Gå til innhold

Hva traff pentagon?


Marius Dahl

Anbefalte innlegg

"The approach of a 757 towards this building leave a lot of questions unanswered (realism of the approach trajectory, position of the impact point, no track of the landing gear on the grass though it gets down automatically near the ground, ...)."

 

Er det noen 757-eksperter her som kan bekrefte eller avkrefte om flyet har automatisk geardrop? Jeg synes det høres tvilsomt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facts :

 

this is a high pressure rotor element of a jet engine

the diameter of the housing is not much bigger than the diameter of this rotor,

most of the witnesses heared a sound that they describe as the sound of a military aircraft (highly pitched and strident), not the sound of an airliner.

Conclusion :

this piece and the streamlining behind don't come from the engine of a modern airliner, like a 757, which has a high bypass ratio and low pressure fans of much larger size than the high pressure rotors, so that the streamlinings are much larger than the diameters of the high pressure rotors.

The engines of this plane have low diameter low pressure fans or don't have them at all : they are military engines, for which noise is not a problem, or engines from an old airliner (with low bypass ratio)

 

Noen som vet om dette stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facts :

 

this is a high pressure rotor element of a jet engine

the diameter of the housing is not much bigger than the diameter of this rotor,

most of the witnesses heared a sound that they describe as the sound of a military aircraft (highly pitched and strident), not the sound of an airliner.

Conclusion :

this piece and the streamlining behind don't come from the engine of a modern airliner, like a 757, which has a high bypass ratio and low pressure fans of much larger size than the high pressure rotors, so that the streamlinings are much larger than the diameters of the high pressure rotors.

The engines of this plane have low diameter low pressure fans or don't have them at all : they are military engines, for which noise is not a problem, or engines from an old airliner (with low bypass ratio)

 

Noen som vet om dette stemmer?

 

Selve facta blir jo feil når det er basert på vitners hørsel.. Åssen bakgrunn har de for å vite hvordan ett fly høres ut i en gitt situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det motor-argumentet er så fullt av spekulasjoner at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne:

- Selv om motoren ser bred ut fra utsiden, er jo selve turbinen ganske smal

- I den ene setningen antar han at den forvridde delen som ligger der er nacellen, senere argumenterer han som at det er sikkert

- Vitner som ikke er spesielt flykyndige kan ikke enkelt vurdere om det er et jagerfly eller et passasjerfly. Et stort fly som flyr i stor fart nær bakken vil ikke høres ut som de flyene man observerer til daglig, som enten har stor høyde eller relativt lav fart. Dopplereffekten vil forvrenge lyden betraktelig, og lydintensiteten er langt høyere enn det som vi ser til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[color:"red"]Mot teorien hans:[/color]

Dersom det ikke var denne 757, hvor er den, passasjerene og de ansatte om bord?

 

[color:"green"]For teorien hans:[/color]

Det er mulig at vingene blir presset oppover i fart, men er det mulig at de presses så høyt oppover?

 

For en person som ikke vet forskjellen på 757 og 737, er det ikke lett å se hva det er i fart.

737 er jo et mye mer kjent fly enn 757. En jeg kjenner tror 737 og fly betyr det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[sitat

For en person som ikke vet forskjellen på 757 og 737, er det ikke lett å se hva det er i fart.

737 er jo et mye mer kjent fly enn 757. En jeg kjenner tror 737 og fly betyr det samme!

 

Husk at dette var i USA, der er 757 et like kjent syn som 737.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, hvor ble det da av den 757'en som tok av? .. helt klart mulig å grave det ned, eller styrte det i havet. men det kreves mye folk til en sånn jobb. Og det ville jo vært rart om alle klarte å holde kjeft.

 

Men som man ser på bildene så er det vanskelig å tro at de vrakdele stammer fra en 757. Jeg har vanskelig for å tro at den fan-vifta stammer fra en 737 og. Så vidt jeg er bekjent så har den en diameter på over 1.5 meter i en 737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstanden er at 757-flyet ble omgjort i all hemmelighet til reservedeler.

Men det er meningløs å diskutere detaljene i ”rapporten”. Han presenterer bilder og informasjon som beviser at alt er juks, men han er ikke mer truverdig selv. Om myndighetene forfalsker offentlige dokumenter, hvorfor skal man stole på en helt ukjent internet-forfater? For alt vi vet kunne det være han selv som slettet de manglende bilder.

 

For mange år siden hørte jeg et radioprogram hvor fortelleren ”beviste” at Poul McCartney døde rundt 1965 og ble erstattet av en annen person som var identisk. Noen år senere fortalte vedkommende at han var i sjokk å se hvordan sin vits har blitt til hard fakta.

Long live Elvis.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...