Gå til innhold

Lang ventetid på å bli controller hos VATSIM!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Da har jeg snart ventet en uke på å bli controller.

Besto teoritesten og har sent inn søknad om oppgradering.

Men hvor lenge må man vente før man får ta den praktiske "prøven"?

Vet at jeg ikke skal forvente for mye, folk som driver med VATSIM har helt klart et liv de også, men det er faktisk mange observere som sitter å venter på å få sin student grad.

Ikke at jeg klager over at det tar så lang tid, vi blir jo informert om det når vi tar testen, men jeg sier bare i fra at det er kun 1 uke igjen til denne "innen 14 dager" perioden er utgått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er litt utolmodig, som du selv har sagt har du bare ventet 1 av to uker, og du bør nok forvente deg at det tar opptil 2 uker. Som du selv sier er det mange som er OBS som venter på oppgradering, og derfor tar det lengre tid enn om det bare hadde vært du som ventet.

 

Og etter den praktiske testen må du nok vente enda lengre, selv har jeg ventet nesten 8 uker for hver status-oppgradering. I mellomtiden kan du jo benytte tiden til å observere mye "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

Det lønner seg å si i fra, fikk akkurat mail fra VACCN om at jeg er "klar" for testen.

Sendte en mail til VACCN med en link til dette forumet, så det er vel også noen andre som får en mail fra VACCN i den nærmeste framtid!

Da gjenstår det bare å ønske meg lykke til på testen! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang vente tid ??? LOL nei du. Lang vente tid er når man for snart over 1 år siden tok sin Senior Student praktiske test, men stadig står oppført som Student på VACC Norway sine sider.

 

Ja, men du har vel fått ny rating selv om det står student hos VACCnorway?

 

 

Ivar: Lykke til med testen ""

 

 

Kristian B ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel folkens.

 

Dere har rett, vi kunne ha vært bedre med å få Dere gjennom de nødvendige tester. I disse tider med ny radarklient og en masse ting som skal skje, ber vi om litt forståelse for at det tar litt tid å gjennomføre testene. Vi prøver så godt vi kan.

 

Er det noen av Dere som IKKE får den service Dere fortjener send en mail til undertegnede, og jeg kommer til å ta tak i det omgående.

 

Jeg må også få si at før Dere requester Online promotion - vær sikker på at teori er bestått hos VATSIM Europa for den rating du søker.

 

Deretter SØK om medlemskap i VACC Norge dette er obligatorisk for alle som ønsker å yte ATC i Norsk virtuelt luftrom. Når søknad er sendt SKAL dere motta en bekreftelse på at dette er okay. Får Dere ikke den er det noe som ikke er rett, ta kontakt med oss da.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men se her da Jan.

Jeg requested EuroTest for godt over en mnd siden, har bestått den, medlemskapet i VACCN er godkjent.

Jeg har bestått online testen for 9 dager siden og kan fortsatt ikke logge meg på som STU og kontrollere.

 

Dette er dårlig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er litt utolmodig, som du selv har sagt har du bare ventet 1 av to uker, og du bør nok forvente deg at det tar opptil 2 uker. Som du selv sier er det mange som er OBS som venter på oppgradering, og derfor tar det lengre tid enn om det bare hadde vært du som ventet.

 

Og etter den praktiske testen må du nok vente enda lengre, selv har jeg ventet nesten 8 uker for hver status-oppgradering. I mellomtiden kan du jo benytte tiden til å observere mye "".

 

8 uker ?

Hallo. Vi er ikke i Russland.

Det skal TA MAX, absolutt MAX 1 uke i følge reglene på VATSIM.

Tok det 8 uker så ville jeg ha tatt affære, for en plass går grensen hvor late folk kan være.

Selve oppgraderingen i databasen er noen få sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georg, den forsinkelsen ligger hoss VATSIM, og ikke lokalt hoss VACCN, og du bør nok belage deg på en ventetid på noen måneder!

 

 

Jeg vet ikke hva skjedde med deg at du måtte vente så lenge, men jeg kjenner flere kontrollere i Polen , Tyskland og flere land som fikk oppdatert statusen sin i løpet av 4-8 dager etter at de besto testen.

Så her er det nok VACCN som må gjøre noe.

De har forresten ikke oppdatert sidene sine de siste 2 åra.

NOTAM fra 2001 sier jo noe for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke forvent noe svar på oppgradering requesten din. Jeg søkte på promotion til student minst 5 ganger, men ble etter hver "removed" fra obs og removed fra hele vaccn opplegget. Men de vel ikke har flere ATC går jeg utifra. Men kanskje "søta bror" vil ""

 

Lykke til hvertfall....

 

 

 

 

Vel om jeg kommer til å vente 8 uker som Arild gjorde for å oppdatert min status til STU , så går jeg over til Sverige eller Polen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det litt av hvert, og jeg skal forsøke å svare noen av de kommentarer som er kommet fra enkelte.

 

Men generelt vil jeg si at vi i VACCN til tider sliter med å få tatt unna alle oppgraderinger, noe som er beklagelig når så skjer. Men vanligvis gjennomføres disse i løpet av en uke eller to dersom man raskt finner et passende tidspunkt for begge parter.

 

De av dere som ikke får den responsen dere forventer av VACCN eller må vente uforholdsmessig lenge på f.eks. en oppgradering, vennligst gi beskjed. Så skal vi gjøre vårt aller beste for å hjelpe.

 

Ivar Skaugstad skrev

Da har jeg snart ventet en uke på å bli controller.

Besto teoritesten og har sent inn søknad om oppgradering.

Men hvor lenge må man vente før man får ta den praktiske "prøven"?

Din forespørsel om online test ble registrert hos VACCN 21.03 (fredag) og du skal ha blitt kontaktet av vedkommende som skal gjennomføre testen med deg. Dersom dette ikke er tilfelle, send meg en mail.

 

Georg Korycki skrev

Jeg har bestått den praktiske delen for godt over 1 uke og er ennå OBS.

I følge VACCN's logg, ble resultatet av din test registrert som bestått 16. mars, men promotion ble sendt VATSIM 21. mars (slike forsinkelser vil kunne forekomme fordi vi til tider ikke har mulighet til å følge opp dette hver eneste dag dessverre). På VATSIM sine servere oppdateres ratinger normalt én gang i uken, så det burde være i orden i løpet av første halvdel kommende uke.

 

Geir Fjellro Løitegård skrev

Ikke forvent noe svar på oppgradering requesten din. Jeg søkte på promotion til student minst 5 ganger, men ble etter hver "removed" fra obs og removed fra hele vaccn opplegget.

Dette er tull og tøys, det vet du godt. Du fikk også tilbud om å gjenoppta ditt medlemskap, men svarte aldri på dette.

 

Kristian B.bood skrev

Men dere kan jo sende en mail til en av ACCNOR'ene da, og foreslå dato og klokkeslett.

E-mail adresse finnes på VACCNorway.

God idé. Dersom du har sendt en forespørsel til VACCN og ikke fått svar, send en "purring".

 

Ivar Skaugstad skrev

Jeg synes det er opp til de som styrer med det der å holde seg innenfor det de lover.

Vi piloter/Observere holder for det meste det vi lover, og det står svart på hvitt at man skal kunne få sin student grad innen 2 uker (14 dager) fra den dagen man har bestått teori testen!

Da man må bestå den praktiske prøven før man kan få sin student rating, er det umulig å love at man får sin Student rating innen to uker fra man har bestått teori-testen. Hvor står dette?

Derimot lover jeg at dersom vi ikke har problemer med VATSIM sine servere eller sykdom ol. i VACCN, vil ratingen være på plass innen to uker fra bestått teori-test og bestått praktisk test.

 

Geir Fjellro Løitegård

Vel, jeg har ventet i 2 månder, venter forsatt jeg...;P

Hva venter du på?

 

Frank Petersen skrev

Lang vente tid ??? LOL nei du. Lang vente tid er når man for snart over 1 år siden tok sin Senior Student praktiske test, men stadig står oppført som Student på VACC Norway sine sider.

Med jevne mellomrom forsøker jeg å sjekke norske medlemmers rating for å se om noen er blitt oppgradert som ikke har gitt beskjed til VACCN og som jeg for øvrig har gått glipp av. Dette har dessverre skjedd i ditt tilfelle Frank.

 

Din rating til Senior Student har vært aktiv hos VATSIM siden 15. mai i fjor og i den forbindelse skal du ha mottatt en mail fra VATSIM ang. oppgraderingen. Ser for øvrig av VATSIM logger at du har benyttet SS-ratingen siden 25 mai, så da var du vel klar over at ratingen var kommet for lengst?

 

Jeg skal for øvrig sørge for at medlemssidene på VACCN også blir oppdatert ved første anledning.

 

Jeg vil i forbindelse med dette igjen minne om oppfordringen om å benytte endrings-skjemaet på VACCN dersom noe av den informasjonen vi har ikke stemmer.

 

Ivar Skaugstad skrev

Det lønner seg å si i fra, fikk akkurat mail fra VACCN om at jeg er "klar" for testen.

Godt at det ordnet seg.

 

Georg Koycki skrev

Tok det 8 uker så ville jeg ha tatt affære, for en plass går grensen hvor late folk kan være.

Ja, det er nok grunnen skal du se...

 

Georg Koycki skrev

Så her er det nok VACCN som må gjøre noe.

De har forresten ikke oppdatert sidene sine de siste 2 åra.

NOTAM fra 2001 sier jo noe for seg selv.

Ta en titt igjen. De statiske web-sidene på VACCN oppdateres 1-2 ganger i uken, sist 17. mars. Kun helt spesielle meldinger legges inn som Notam, resten legges inn som News.

 

Ivar Skaugstad skrev

Grunnen til at det kanskje ikke tok så lang tid til de som du kjenner fra Polen og div. er fordi det er flere som er med i divisjonen?

Ikke vet jeg, bare kom med et forslag..

Om det har tatt 8 uker, så skyldes dette i såfall problemer med oppdatering av servere hos VATSIM. Oppgraderinger håndteres normalt fortløpende hos VACCN, men noen ganger kan det ta noe lenger tid grunnet f.eks. ferieavvikling. Men tar det 8 uker, har noe gått galt et sted på veien, og jeg vil anbefale vedkommende som opplever at deres rating ikke blir oppdatert innen 14 dager om å ta kontakt med undertegnede eller VACCN Training Director Jan Kristiansen.

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestått den praktiske delen for godt over 1 uke og er ennå OBS.

 

Håpløs !

 

Samme her. Tror muligens de har problemer med servere og greier kanskje? Får vente til etter Onsdag og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da fikk vi fixa opp i det her.

 

 

Et lite tips til VACCNorway:

 

Det er kanskje en idè å si ifra om at man ikke bør forvente å få sin upgrade innen to uker, når man får beskjed om at man har bestått praktisk student test? Så slipper vi så mange spørsmål, og "klaging" (sikter ikke til noen, skjønner godt at man vil ha student ratinga si så fort som mulig ) over at det tar så lang tid.

 

 

Kristian B ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Tror muligens de har problemer med servere og greier kanskje? Får vente til etter Onsdag og se.

Jeg har sendt en forespørsel for å se hva som kan ha hendt. Anbefaling for oppgradering ble sendt VATSIM 7. mars, så dette burde vært i orden for lenge siden.

 

Hilsen Eirik

 

 

Urgh.

7 mars og i dag er det 23.03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såfall har du sannsynligvis sperret for å kunne kjøre Java i din webleser. Sett denne heller til "High security", så burde det fungere. Uten Java scripts, er det mye som ikke fungerer på www.

 

For øvrig kan det være lurt å sende en mail til noen i VACCN når man ikke får slikt til å fungere.

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

Det lønner seg å si i fra, fikk akkurat mail fra VACCN om at jeg er "klar" for testen.

Sendte en mail til VACCN med en link til dette forumet, så det er vel også noen andre som får en mail fra VACCN i den nærmeste framtid!

Da gjenstår det bare å ønske meg lykke til på testen! ""

 

Hei!

 

Det er undertegnede som har fått æren av å teste denne kandidaten. Jeg ville bare gjøre oppmerksom på at i akkurat dette tilfellet var det ikke henvendelsen til VACCN som gjorde at det skjedde noe, jeg gikk inn på vanlig måte på vårt system for booking av tester og tok de som enda ikke var tildelt noen (i dette tilfellet bare denne kandidaten sin). Systemet fungerte med andre ord ganske fint, og hvis du ble registrert 21.03 tok det ikke så _veldig_ lang tid heller.

 

Dette innlegget er på ingen måte ment å avskrekke en fra å sende en mail til noen i VACCN (det må dere bare gjøre), men akkurat i dette tilfellet gjorde dette ikke noe utslag.

Både de i VACCN-administrasjonen og vi i VACCN testeteam gjør det vi kan for at dere alle skal få best mulig service. Imidlertid har vi (dessverre?) våre _vanlige_ liv utenom som av og til kan ta litt tid. Men vi prøver så godt vi kan!

 

Håper alle får en fortsatt flott og upgradeproblemfri vår! ""

 

Velkommen til test!

 

 

MVH

 

Hanne Mæland Strand

VACCN Testeteam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå har Onsdag passert og ingen ting er skjedd. Tror jeg må kontakte noen i VACCN.

 

--------------------

Mvh

Børge 'Hawk' Litangen

 

UPPS, VATSIM er kontaktet angående dette Børge - Du skulle ha vært oppgradert i henhold til EUROTEST LOGG den 10.3.2003 kl:18:12. Hva som har skjedd vet jeg ikke.

 

Jeg undersøker saken, og vil fixe dette så snart det lar sge gjøre.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...