Julian Barratt-Due Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Heisann folkens! For den observange fly passasjer så har du kanskje oppdaget at mange fly har en musikk som brukes ved boarding og når passasjerene forlater flyet. Hva kalles denne musikken? Tenker ikke på rock osv. musikken er mer mediterene og rolig. F.eks den som brukes ved boarding på de fleste rutene til British Airways... Takker veldig mye for svar! Og hvis noen av dere skulle vite hva musikken heter og hvor man kan laste ned/kjøpe denne musikk typen, så hadde det vært supert om dere la igjen en link, evt. sendt meg en mail... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Olav Henjum Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Dette er vel bare musikk som kalles for 'Muzak'? Sånn som spilles i heiser, restauranter og lignende som egentlig bare skal få folk til å slappe av, dempe bakgrunnstøy, motvirke 'pinlige pauser' osv. Denne type musikk er stort sett bare kjente slagere i annen innpakning (instrumentale versjoner gjort f.eks. av orkestere eller synthesizere). Tviler på at det blir skrevet egen musikk til dette, men det kan jo hende...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joacim P. Arnestad Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 I så fall ville det vært rart om folk gadd å ta seg tid til å drive med slikt.... Du kunne sikkert kjøpt absolute relaxed eller noe, gjør samme nytten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Takker, men finnes det noe Muzak musikk som heter noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K F Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Tror denne musikken går i sjangeren "New Age". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Johnsen Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Den musikken du tenker på spilles på mange steder. Hoteller, kjøpesenter samt på steder hvor mange mennesker oppholder seg. En betegnelse som brukes er Muzak. Men jeg har lest et sted at slik musikk er BIG business. Det finnes flere firma som leverer CD i bøttevis over hele verden med nettopp slik "heismusikk". Ta deg en tur på et hotell eller et annet sted og spør hvor de får tak i den. Og husk, når det du hører på idag blir servert som heismusikk, da er du gammel, veldig gammel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Hmmm ok, vet du om det er noe mulighet for å få tak i dette på nettet? Fikk kicket når jeg så på Airport i går kveld på TVN og Icelandair landet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Johnsen Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Her finner du sikkert det du leter etter. http://www.muzak.com/ God fornøyelse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Bø Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Det er utrolig hvordan enkelte kan leve seg inn i dette. Jeg har hørt at noen t.o.m har kjøpt pilotuniform med slips og det hele som de bruker når de kjører simmen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Tja, jeg har væet litt på utkikk etter en for bruk i VCA da . Noen som har noen billige til salgs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Her finner du sikkert det du leter etter. http://www.muzak.com/ God fornøyelse Takk skal du ha! Vet du hvilken kategori den rolige musikken som ofte blir brukt ved boarding er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kay Sindre Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Dette er vel bare musikk som kalles for 'Muzak'? Sånn som spilles i heiser, restauranter og lignende som egentlig bare skal få folk til å slappe av, dempe bakgrunnstøy, motvirke 'pinlige pauser' osv. Denne type musikk er stort sett bare kjente slagere i annen innpakning (instrumentale versjoner gjort f.eks. av orkestere eller synthesizere). Tviler på at det blir skrevet egen musikk til dette, men det kan jo hende...? slikt kalles heismusikk æugh... Den verste musikken som finnes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Det er utrolig hvordan enkelte kan leve seg inn i dette. Jeg har hørt at noen t.o.m har kjøpt pilotuniform med slips og det hele som de bruker når de kjører simmen Jeg planlegger å date en flyvertinne som kan servere meg kaffe og mat mens jeg flyr. Må bare se til å få innstallert intercom i huset. Sammen med uniformen og avslappende preflightmusikk bør det bli ganske realistisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Johnsen Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Nei, beklager, jeg vet ikke hva den kategorien kalles. Men den må nok tilhøre relax eller noe sånt. Kanskje de bruker samme sorten hos tannleger. Meningen med slik muzak er å få kunden til å slappe av. Du får prøve å søke på net, kanskje finner du noe. Prøv å sende en e-post og si at du er hekta på muzak og må få en demo. Fortell om du finner noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_ekerum Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Nei, beklager, jeg vet ikke hva den kategorien kalles. Men den må nok tilhøre relax eller noe sånt. Kanskje de bruker samme sorten hos tannleger. Meningen med slik muzak er å få kunden til å slappe av. Du får prøve å søke på net, kanskje finner du noe. Prøv å sende en e-post og si at du er hekta på muzak og må få en demo. Fortell om du finner noe. Vis meg den dagen man kan sitte rolig og slappe av og nyte musikken - i tannlegestolen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Aarøen Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Sjekk ut følgende "Muzak-artister": - Yanni (F.eks "Tribute"-albumet) - Enigma - George Benson - Chillout-platene fra Quarten for noen år tilbake (Kinobe f.eks) - Kenny G - Tidlig Whitney Houston Understreker at alt av disse artistene ikke er "heismusikk", men de har absolutt hatt tendenser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Bø Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Det er utrolig hvordan enkelte kan leve seg inn i dette. Jeg har hørt at noen t.o.m har kjøpt pilotuniform med slips og det hele som de bruker når de kjører simmen Jeg planlegger å date en flyvertinne som kan servere meg kaffe og mat mens jeg flyr. Må bare se til å få innstallert intercom i huset. Sammen med uniformen og avslappende preflightmusikk bør det bli ganske realistisk. Vel...i utgangspunktet synes jeg at det blir en smule naivt å sitte foran pc'en i pilotuniform når man kjører FS Men jeg likte tanken din om ei flyvertinne ved min side. Om hun tenn...eh...liker menn i uniform så tar jeg gjerne pilotuniformen på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joacim P. Arnestad Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Du får styre unna uniformene pilotene i SAS bruker da.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 hei Helge godt at du er tilbake. det med og ha pilotskjorta på seg er jo greit hvis man har skikkelige greier (panel,stikke og throotle og slikt da er det jo klart at mange unge føler seg som pilot ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DM Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 hei Helge godt at du er tilbake. Hva prater du om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Du har hentet frem en 7 måneder gammel post hvis du ikke ser det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Erik Hansen Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Lol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Jovik Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Ble glad et lite øyeblikk jeg nå. Men dessverre.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 oida. sorry legger ikke merke til slikt. Sikkert feil tråd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.