Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 05. juni 2022 i alle områder

  1. Milviz sin modell av Cessna 310R har igjen blitt en favoritt hos meg. kort kveldstur fra ENSO (Sørstokken) til ENBR. Opplever et pussig fenomen når jeg nærmer meg bane 35 på Flesland. Det dukker opp spikes i området rundt Flesland, men disse forsvinner når jeg kommer tettere innpå dem. Jeg tenkte først å lage en post om dette, men oppdager så at jeg ikke hadde siste versjon av Flesland installert. Har installert den nå, og håper at dette løser problemet. 🙂
    5 points
  2. PROBLEMET ER LØST !! Reinstallerte 2 ganger til. Siste gangen fant jeg ut at det var enda en folder med filer som inluderte PMDG. Slettet denne også. Fikk tydeligvis med meg den filen som skapte problemet. Installerte på nytt etter reboot og 737'en er god som ny. Slettet også liveries og PMDG ops senter. Er nå på vei fra Rom til Palermo 🙂
    2 points
  3. Du har 99USD i rabatt som du kan bruke på hva du vil om du kjøpte NGXu versjonen til P3D (vel og merke innenfor kampanjeperioden). Med andre ord så fikk jeg -700 gratis og får i tillegg 30 dollar i rabatt på neste kjøp. For min del er det kun 800 som egentlig er interessant i 737 serien.
    2 points
  4. Hvis du går inn på C:\Users\BRUKERNAVN\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalState\MISSIONS\ACTIVITIES så kan du slette eller flytte SAVE-katalogen for den aktuelle flyturen og begynne på nytt. Når det gjelder visning av NDB- og VOR-stasjoner så anbefaler jeg deg å laste ned Little Navmap. Der kan du filtrere i kartet slik at det viser akkurat det du ønsker.
    1 point
  5. I den siste utgaven av "Utforskningen av Jonair's rutenettverk" har jeg kommet frem til den eneste ruten som flys fra hjemmebasen til Jonair. Nemlig Umeå - Østersund. Denne ruten flys normalt av en Beechcraft 1900C, men da jeg ikke har denne i hangaren min, eller lettere sagt av mangel på en god modell til XP så fikk ruten i dag gå med Jonair's siste King Air som også er basert i Umeå som taxifly, nemlig SE-KVL. Den litt mer anonyme SE-KVL er dratt ut av hangaren i 6 tiden på morgenkvisten. Her busses også passasjerene fra terminalen da Jonair har sin egen hangar på GA-området på flyplassen. Boarding fullføres med fullt fly. Flyet som ordinært flyr denne ruten har 19 seter, mens KVL har en konfigurasjon med 8 seter, så de resterende passasjerene ble tilbudt minibuss for fly. Vispene spinnes i gang og vi er snart klare for taxi til bane 32. Klarering er såklart DCT Østersund. Været er fint i Umeå med svak vind fra nord-vest. Det er smale taxebaner på denne delen av flyplassen, så om dette er likt virkeligheten kan jeg tenke meg det er trangt for den nye Citation XL maskinen de har i stallen nå. Taxer rolig ut på taxebane Delta mens runup/sjekklister utføres. Vi klareres for takeoff direkte fra Delta. Lite fly, lite banebruk. Vi løfter nesa, og klatrer et lite stykke (ca 500 fot) før vi setter nesa mot BENKA (Ja, planen ble endret), som er første punktet på STAR'en vi kan forvente (dårligere vær i Østersund). Holder oss fortsatt ganske lavt for å aksellerere til 160 knuter. Vi kommer kjapt opp til FL180, hvor kaffen endelig kan inntas. Jo lengre vi kommer jo tettere blir skylaget. Østersund kan friste med dårlig sikt og en RNP approach (som kommer inn fra helt feil retning, tydelig beregnet på flyene fra Stockholm), en VOR og en NDB approach til bane 30. Vi påbegynner BENKA 1T for en VOR approach til bane 30. Slik utsiktene ser ut skal det gå greit med skydekke såvidt over MDA. Så var det for meg og holde meg på descent profile. Må tydelig øve litt mer her, men det gikk sånn tålelig greit. En kjapp korrigering så var vi på rett vei igjen. Vi kommer oss trygt ned, og forlater banen på taksebane Golf. Og vi finner et lite bortgjemt hjørne på tarmac hvor vi stenger ned. Kaffepause i ca. 20 minutter. Så spinnes det igang igjen for returen til Umeå. Fullt fly og alt i rute. Det er ikke enormt med taksebaner i Østersund, eller letter sagt, det er ikke enormt med intersections, så vi takser hele veien til enden av taksebane Foxtrot for avgang på bane 30. Berg og dalbane? Same procedure as before. Klatrer litt, akselererer litt, så en ganske så sporty høyresving direkte mot Umeå. Returen foregikk uten noen store begivenheter. Sikten var litt redusert i Umeå, så vi planlegger for ILS-innflyvning for bane 32. Det litt merkelige i Umeå er at ingen STAR's for bane 32 kommer inn fra vest. Kun en innflyvning til 14. Så om man på liv og død trenger en STAR så må man ta en circle to land, eller som meg, bli vektorert. Fikk en liten overshoot på vektoreringen, men jeg vektorerte meg selv, så er visst ingen andre å skylde på. Stilig innflyvning her. Bremser og kjapt og tar en 180 grader, da taksebane Delta er i motsatt ende av banen. Godt parkert foran hangaren til Jonair (som er mye høyere i virkeligheten). Arbeidsdagen er over for denne gang, og nå venter noen dager som taxipilot i Norge og Sverige (så om det er ønskelig mer flere "tripreports" er det bare å si ifra). Takk for turen!
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...