Gå til innhold

ENTC Tromsø WIP


Anbefalte innlegg

Har så smått begynt å snuse på å lage ENTC.

Den har en del elementer som jeg hadde tenkt å bryne meg på som jeg ikke har prøvd ut før. 

Det er veldig tidlig i prosessen men har kommet i gang med rullebane med profil, taksebaner og apron. Skilt og Runway Guard lights er på plass (heldigvis ikke så mange...)

Approachlys, rullebanelys og takselys er i henhold til AIP. (som mange payware ikke bryr seg så mye om) Jeg synes nå det er litt viktig å ha dette på plass. Jeg er kanskje litt sær der. Litt mere jobb, men fohåpentligvis er det verdt det ekstra arbeidet. (vi får se...)

Har også startet såvidt med 3D modeller. Tenker at terminalen blir litt detaljert men ikke overdådig. Kanskje litt interiør mot apron, men ikke så mye mer enn det.

Har skjønt at det er flere som har tenkt litt på tanken på å lage ENTC, og hvis noen føler seg kallet til å hjelpe til så er jo det bare fint. 

 

Skjermbilde 2023-04-19 204851.png

Skjermbilde 2023-04-19 204941.png

Skjermbilde 2023-04-19 205055.png

Skjermbilde 2023-04-19 205144.png

Endret av Stig A. Togstad
  • Like 7
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden skrev Stig A. Togstad:

Har så smått begynt å snuse på å lage ENTC.

Den har en del elementer som jeg hadde tenkt å bryne meg på som jeg ikke har prøvd ut før. 

Det er veldig tidlig i prosessen men har kommet i gang med rullebane med profil, taksebaner og apron. Skilt og Runway Guard lights er på plass (heldigvis ikke så mange...)

Approachlys, rullebanelys og takselys er i henhold til AIP. (som mange payware ikke bryr seg så mye om) Jeg synes nå det er litt viktig å ha dette på plass. Jeg er kanskje litt sær der. Litt mere jobb, men fohåpentligvis er det verdt det ekstra arbeidet. (vi får se...)

Har også startet såvidt med 3D modeller. Tenker at terminalen blir litt detaljert men ikke overdådig. Kanskje litt interiør mot apron, men ikke så mye mer enn det.

Har skjønt at det er flere som har tenkt litt på tanken på å lage ENTC, og hvis noen føler seg kallet til å hjelpe til så er jo det bare fint. 

 

Skjermbilde 2023-04-19 204851.png

Skjermbilde 2023-04-19 204941.png

Skjermbilde 2023-04-19 205055.png

Skjermbilde 2023-04-19 205144.png

Jeg er også fan av at ting er mest mulig riktig. Hater blinkende strobes o.l. på flyplasser hvor det ikke er slikt i virkeligheten. Jeg kan sikkert lage noen modeller i et slikt prosjekt hvis ønskelig. Har et ENTC scenery ute med Sandnessundbroen ++ og tenker jeg blir å legge til litt snacks her (utenfor flyplassgjerdet) etterhvert. For innsiden av "gjerdet" så er det vel greit å ha et system for å sikre seg at ikke flere jobber med samme bygg. Tar du kontroll på det?

Er for øvrig enig i det du sier om at det er greit å ha detaljer, men ikke unødvendig mye, spesielt på det som ikke vender ut mot apron. Er gøy å lage det bra, men selv har jeg funnet ut at man må begrense seg hvis man i det hele tatt skal på ut noe. Man kan jo jobbe med modeller i "evig" tid hvis man vil..:) 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden skrev Stig A. Togstad:

All ære til de som lager superdetaljerte terminalbygg. For all del. Jeg for min del går lei etter en stund. 😂 Jeg er kanskje litt for utålmodig med å bli ferdig med ting. 
 

Ja som sakt, skal man bli ferdig med ting så tror jeg man må redusere litt på detaljnivået. Vil si det er bedre at folk får en flyplass å fly til som ser bra ut vs. å vente i lang tid for å få en flyplass med detaljer som man må finstudere flyplassen for å se..:)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra!! Har flyplassen fra MMSimulations men den er helt ubrukelig i VR da performance går i null....

Nå blir det denne og endelig flyging fra Tromsø. Flyplassen fra MMSim pensjoneres.

Testet denne litt og det fungerer som bare det...og med bra performance! Vet hvor mye arbeid det er med dette så jeg setter ekstra stor pris på innsatsen! 5 stjerner uten tvil...:)

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...