Gå til innhold

Boarding musikk...


Julian Barratt-Due

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

For den observange fly passasjer så har du kanskje oppdaget at mange fly har en musikk som brukes ved boarding og når passasjerene forlater flyet. Hva kalles denne musikken?

Tenker ikke på rock osv. musikken er mer mediterene og rolig. F.eks den som brukes ved boarding på de fleste rutene til British Airways...

 

Takker veldig mye for svar! Og hvis noen av dere skulle vite hva musikken heter og hvor man kan laste ned/kjøpe denne musikk typen, så hadde det vært supert om dere la igjen en link, evt. sendt meg en mail... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel bare musikk som kalles for 'Muzak'? Sånn som spilles i heiser, restauranter og lignende som egentlig bare skal få folk til å slappe av, dempe bakgrunnstøy, motvirke 'pinlige pauser' osv.

 

Denne type musikk er stort sett bare kjente slagere i annen innpakning (instrumentale versjoner gjort f.eks. av orkestere eller synthesizere). Tviler på at det blir skrevet egen musikk til dette, men det kan jo hende...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den musikken du tenker på spilles på mange steder. Hoteller, kjøpesenter samt på steder hvor mange mennesker oppholder seg.

 

En betegnelse som brukes er Muzak. Men jeg har lest et sted at slik musikk er BIG business. Det finnes flere firma som leverer CD i bøttevis over hele verden med nettopp slik "heismusikk".

 

Ta deg en tur på et hotell eller et annet sted og spør hvor de får tak i den.

 

Og husk, når det du hører på idag blir servert som heismusikk, da er du gammel, veldig gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel bare musikk som kalles for 'Muzak'? Sånn som spilles i heiser, restauranter og lignende som egentlig bare skal få folk til å slappe av, dempe bakgrunnstøy, motvirke 'pinlige pauser' osv.

 

Denne type musikk er stort sett bare kjente slagere i annen innpakning (instrumentale versjoner gjort f.eks. av orkestere eller synthesizere). Tviler på at det blir skrevet egen musikk til dette, men det kan jo hende...?

slikt kalles heismusikk æugh...

Den verste musikken som finnes ""

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvordan enkelte kan leve seg inn i dette. Jeg har hørt at noen t.o.m har kjøpt pilotuniform med slips og det hele som de bruker når de kjører simmen ""

Jeg planlegger å date en flyvertinne som kan servere meg kaffe og mat mens jeg flyr. Må bare se til å få innstallert intercom i huset. Sammen med uniformen og avslappende preflightmusikk bør det bli ganske realistisk. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, beklager, jeg vet ikke hva den kategorien kalles.

 

Men den må nok tilhøre relax eller noe sånt. Kanskje de bruker samme sorten hos tannleger. Meningen med slik muzak er å få kunden til å slappe av.

 

Du får prøve å søke på net, kanskje finner du noe. Prøv å sende en e-post og si at du er hekta på muzak og må få en demo.

 

Fortell om du finner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, beklager, jeg vet ikke hva den kategorien kalles.

 

Men den må nok tilhøre relax eller noe sånt. Kanskje de bruker samme sorten hos tannleger. Meningen med slik muzak er å få kunden til å slappe av.

 

Du får prøve å søke på net, kanskje finner du noe. Prøv å sende en e-post og si at du er hekta på muzak og må få en demo.

 

Fortell om du finner noe.

 

Vis meg den dagen man kan sitte rolig og slappe av og nyte musikken - i tannlegestolen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut følgende "Muzak-artister":

 

- Yanni (F.eks "Tribute"-albumet)

- Enigma

- George Benson

- Chillout-platene fra Quarten for noen år tilbake (Kinobe f.eks)

- Kenny G

- Tidlig Whitney Houston

 

Understreker at alt av disse artistene ikke er "heismusikk", men de har absolutt hatt tendenser ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvordan enkelte kan leve seg inn i dette. Jeg har hørt at noen t.o.m har kjøpt pilotuniform med slips og det hele som de bruker når de kjører simmen ""

Jeg planlegger å date en flyvertinne som kan servere meg kaffe og mat mens jeg flyr. Må bare se til å få innstallert intercom i huset. Sammen med uniformen og avslappende preflightmusikk bør det bli ganske realistisk. ""

 

Vel...i utgangspunktet synes jeg at det blir en smule naivt å sitte foran pc'en i pilotuniform når man kjører FS ""

 

Men jeg likte tanken din om ei flyvertinne ved min side. Om hun tenn...eh...liker menn i uniform så tar jeg gjerne pilotuniformen på ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...