Gå til innhold

Anngående bilder i forumet


Andrè Amundsen

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

 

Ville bare komme med ett forslag her, og lurer på om noen er enige eller ikke.

Når vi legger ut bilder av vår flight, kunne det ikke vært en god idè og fått litt Info om det. F.eks: Er flyet,scenery freewere,Payware? Eller gi en link der du kjøpte produktet. Slik at vi andre kan få litt info, forda slipper vi de samme spørsmålene igjen og igjen.

Det ville jo vært en idè. Noen som skjønnte og var enige i meg?

 

Det ville spart med tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vil jeg altså gerne -igen - slå et slag (i luften?) for, at folk er lidt mere kritiske med deres billeder. 10+ billeder fra samme flight er for det meste ret kedelige og set før.

Min opfordring: Post kun de spændende billeder, og lad de underbelyste og kedelige blive hjemme på harddisken!

/Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette jeg skriver her, har jeg også nevnt for Dag.

Også burde det være en begrensning på hvor mange bilder, som kan postes samtidig. Det kan jo ta lang tid å laste ned siden, når noen poster opp til 10-12 bilder i en gang. Det er ikke alle her i dette landet som har tilgang til ADSL eller Bredbånd.

En begrensning på 3-4 bilder pr. innlegg hadde vært det ideelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne ha stått i topic'en hvor mange bilder som postes (eller kanskje ca. total størrelse på bildene), så kan folk selv vurdere om de vil 'ta sjansen' på å åpne tråden.

 

Nå har jeg nettopp flyttet (igjen) til et sted med bredbånd, så bilder er ikke problem å kikke på lengre, men jeg merket at jeg slet i enkelte tilfeller med ISDN-linja jeg hadde for noen dager siden. Det var likevel ikke verre enn at dersom jeg merket at hvis det tok for lang tid, skippet jeg bare den tråden og gikk videre.

 

Angående det første forslaget her synes jeg det er en god idè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette jeg skriver her, har jeg også nevnt for Dag.

Også burde det være en begrensning på hvor mange bilder, som kan postes samtidig. Det kan jo ta lang tid å laste ned siden, når noen poster opp til 10-12 bilder i en gang. Det er ikke alle her i dette landet som har tilgang til ADSL eller Bredbånd.

En begrensning på 3-4 bilder pr. innlegg hadde vært det ideelle.

 

Det er jeg ikke helt enig i.Det blir jo opp til hver enkelt hvor mange bilder man vil vise.Kanskje den personen som vil poste bildene sine ikke får fram de fine bildene sine fra take off,climb,landing..osv osv.Med å bare poste 4-5 bilder.Da kunne det jo vært en bedre Ide å ha en rute der det står hvor mange bilder innlegget inneholder.Så kunne de som har en Isdn linje "droppe" å se på det innlegget. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et dusin bilder av " Dagens tur fra A til Å med Boeing XXX " er det minst spennende og lite kreative jeg kan tenke meg.

Og så: " Kommentarer mottas med takk.."

 

Litt negativ kritikk og sutrekoret er igang !!

 

4-5 bilder, med fin lyssetting, flotte vinkler m.m. holder.

 

Gidder ikke engang å klikke på postinger der det antydes noe i overskriften om "dagens tur...bla,bla.."

 

Og skal man først ta bilder så bør man anstrenge seg såpass å bruke et snev av anti-aliasing, og hold fingrene unna sharpen effekten i Paint/Photoshop. Det lyser allikevel lang vei av effekt-kåte screenshot postere, uansett hvor mye de protesterer....!!

 

Takk..

Kommentarer kan nå mottas !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette jeg skriver her, har jeg også nevnt for Dag.

Også burde det være en begrensning på hvor mange bilder, som kan postes samtidig. Det kan jo ta lang tid å laste ned siden, når noen poster opp til 10-12 bilder i en gang. Det er ikke alle her i dette landet som har tilgang til ADSL eller Bredbånd.

En begrensning på 3-4 bilder pr. innlegg hadde vært det ideelle.

 

Enig her, tenk litt på ISDN brukerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel sagt dette "et par" ganger før...men jeg er drit lei threads med bilder som Svein nevner før meg her...

 

Å se 20 bilder av en flight med en 737 fra ENGM til ENVA er ikke akkurat det mest intressante, ihvertfall ikke etter min mening, og det er vel også grunnen til at jeg svært sjeldent gidder å bruke tid på slike threads...

Tror jeg har flere med meg der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay - Jeg kan høre, at vi er en del der deler samme mening.

Vi snakkede om det for et par måneder siden i denne tråd.

Det er lidt det samme vi har oppe og vende nu.

 

Jeg har tit skrevet en kommentar til en række billder om, at det var jævnt kedeligt. Men lige inden jeg trykker "Fortsæt" fortryder jeg, og vælger ikke at poste noget.

For jeg ved, at når mna poster en negativ kommentar til et billede, så falder der brænde ned! Folk bliver tosset og siger at hvis man kun skal være negativ kan man lige sp godt lade være.

Men hvad hvis det netop er grunden til at man ikke har så voldsomt meget positivt at sige om den pågældende række af billeder.

 

Det er ikke fordi jeg synes, at man skal rotte sig sammen mod dem der poster kedelige billeder, men hvis vi begynder at være lidt mere kritiske - og ikke bare skrive pænt (selv om det ikke er pænt), så kan vi muligvis selv få rettet op på det.

JEg gider bare ikke være det eneste "sure løg" der poster at der er kedelige billeder iblandt.

 

/Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...