Gå til innhold

Værnes Lufthavn, eneste flyplass med 4 tårn!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Så de skal rigge opp fire tårn? Hva er vitsen med det? Værnes er en pingleflyplass... Hadde det vært o hare hadde jeg kanskje forstått det...

Hehe, aner jeg en liten missnøye med at vi har en mer historisk flyplass enn deg?

Før du uttaler deg om hvor "pingelflyplass" Værnes er, synes jeg du skal begrunne dette først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor værnes er en pingleflyplass? Det er nesten ikkeno trafikk der! ENGM har da mye mer... Ingen 747 der, ingen a 340 der..

 

Nesten ikke trafikk der? Hvis du kutter alle ruter fra OSL til de store norske byene er det ikke så mye trafikk igjen på Gardermoen heller....

 

Værnes har ganske mye trafikk den skal jeg si deg!

Og å si at Værnes nesten ikke har trafikk er bare helt USAKELIG!!!

 

Vennlig hilsen

Aleksander Berge ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, synes det er mange utenlandske selskaper på osl jeg ""

 

KLM

My Travel

Britannia

Air France

British airways

Sterling

(SAS)

Icelandair

Czech Airlines

SN Brussels Airlines

LOT

Air Botnia

Finnair

Novair

Nouvel Air Tunisié

Spanair

Aeroflot

Pakistan International Airlines

Turkish Airlines

Swiss

Hemus Air

Air Europa

Air Lithuania

 

OSV

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DER SETTER JEG STREK!

Enig med de ovenfor her, det var ikke ment at dette innlegget skulle utvikle seg i den rettning at man skulle diskutere hvilken flyplass som er best i Norge.

Hovedsaken var at Værnes har 4 tårn, og er den eneste i verden, er det da så mye å gjøre oppspinn mot?

Og en liten kommentar, det trafikkerer kanskje ikke B747 i fast rutetrafikk, men den "fuglen" har vært på Værnes gjennom flere annledinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med KAB her, den siden er virkelig å annbefale!!

Jeg er forresten en kjenning av han som har fortalt om hustorien på Værnes i den Artikkelen.

Hans Olav Løkken, så hvis det er noen som lurer på historien så si i fra så skal dere få nummeret.

Han vet det meste, det skal jeg love dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye usaklighet her ja. Å fastslå "hvor bra en flyplass er" sammenlignet med antall flyselskaper på hovedstadens flyplass, det vitner om liten kjennskap til hva luftfart virkelig består av. Luftfart er så mye mer. Forslår de som er interessert i litt historikk å gå inn på http://trd.airpics.com og kikke/lese litt.

 

nja, hva er galt med å ramse opp selskapene nå da? Hvis det er en usaklighet og hvor lite man vet om luftfart da må jeg har misforstått toltalt. For all del, jeg trodde det var viktig å komme frem riktige informasjon i diskusjoner.

 

Så takk for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selskaper på OSL

 

Nei fysj, dette var ikke mye å skryte av du, Værnes tar nok innersvingen på Gardermoen denne gangen.

 

Synes at ingen flyplass i Norge har en god historie da. Oslo er en ny og moderne flyplass, Trondheim er en tøff flyplass, Bergen er sånn passe, men ingen flyplass i Norge kan for eksempel sammenlignes med Heathrow eller Kai Tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er da også et totalt ubetydelig land i verdenssammenheng - er historikk og pioneertid innteressant, så finner man det ikke her...

 

Ta et eldre eksempel: Romertiden, og senere gregoriansk kulturperiode. Mens de sentrale landene i Europa, inkludert Arabia og Kina formet politiske systemer, filosofi, matematikk og ikke minst språk. Hva gjorde man her i landet da? Da gikk man og dolket hverandre i huet med klubber.

 

Teknologisk sett har vi riktignok ikke vært like ille. Fra datahistorien vet vi at Norge fikk medlemskap i APRANet-nettverket allerede i 1973, som nummer to i rekken etter USA. ARPANet er forøvrig det forsvarsnettverk som i senere tid er blitt omdøpt og omgjort til dagens internett.

 

Men dette sporer jo forøvrig totalt av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er sørpolen?

 

Etter definisjon på norsk er sørpolen (Sør-Polen) den sørlige delen av Polen.

 

Sydpolen er antarktis, og nok det du mener. Det er spennende historie, men ingen bærebjelke i vår hverdag. Dessuten foregikk det utenfor landets grenser.

 

Av andre viktige faktorer kan landet skilte med verdensopfinnelser som ostehøvel og binders - store saker, som har hatt en veldig betydning ut i den store verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...