Gå til innhold

1 år igjen til jomfruturen


Jørn Jovik

Anbefalte innlegg

Da er det bare å begynne å glede seg. I følge Verdens Gang er det nå kun et drøyt år igjen til Airbus A380 er på vingene. Prisen er på 1,5 milliarder kroner, og 103 maskiner er allerede forhåndsbestilt. I utgangspunktet skal flyene utstyres med 555 seter i forskjellige klasser, men har en teoretisk kapasitet på 840 passasjerer. Slå den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg.

 

Er det noen som vet hvor det går an å kjøpe mange forskjellige ting om A380?

 

F.eks. Boeing har en egen side der de bare selger egne ting på www.boeingstore.com

 

Er det noen som hvet om en sånn side om Airbus også?

 

Håper dere forstår hva jeg mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ""

Lufthansa, Air France og Virgin Atlantic.

 

Men, det vil nok komme minst ett europeisk flyselskap til på listen før flyet tar av.

Etter hvert som markedet nå sakte men sikkert bedrer seg (en god indikasjon er at flyselskapene nå begynner å gjenåpne ruter som har vert stengt) vil nok flere selskaper se optimistisk på fremtiden.

 

Ønsker ikkje å spekulere i hvilket selskap som eventuellt kommer til å bestille A380, men eg regner med at de kommer til å bli en meget stor sjeldenhet på Gardermoen, ja ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dra for å se første flyturen.

 

Hvis dere ikke tror på meg så er det deres problem, for jeg skal!

 

Noen som kan svare på det forrige spørsmålet mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut hvor mi regne feil lå "gjemt".

glemte i farten å føre på at Qantas har bestillt 15, noe som vel skulle gjøre at totalen på 95 stemmer. lese jo seff at det totale tallet er nå på 107 etter Korean Air har bestillt sin andel.

så etter en litt flau stund for meg ser det ut som om talla er ordna opp i """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at 80 ikke stemmer..

Antallet er oppe i omtrent 140 (men husker ikke helt..sjekk Civil Aviation forumet på Airliners.net )

Emirates har en total ordre 45 fly (!!)

Jeg lurer på hvor Emirates skal fly disse, det største flyet de har nå er jo B773.. ""

 

 

Mener bestemt at jeg har sett 777 i england ab emiratene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...