Poengoversikt
Populært innhold
Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 23. des. 2021 i alle områder
-
9 points
-
Fra de Svenske skoger. Ønsker jeg Dere. En riktig God Jul og et Godt Nytt År.4 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
Takk, det samme ønskes tilbake . Stilig dekor på DC6 og tøffe bilder !2 points
-
2 points
-
2 points
-
Strålende flyforhold sørafor i dag, så passa bra å ta med noen venner på tur med den nye Kodiaken. Kjevik, Fyresdal, Notodden, Oslo, og Kjeller. Har en god følelse på denne modellen, men har aldri vært i en Kodiak. Ganske så tricky å ta av med. Krever helt korrekt trim, og skikkelig bruk av rudder. Har havna på ryggen et par ganger😅 Herlig lyd og nydelige detaljer! Og mine venner var veldig fornøyd med turen (bortsett fra en take off....).1 point
-
Er jo mulig å ta en high-speed lowpass over Hokksund på tur fra Notodden til Ski 😁1 point
-
Fra manualen CONTROL CURVES We recommend setting all control curves to linear, to allow for finer control response. FLYING TECHNIQUE TAKE-OFF RUDDER TRIM The Kodiak has a very strong pull to the left at maximum power. When taking off, we recommend using 30-50% right trim. Reduce for a right crosswind, increase for a left crosswind. TAKE-OFF TRIM Take-off trim range in the Kodiak is 0 to 75% nose-down trim. More aft CG, more forward trim is required. As the G1000 in MSFS does cannot support the layout of the real Kodiak, we opted to include a white line on the trim wheel until the trim overlay is introduced. When the white line is pointing up vertically, trim will be centered. Rotating forward will trim down and rotating back will trim the nose up. The percentage of trim will be 50% when the line is pointing down. When the line is pointing down, trim is at 50% of travel. INFLIGHT To ensure a smooth flying experience, when preparing to trim the aircraft for any phase of flight: 1. Set torque to the desired value with the power lever 2. Pitch for trim 3. Pitch for rudder to centre the slip indicator 4. Pitch for roll if required. Higher power settings will require aileron trim. When making a turn with the aircraft trimmed, use the rudder pedals to centre the slip indicator. Cross-steering (movement of the yoke opposite to the rudder) may be required depending on the amount of rudder used.1 point
-
Delvis. Det som skorter ligger hos Asobo og må fikses av dem. Blant annet massiv forsinkelse i torque respons som vises på instrumentene og ikke stemmer overens med lyd og responsen til flyet. Dvs. at torque responsen virker korrekt med tanke på lyden og responsen på flyet, men av en eller annen grunn ligger det en massiv forsinkelse på instrumentene. Torque respons på samtlige turboprop fly jeg har flydd er lynkjapp. Mistenker samme problem med turboprop som var tidligere med vanlig stempelmotor som også hadde samme problem men som ble rettet opp. Har rapportert det inn til Asobo. Ellers er det fortsatt manglende beta range implementering og på Caravan og de andre default turboprop flyene i MSFS så kan du per dags dato endre pitch på propellen(e) uten oljetrykk og med motoren avslått ved å sette prop til max. ITT verdier er også feil ++. Når det er sagt så er Kodiaken meget bra og utviklerne har greid å få den krevende å fly. Nå har jeg aldri flydd Kodiak i virkeligheten, men det meste virker veldig bra bortsett fra trim setting under avgang som kan gjøre at du havarerer under avgang om den ikke er 100% korrekt (både elevator og rudder). Den har jeg litt problemer med å se er realistisk. Men, alt i alt et meget bra fly og en utmerket bush maskin til bruk på flystriper i jungelen Det eneste som mangler nå er en komplett G1000 implementering av working titles.1 point
-
1 point
-
Siden vi var inne på detaljer som lys fra avstand og slikt, så lagde @Sauron like greit modeller for jagersheltere og rusegroper også. Dermed økte jobben fra ca. tre ganger så mye som forventet til 4-5-gangeren. Dermed tar det litt lengre tid før alt er ferdig, men til gjengjeld blir realismen enda større.1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00