Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 20. mars 2024 i alle områder

  1. Ja jeg har laget noe lignende for Mosjøen. Gir vel ut en ny versjon i morgen om testingen i kveld går bra...:) Var som sakt ikke så lett å finne info om dette, men tror jeg har det greit nok og så får jeg justere etterhvert som ny info kommer.
    4 points
  2. God dag godtfolk! Her kommer nok en liten kjedelig samling bilder fra den siste tiden. Jeg våger meg mer og mer ut på Vatsim, og har nå utfordra meg med mer og mer turboprop også. Først Q400 etterfulgt av F50, men har endt opp med favoritten, King Air 200. Disse går mye i rutetrafikk i Sverige på anbudsruter, så det kan da utføres ganske reelt. Det er en del Carenado her, så ikonene på venstresiden av skjermen har jeg ikke giddet å fjerne, så det får dere bare leve med dessverre Men først til Island og Reykjavik (BIRK) hvor Icelandair opererer et lite knippe Q200 og Q400 til Akureyri (BIAR), Egilsstaðir (BIEG) og Ísafjörður (BIIS), sistnevnte kun med Q200. Birk er en liten men utrolig kul flyplass med forholdsvis korte rullebaner og mye vind. Dessverre er det lite ATC på Island, og når noen først er online så er det stort sett kun Keflavik (BIKF) som får gleden av det. Denne flighten gikk til Akureyri. Avgang fra bane 13 i Reykjavik. Turning final for RNP X for bane 19. 01 har kun en offset LOC innflyvning som kan ta denne størrelsen fly (også en ILS med 5.3% gs). Denne innflyningen er en ganske stor omvei til 19, så jeg har forstått de lokale ofte tar en circle to land fra LOC 01 når været tillater det, men det får bli neste gang. Videre følger en liten tur med Fokker 50. Turen gikk fra Arlanda ESSA til Mariehamn EFMA og videre til Turku EFTU med Amapolaflyg, eller Populair som de heter nå til dags. Denne turen var en liten familiseringstur da jeg sliter litt med RNP innflyvninger i Fokker'n. Default FMC også, så det er tilbake til å kalkulere T/D sjæl! Så våget jeg meg omsider ut på travle Vatsim en søndag med favorittfuglen. Jonair opererer 3 av typen King Air 200 i Sverige på rutene Torsby - Hagfors - Arlanda (som de nylig tok over fra Amapola som igjen leide inn AIS Airlines for å fly ruten med JS32), Sveg - Mora - Arlanda (hvor Mora nylig ble lagt til igjen. Denne flys forøvrig oftest med B1900C), Umeå - Østersund (Umeå er hovedkvarteret til Jonair), og Pajala - Luleå langt oppi nord. Disse rutene driftes ofte av prinsippet om at alle fylkessentre i Sverige skal ha forbindelse til Stockholm innen 4 timer. Denne turen gikk til Østersund fra Umeå med ATC hele veien. ' Det er noe litt morsommere å fly på Vatsim med en liten enkel GPS, null VNAV og Autothrottle. På bakken i Østersund. Dette flyet flyr forøvrig en del taxiflyvninger rundt i Sverige imellom morgen og ettermiddagsrunden til Østersund. Videre ble det en tur fra Arlanda til Hagfors og videre til Torsby. Dette var ganske interessant da jeg ikke har flydd til ukontrollerte flyplasser under aktiv atc før. Det ble ingen bilder fra turen til, men jeg bestemte meg for å ta turen tilbake til Arlanda fra Torsby (altså i feil rekkefølge). Det hender Hagfors blir hoppet over irl også, alt etter om det er pax eller ikke. Klar for avgang ESST, Torsby. Klarert direkte til ELTOK. FL230. Både Sweden, Stockholm Approach og Tower var online. King Air er utrolig spenstig når det kommer til fart, så en kan gjøre ATC ganske så happy ved å holde 200-220 knop så lenge en vil egentlig. Full pitch, flaps og gear down, så sitter du med tennene i dashbordet. Legger med et lite bonusbilde under innflyvning til Røros med samme fly. Just for the fun of it. Ha en flott dag!
    4 points
  3. Liknende oransje lead-in lights finnes i Hammerfest. Har ikke veldig bra referansefoto, men endte opp med å lage modellen under for den flyplassen. De er oransje, kan sees på laang avstand og er alltid på så langt jeg vet. De er et visuelt hjelpemiddel når de flyr circle-to-land.
    2 points
  4. 2. påskedag 1945 kom 36 Mosquitos inn over Sandefjord havn og bombet tyskernes skip!
    2 points
  5. Jeg har holdt på med PC'er og Flight Simulator siden midten på 80 tallet. Det har vært det samme hver gang. Masse tweaking for å få best mulig resultat. Jeg synes egentlig det er halve moroa, selv om det kan være frustrerende iblandt. Snart kommer MSFS 2o24, da blir det nok mer av det samme. (Heldigvis 😁) En siste ting som jeg hadde glemt. Jeg bruker NIS Upscaling i OpenXR. Lykke til !
    1 point
  6. Ja det har tatt meg mye tid og irritasjon...samt utallige videoer på Youtube. Det som er ekstra frustrerende er at den ene videoen anbefaler noe som skal være fantastisk for så å bli slått av i en annen video. Fulgte en gang settingene til en som hadde så og si samme hardware, men fikk et totalt annet resultat. Ja det skal ikke være lett....:)
    1 point
  7. HEI HEI HEI.!!! Ingen grunn til panikk. "Otional Swine8". Dette er et navn Xboks har laget for deg,til din konto. Det kan rettes på i din konto. Så ingen panikk, dette er veldig enkelt. Ps. Siste oppdate er, 1.37.8.0 Fortsatt god simming. ✈️ 😁
    1 point
  8. Før så brukte jeg en Logitech Extreme 3D Pro og den er høyrehendt og da har det bare føles mer korrekt å ha den på min høyre side og dermed ble fort TCA stikken satt opp på samme måte på min høyre side og da ble det bare mer naturlig å fly fra høyresete. Nå har jeg mulighet for å bruke begge henda så blir nok en forflytning over til venstre etterhvert 😁
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...