Gå til innhold

Spotting @ Bodø


Rune Barmark

Anbefalte innlegg

Hello fellow simmers! ""

 

Sitter her og kikker på en del bilder fra Airliners.net og blir veldig intressert i spotting! Ser det er mange her fra Bodø, jeg MÅ bare få vite om dere noen gang har spottet på vår kjære flyplass? Er det noen "samlinger" noen gang for dere? Har ikke digitalkamera selv, men hadde allikevel hvert så ENORMT KULT om jeg bare kunne fått hørt bråket fra en landende 737 ""

 

Håper på positivt svar ""

 

Mvh, Rune Barmark ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke bevist retter linsa mot den militære sida så ekke det noe problem å ta bilder av fly i Bodø, personlig har jeg selv vært der et par tre ganger å tatt bilder.. Da har jeg i hovedsak stått inne på terminalen og tatt bilder ut av vinduet, det en da må passe seg for er gjennskin fra vinduene og slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett så har man god oversikt på begge endene av flyplassen,fra min villa så har jeg god kontroll over trafikken til/fra Bodø(bor i innflgingsona til rwy 25)man kan si at jeg spotter her fra,så ett spotter-treff blir litt uintresant for min del.Drar kun nedover til stripa og titter, når vi får besøk av fly som man ikke ser i hverdagen..

 

SAS583

NOW966

ATC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Takker for svar, skal ta meg en tur rundt om flyplassen og områdene rundt flystripa en dag for å se hvor det passer sånt! Er det noen som vet hvilke "unormale" fly som vil komme til Bodø i løpet av våren og utover? Hadde jo hvert fint med noen bilder da ""

 

Mvh, Rune Barmark ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Takker for svar, skal ta meg en tur rundt om flyplassen og områdene rundt flystripa en dag for å se hvor det passer sånt! Er det noen som vet hvilke "unormale" fly som vil komme til Bodø i løpet av våren og utover? Hadde jo hvert fint med noen bilder da ""

 

Mvh, Rune Barmark ""

 

F16, A321 dukker sikkert opp i år også "" Om det dukker oppe noe mere det veit jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Takker for svar, skal ta meg en tur rundt om flyplassen og områdene rundt flystripa en dag for å se hvor det passer sånt! Er det noen som vet hvilke "unormale" fly som vil komme til Bodø i løpet av våren og utover? Hadde jo hvert fint med noen bilder da ""

 

Mvh, Rune Barmark ""

 

F16, A321 dukker sikkert opp i år også "" Om det dukker oppe noe mere det veit jeg ikke..

 

Regner egentlig med at den Antonoven som var her sist høst kommer tilbake når resten av "teamet" vårt ned i kirgistan kommer tilbake "" HUSK jeg rgner med, det er ikke sikkret at den gjør det ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antonov AN225? "" Om jeg husker rett så var det en Antonov som var på besøk i Bodø i fjor høst? Henta den F16 flyene da? I allefall var det et _STORT_ fly som dura så *j*æ*v*l*i* at to bilder på veggen min datt ned! "" Det MÅ komme noen STORE fly hit, er litt desperat nå ""

 

Mvh, Rune Barmark ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

An 225 blir ofte leid av norske oljefirma til å frakte nytt maskineri..

 

Du kan lese sant? AN225 finnes det som nevnt lenger opp her kun en av og tvilsomt at den er ute å fartert så ofte da... er nok heller kanskje AN124 dem leier inn engang i blandt..

 

Ja det var en AN124 som var her i fjor høst.To ganger var den her for å hente militært utstyr som skulle ned til Afganistan i forbindelse med "Kampen mot terror"

Ett enormt skue å se den.

 

SAS583

NOW966

ATC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...