Ivar Skaugstad Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Trondheim Lufthavn Værnes, er og blir (fram til de river det tårnet som er i bruk i dag) den eneste flyplassen i verden som har 4 tårn! Dette er jeg, som trondhjemmer selvfølgelig veldig stolt av. Les artikelen! Siter
Christian Jones Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Så de skal rigge opp fire tårn? Hva er vitsen med det? Værnes er en pingleflyplass... Hadde det vært o hare hadde jeg kanskje forstått det... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Skrevet 14. juni 2003 Så de skal rigge opp fire tårn? Hva er vitsen med det? Værnes er en pingleflyplass... Hadde det vært o hare hadde jeg kanskje forstått det... Hehe, aner jeg en liten missnøye med at vi har en mer historisk flyplass enn deg? Før du uttaler deg om hvor "pingelflyplass" Værnes er, synes jeg du skal begrunne dette først! Siter
Christian Jones Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Fornebu da ekke den mer historisk enn værnes da? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Skrevet 14. juni 2003 Fornebu da ekke den mer historisk enn værnes da? Fornebu eksisterer ikke lengre, og du ga ingen begrunnelse på hvorfor Værnes er en "pingleflyplass". Siter
Christian Jones Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Hvorfor værnes er en pingleflyplass? Det er nesten ikkeno trafikk der! ENGM har da mye mer... Ingen 747 der, ingen a 340 der.. Siter
Aleksander Rønning Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Såså... Værnes er ikke akkurat verdens mest trafikkerte flyplass! Men allikevel,det er en kul flyplass. Uansett,så danker KJeller ut begge to i flyhistorikk Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 ingen a 340 der.. Ikke i Oslo heller Siter
Aleksander Berge Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Hvorfor værnes er en pingleflyplass? Det er nesten ikkeno trafikk der! ENGM har da mye mer... Ingen 747 der, ingen a 340 der.. Nesten ikke trafikk der? Hvis du kutter alle ruter fra OSL til de store norske byene er det ikke så mye trafikk igjen på Gardermoen heller.... Værnes har ganske mye trafikk den skal jeg si deg! Og å si at Værnes nesten ikke har trafikk er bare helt USAKELIG!!! Vennlig hilsen Aleksander Berge Siter
Geir Fjellro Løitegård Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 nei, synes det er mange utenlandske selskaper på osl jeg KLM My Travel Britannia Air France British airways Sterling (SAS) Icelandair Czech Airlines SN Brussels Airlines LOT Air Botnia Finnair Novair Nouvel Air Tunisié Spanair Aeroflot Pakistan International Airlines Turkish Airlines Swiss Hemus Air Air Europa Air Lithuania OSV Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Selskaper på OSL Nei fysj, dette var ikke mye å skryte av du, Værnes tar nok innersvingen på Gardermoen denne gangen. Siter
Freddy Wilhelmsen Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Nei, egentlig ikke, synes bare hele denne tråden utviklet seg i en tåpelig retning! Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Vel, siden folk roter med fakta, så er det vel greit at det blir opplyst..? Siter
Freddy Wilhelmsen Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Joda, men uttalelser som "pingleflyplass" etc synes jeg er totalt usakelig! Siter
Jan Gulliksen Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Er det rart det blir krig i verden når man krangler om hvem som evt. har den travleste flyplassen? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Skrevet 14. juni 2003 DER SETTER JEG STREK! Enig med de ovenfor her, det var ikke ment at dette innlegget skulle utvikle seg i den rettning at man skulle diskutere hvilken flyplass som er best i Norge. Hovedsaken var at Værnes har 4 tårn, og er den eneste i verden, er det da så mye å gjøre oppspinn mot? Og en liten kommentar, det trafikkerer kanskje ikke B747 i fast rutetrafikk, men den "fuglen" har vært på Værnes gjennom flere annledinger! Siter
Kjell Arild Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Mye usaklighet her ja. Å fastslå "hvor bra en flyplass er" sammenlignet med antall flyselskaper på hovedstadens flyplass, det vitner om liten kjennskap til hva luftfart virkelig består av. Luftfart er så mye mer. Forslår de som er interessert i litt historikk å gå inn på http://trd.airpics.com og kikke/lese litt. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Skrevet 14. juni 2003 Enig med KAB her, den siden er virkelig å annbefale!! Jeg er forresten en kjenning av han som har fortalt om hustorien på Værnes i den Artikkelen. Hans Olav Løkken, så hvis det er noen som lurer på historien så si i fra så skal dere få nummeret. Han vet det meste, det skal jeg love dere! Siter
Geir Fjellro Løitegård Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Mye usaklighet her ja. Å fastslå "hvor bra en flyplass er" sammenlignet med antall flyselskaper på hovedstadens flyplass, det vitner om liten kjennskap til hva luftfart virkelig består av. Luftfart er så mye mer. Forslår de som er interessert i litt historikk å gå inn på http://trd.airpics.com og kikke/lese litt. nja, hva er galt med å ramse opp selskapene nå da? Hvis det er en usaklighet og hvor lite man vet om luftfart da må jeg har misforstått toltalt. For all del, jeg trodde det var viktig å komme frem riktige informasjon i diskusjoner. Så takk for meg... Siter
Gjest Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Selskaper på OSL Nei fysj, dette var ikke mye å skryte av du, Værnes tar nok innersvingen på Gardermoen denne gangen. Synes at ingen flyplass i Norge har en god historie da. Oslo er en ny og moderne flyplass, Trondheim er en tøff flyplass, Bergen er sånn passe, men ingen flyplass i Norge kan for eksempel sammenlignes med Heathrow eller Kai Tak. Siter
Magnus Breder Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Norge er da også et totalt ubetydelig land i verdenssammenheng - er historikk og pioneertid innteressant, så finner man det ikke her... Ta et eldre eksempel: Romertiden, og senere gregoriansk kulturperiode. Mens de sentrale landene i Europa, inkludert Arabia og Kina formet politiske systemer, filosofi, matematikk og ikke minst språk. Hva gjorde man her i landet da? Da gikk man og dolket hverandre i huet med klubber. Teknologisk sett har vi riktignok ikke vært like ille. Fra datahistorien vet vi at Norge fikk medlemskap i APRANet-nettverket allerede i 1973, som nummer to i rekken etter USA. ARPANet er forøvrig det forsvarsnettverk som i senere tid er blitt omdøpt og omgjort til dagens internett. Men dette sporer jo forøvrig totalt av... Siter
Morten Nelson Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Historikk? Hva med første mann på sørpolen? Siter
Jon Arve Wålberg Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Polfarere er jo noe vi kan skryte av. Siter
Magnus Breder Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Hva er sørpolen? Etter definisjon på norsk er sørpolen (Sør-Polen) den sørlige delen av Polen. Sydpolen er antarktis, og nok det du mener. Det er spennende historie, men ingen bærebjelke i vår hverdag. Dessuten foregikk det utenfor landets grenser. Av andre viktige faktorer kan landet skilte med verdensopfinnelser som ostehøvel og binders - store saker, som har hatt en veldig betydning ut i den store verden... Siter
Magnus Breder Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Hehe, det er ikke helt riktig. Jeg sier sør til vanlig jeg og - men det heter Sydpolen, ikke Sørpolen, fordi Sør-Polen er et sted sør i landet Polen. Dette var noe Språkrådet innførte fordi disse fort ble forveksla. Men det er en bagatellfeil, la tråden fortsette. Siter
Kay Sindre Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Jeg har 1 spørsmål. Hvorfor heter det Trondheim Lufthavn Værnes, siden det ligger i Stjørdal(nærme Hell)?? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.