Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 07. april 2023 i alle områder

  1. Hei, Som en liten påskeoverraskelse er versjon 1.0 av Evenes Scenery Pack lagt ut. Pakken er støtte til Evenes flyplass og vil inneholde landemerker og andre relevante ting utenfor flyplassområdet. Per nå inneholder pakken Tjeldundbroen, høyspentmasten/spennet nord for broen samt diverse annet småsnacks som fyrlykter, sjømerker mv. Tar gjerne imot innspill på hva denne pakken kan inneholde fremover og vil da sette det på ønskelisten (så får tiden vise hva man får tid til). Rapporter gjerne feil og mangler..:) Enjoy!
    5 points
  2. Som noen kanskje vet er Canada et mekka for de som er glad i turboprops, og spesielt Vancouver. Her finner man alt fra Convair (cargo) til Saab, Beech og Dasher. Jeg har flydd mye B1900D og SAAB 340 til ymse småplasser i fjordene rundt Vancouver i det siste, men det finnes også noen enda kortere ruter, som til tross for dette trafikkeres av enda større fly. Nanaimo ligger rett på andre siden av Strait of Georgia. Fergen mellom Horseshoe bay (Vancouver) og Nanaimo tar 1 time og 40 minutter, men til tross for dette så er det et tydelig marked for feeder-tjenester for både Westjet og Air Canada. Pacific Coastal flyr SAAB 340 på vegne av Westjet under varemerket Westjet Link på ruten, og Air Canada Express flyr også ruten 3-4 ganger daglig med Q400. Dette er ganske interessant da ruten er snaue 35 nautiske mil i luftlinje. Jeg tok turen! Det er formiddag i Vancouver og C-GYJZ gjøres klar for det som kanskje er den korteste Q400-ruten i verden? Cruise blir planlagt til 3000 fot som også er høyden på første punktet på RNP-approachen til bane 16 i Nanaimo (CYAZ). Det er interessant å følge disse flyvningene på FR24 da de til tider utføres helt nede i 1500 fot. I disse tider sparer vi fuel, så ingen apu her i gården. Vi starter opp ved gate. Takser til 26L for Vancouver 2 departure, som på ekte Nord-Amerikansk vis er "fly runway heading until we say otherwise". Her er faktisk runway heading straka vegen (ca.) til første punkt på innflyvningen. Etablert på "cruise". Det er hektisk med checklister osv på denne turen, så det gjrlder å planlegge så godt som mulig på forhånd. Vapp osv. Det var også svært enkelt å få overspeed, da jeg ikke er vant til cruise i så lave høyder. 9 minutter etter avgang flyr vi over tangentene i Nanaimo. Jeg velger å fly disse rutene en del da jeg fortsatt må tørrtrene litt på Q400. Det er et fly som absolutt utfordrer meg, spesielt på landinger. Etter en snau halvtime på bakken starter vi opp og pusher ut for avgang på bane 16. Bane 16 i Nanaimo har mye obstacles, så vi klatrer ut visuelt, og nok en gang til 3000 fot og direkte mot IAF for ILS bane 08R (vinden snudde litt). Vi la inn en SID for bane 16, men planen var å korte ned mye og fly ut visuelt. Noen kjappe minutter senere er vi godt etablert på ILS bane 08R i Vancouver. Nå var det ganske mye gusts, og kaptein Bergseng måtte faktisk jobbe litt med beina. Prøvde også her på FLaps 15 landing, da jeg ofte føler jeg sitter med stikka i magen når jeg bruker 35. Det er også nok av bane å ta av i Vancouver. That's that..
    2 points
  3. Vet ikke om det fungerer som en motivasjon for dere som lager scenery til norge, men jeg trives veldig godt med det dere lager! Takk skal dere ha!
    1 point
  4. Takker så mye for til veksten til Evenes. Den er prøvet, yppelig formet.Vakkert.👍👌
    1 point
  5. 1 point
  6. Flotte bilder 😃 Savner virkelig Q400en i MSFS, blir vel greit når ATRen kommer
    1 point
  7. Også god påske herfra et solrigt DK og 11 grader + 🐣
    1 point
  8. En riktigt glad påsk till er alla.
    1 point
  9. God påske og fint flyvær til alle!
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...