Marius Dahl Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Denne siden , som jeg fant på vg sitt diskusjonsforum, har mange opplysninger som konkluderer med at det ikke kunne være en 757 som traff pentagon. De har også mange teorier om hva som forårsaket skadene på pentagon. Jeg lurte på om hva dere mener om de fakta-opplysningene som de presanterer, stemmer de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Erik Hansen Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Var det ikke et Helikopter som traff da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Knutsen Lillevoll Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Er det snakk om 11. sep. 2001? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Eriksen Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Ja, tror det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Knutsen Lillevoll Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Ja, tror det! Det kalles raskt svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 "The approach of a 757 towards this building leave a lot of questions unanswered (realism of the approach trajectory, position of the impact point, no track of the landing gear on the grass though it gets down automatically near the ground, ...)." Er det noen 757-eksperter her som kan bekrefte eller avkrefte om flyet har automatisk geardrop? Jeg synes det høres tvilsomt ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DM Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Bare bull fra ende til annen... Her er en historie noen har diktet om WTC som er like ille. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Pentagon virker jo som fluepapir på konspirasjonsteoretikere. Jeg liker måten han anslår størrelsen på et objekt ved å sammenligne det med et annet objekt i samme bilde. Det går an å putte en kamel inn i et nåløye på den måten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Dahl Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Facts : this is a high pressure rotor element of a jet engine the diameter of the housing is not much bigger than the diameter of this rotor, most of the witnesses heared a sound that they describe as the sound of a military aircraft (highly pitched and strident), not the sound of an airliner. Conclusion : this piece and the streamlining behind don't come from the engine of a modern airliner, like a 757, which has a high bypass ratio and low pressure fans of much larger size than the high pressure rotors, so that the streamlinings are much larger than the diameters of the high pressure rotors. The engines of this plane have low diameter low pressure fans or don't have them at all : they are military engines, for which noise is not a problem, or engines from an old airliner (with low bypass ratio) Noen som vet om dette stemmer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Molund Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Har ikke hørt om automatisk gear-drop på noen passasjerfly... Selvfølgelig ser den kompressordisken liten ut når alle bladene mangler... Det er mange mer eller mindre ville konspirasjonsteorier ute og går om hva som skjedde 9.11-01... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Molund Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Øøhh... 11.09 mente jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Dahl Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 De sier også at flyet var for bredt til at de kunne gi slike skader, men vingen presses vel oppover når flyet flyr og da vil jo bredden på flyet minske? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Vatne Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Facts : this is a high pressure rotor element of a jet engine the diameter of the housing is not much bigger than the diameter of this rotor, most of the witnesses heared a sound that they describe as the sound of a military aircraft (highly pitched and strident), not the sound of an airliner. Conclusion : this piece and the streamlining behind don't come from the engine of a modern airliner, like a 757, which has a high bypass ratio and low pressure fans of much larger size than the high pressure rotors, so that the streamlinings are much larger than the diameters of the high pressure rotors. The engines of this plane have low diameter low pressure fans or don't have them at all : they are military engines, for which noise is not a problem, or engines from an old airliner (with low bypass ratio) Noen som vet om dette stemmer? Selve facta blir jo feil når det er basert på vitners hørsel.. Åssen bakgrunn har de for å vite hvordan ett fly høres ut i en gitt situasjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Det motor-argumentet er så fullt av spekulasjoner at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne: - Selv om motoren ser bred ut fra utsiden, er jo selve turbinen ganske smal - I den ene setningen antar han at den forvridde delen som ligger der er nacellen, senere argumenterer han som at det er sikkert - Vitner som ikke er spesielt flykyndige kan ikke enkelt vurdere om det er et jagerfly eller et passasjerfly. Et stort fly som flyr i stor fart nær bakken vil ikke høres ut som de flyene man observerer til daglig, som enten har stor høyde eller relativt lav fart. Dopplereffekten vil forvrenge lyden betraktelig, og lydintensiteten er langt høyere enn det som vi ser til daglig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Seb Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 [color:"red"]Mot teorien hans:[/color] Dersom det ikke var denne 757, hvor er den, passasjerene og de ansatte om bord? [color:"green"]For teorien hans:[/color] Det er mulig at vingene blir presset oppover i fart, men er det mulig at de presses så høyt oppover? For en person som ikke vet forskjellen på 757 og 737, er det ikke lett å se hva det er i fart. 737 er jo et mye mer kjent fly enn 757. En jeg kjenner tror 737 og fly betyr det samme! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DM Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 [sitat For en person som ikke vet forskjellen på 757 og 737, er det ikke lett å se hva det er i fart. 737 er jo et mye mer kjent fly enn 757. En jeg kjenner tror 737 og fly betyr det samme! Husk at dette var i USA, der er 757 et like kjent syn som 737. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Seb Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 I USA er vel Boeing 727 det flyet som opp gjennom historien har vært mest brukt til innenrikstrafikk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 ja, hvor ble det da av den 757'en som tok av? .. helt klart mulig å grave det ned, eller styrte det i havet. men det kreves mye folk til en sånn jobb. Og det ville jo vært rart om alle klarte å holde kjeft. Men som man ser på bildene så er det vanskelig å tro at de vrakdele stammer fra en 757. Jeg har vanskelig for å tro at den fan-vifta stammer fra en 737 og. Så vidt jeg er bekjent så har den en diameter på over 1.5 meter i en 737 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunbjørn Øfsti Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Undersøkte de ikke vrakrestene rundt Pentagon da? Ingen øyenvitner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ilan Sharoni Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Påstanden er at 757-flyet ble omgjort i all hemmelighet til reservedeler. Men det er meningløs å diskutere detaljene i ”rapporten”. Han presenterer bilder og informasjon som beviser at alt er juks, men han er ikke mer truverdig selv. Om myndighetene forfalsker offentlige dokumenter, hvorfor skal man stole på en helt ukjent internet-forfater? For alt vi vet kunne det være han selv som slettet de manglende bilder. For mange år siden hørte jeg et radioprogram hvor fortelleren ”beviste” at Poul McCartney døde rundt 1965 og ble erstattet av en annen person som var identisk. Noen år senere fortalte vedkommende at han var i sjokk å se hvordan sin vits har blitt til hard fakta. Long live Elvis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Vatne Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Det finnes fremdeles mennesker rundt omkring som mener det blant annet lever dinosaurer, at det ikke har vært mennesker på månen og at jorden ikke er rund for eksempel.. Det er faktisk folk som tror det..., verden er gal noen ganger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joacim P. Arnestad Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Eller disse, som mener å kunne bevise at jorden er flat.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.