten reminder om at VATSIM/VACCN arragerer fly-in på Torsdag den 18. Juni mellom klokken 20:00 og 23:00 norsk tid.

I dette fly-in'et har de som mål å bemanne de viktigste flyplassene i Norge med ATC.

Disse er da i hovedsak Oslo Lufthavn Gardermoen (ENGM), Trondheim Lufthavn Værnes (ENVA) og Bodø Lufthavn (ENBO).

Her er iallefall de foreløbige listene over ATC possisjoner som blir bemannet:

 

*ENOS_V_CTR (Oslo Control)

*ENGM_V_APP (Gardermoen Approach)

*ENGM_V_TWR (Gardermoen Tower)

*ENZV_V_APP (Stavanger Sola Approach)

*ENVA_V_APP (Værnes Approach)

*ENBO_V_APP (Bodo Approach)

*ENBO_V_TWR (Bodo Tower)

 

 

Dette blir altså det siste fly-in'et før over sommerferien, så jeg håper våre VATSIM piloter ikke svikter oss denne dagen!

Det er også selvfølgelig åpent for at andre ATC kan logge seg på, slik at vi kan by på et enda bedre tilbud når det gjelder bemanning av flyplasser!

 

LA OSS VISE EUROPA HVA VI ER GODE FOR!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Flott innlegg Ivar. Bare en korreksjon, vi må bemanne de anonserte posisjoner før vi event. bemanner andre flyplasser. Følgende posisjoner er fortsatt ledige:

ENTR-CTR og ENBD-CTR, samt ENVA-TWR. Noen som føler seg kallet??

 

Jeg vil være online selv også og steppe inn der det måtte trengs hjelp. Derfor har jeg ikke satt meg opp på en bestemt plass enda. Dersom noen lurte på hvorfor jeg ikke hadde satt meg opp ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIKTIG!!

Hei, jeg må desverre avtre som ENGM_V_TWR i morgen Torsdag!

Jeg vet at dette er knappt, men jeg har andre planer!

Har vært i tvil hele uken her nå, om jeg skulle canselere men jeg tok ikke den siste besluttelsen før nå.

Derfor er ENGM_V_TWR ledig for ATC i morgen under fly-in'et, førstemann til møllen får først trafikk!

Dere reserverer plass via VACCN Bookingliste!

Jeg må nok en gang beklage, og jeg lover at om noen ikke har tatt plassen før klokken 16:00 i morgen skal jeg droppe de andre planene mine for å sitte som tower for dere.

En ting er iallefall sikkert, om jeg ikke kommer som tower, så finner dere meg over norsk luftrom iløpet av kvelden!

 

Takker for forståelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry folkens, jeg må nok svikte dere i dag!

Tar turen fra Rhodos om en time, tross alt er det luften som er mitt rette element!

Jeg har virkelig dårlig samvittighet for at jeg tok plassen som TWR uten å stille opp i dag!

Det skal dere vite, og at dere ikke dømmer meg for hardt på det.

Mulig jeg kommer på som TWR etter at jeg har landet på Værnes, men noen andre ikke er grei og stepper inn for meg?

 

Nok en gang, beklager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Da takker jeg for meg og sier bare at de som ikke var med på dette kan angre. Det har vært morro. Nå vil jeg ha litt respons på åsen det har vært å blit gaidet igjenom ENGM_APP.

 

Vil også benytte annledningen til å takke ENOS og TWR.

 

Hilsen

ENGM_V_APP

Sondre Aabø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker å takke alle som stille opp for et flott flyin, spesielt de som fløy i Trondheim FIR da det var her jeg ble plassert.

 

Ønsker å gi en liten unnskyldning for dårlig respons til Mr. Hoel, men jeg hadde en del problemer med maskinen min da. Men tror du kom deg trygt ned "".

 

Til Wif-035: Jeg vet ikke hva problemet ditt med SB var, men det går sikkert an å få hjelp her. Visst du var ny på VATSIM (har ikke sett deg før) så håper jeg du ikke gir opp men prøver mer, for dette er gøy!

 

Så igjen: Takk til alle som fløy og satt ATC.

 

PS: Kan noen bekrefte at MYT har voice callsign Kestrel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg også kvelden etter 4 timer som Stavanger Approach.

Det kom 2 pacific, veldig uhøflige fyrer. Har aldri sett noen som uhøflig og frekk før, men sånne finnes dessverre.

Det blr litt trafikk fra og til ENZV faktisk i kveld.

Takker WIF003 og VBX141. Det ble litt farlig da WIF climba plutselig (turbulens), men det ordnet seg.

 

Takk for i kveld ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får henge meg på jeg og da "" Vil takke alle som deltokk og fløy i Oslo FIR! Var kanskje litt lite folk den første timen, men det ordnet seg litt etterhvert ""

 

Sitat av Georg:

Det kom 2 pacific, veldig uhøflige fyrer. Har aldri sett noen som uhøflig og frekk før

 

Hmmm.... jeg fikk disse av EKDK og handed de videre over til deg, virket høffelige og ordentlig på radion de ""

 

PS: Dette flyinet var ikke det beste jeg hadde sett, men det var moro! Husker for en stund siden så var de så fullt i OSLO TMA at de flyene som sto i holding forbrente all fuelen sin og måtte dermed gå ned på alternative landingsplasser "" Det blir nok noe av det samme når kulda setter inn. Hvor ble det av "Søta Bror"? ingen dep fra Sverige jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg på vegne av alle pilotene takke for en flott aften med berikelig med ATC landet over!

Fikk den ATC servicen jeg forventet, så jeg om mine passasjerer som kom med Britannias rute 375 fra Rhodos er meget fornøyd med den service vi ble gitt!

Da gjenstår det bare å vente på fly-in'et som kommer i August!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...