eddie6413 Skrevet 22. april 2022 Del Skrevet 22. april 2022 Hei. Startet FS 2020 i dag og plutselig oppfører simulatoren seg helt rart. Når jeg skal ta av så når jeg kommer halveis i rullebanen så krenker flyet og ruller ov avslutter. Noen som vet ha dette skyldes? Autopilot er av og AI pilot er av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 22. april 2022 Forfatter Del Skrevet 22. april 2022 15 minutter siden skrev eddie6413: Hei. Startet FS 2020 i dag og plutselig oppfører simulatoren seg helt rart. Når jeg skal ta av så når jeg kommer halveis i rullebanen så krenker flyet og ruller ov avslutter. Noen som vet ha dette skyldes? Autopilot er av og AI pilot er av. Så kommer beskjeden " Aircraft crashed with an object" opp... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 22. april 2022 Del Skrevet 22. april 2022 Hvilket fly er det? Bruker du full realisme i settings? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 22. april 2022 Forfatter Del Skrevet 22. april 2022 Bonanza som er i simulatoren. Når jeg gir gass så har jeg ingen kontroll....kan ikke styre eller noe...den bare klikker helt når jeg kommer halveis på rullebanen. Det har aldri skjedd før. Har flydd den i mange uker uten noen problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 22. april 2022 Del Skrevet 22. april 2022 Merkelig, er det sånn på alle flyplasser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 Opplever noe lignende med Twin-Otteren. Ved takeoff, så drar den venstre vingen seg nedover og flyet tipper om jeg ikke korrigerer (ganske mye). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 23. april 2022 Forfatter Del Skrevet 23. april 2022 1 time siden skrev Frank Kristiansen: Opplever noe lignende med Twin-Otteren. Ved takeoff, så drar den venstre vingen seg nedover og flyet tipper om jeg ikke korrigerer (ganske mye). Ja det er akkurat det som skjer....men samtidig så har jeg ikke kontroll på flyet heller før det skjer...den drar liksom i en retning før den tipper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 23. april 2022 Forfatter Del Skrevet 23. april 2022 12 timer siden skrev MagTvei: Hvilket fly er det? Bruker du full realisme i settings? Har prøvd med alle realismene men det samme skjer uansett.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 Sjekk i settings for joysticks, kanskje yoke eller rudder gir uønska utslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 53 minutter siden skrev Ø.C.H.: Sjekk i settings for joysticks, kanskje yoke eller rudder gir uønska utslag? Resatte alle kontrollene på stikka (selv om de allerede var default). Samme resultat. Sjekket også om det var forskjell i rpm på motorene, men det var det ikke. Flyet bikker merkbart med venstre vinge og drar seg mot høyre. Virker som om hele balansen i flyet er gal. Flyr en del TBM, og opplever ikke at det er noe problem der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 SU9 kommer vel om et par dager, kan jo hende den fikser det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 5 minutter siden skrev MagTvei: SU9 kommer vel om et par dager, kan jo hende den fikser det? Tror ikke det... Jeg er på SU9 Beta 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 Nå har jeg testet litt: Twin Otter fra ENKJ akkurat nå hvor det blåser en god sidevind. Trim i T/O posisjon og Live Weather - flyet bikker ned med den siden vinden treffer vingen. Trim i T/O og Clear Weather - flyet går (nesten) snorrett, kun vanlig kompensering for throttle-effekt Trim nullstilt gir kraftigere utslag men omtrent samme resultat med tanke på vind. Virker rett og slett som den er litt overfølsom for vind. Opplever ikke dette med f.eks. TBM. https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/170686-excessive-yawing-while-taxing-taking-off-and-landing/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 Dette med Twin Otteren er Aerosoft som ikke klarer å få den riktig og gjør alle mulige krumspring med usynlige spoilere osv osv. Samme hos meg også. Virker som dem har gjort noe rart for å simulere økt luftgjennomstrømning over vingene der propellene sørger for økt løft når du gir gass. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Steinar Bakke. Skrevet 23. april 2022 Premium Medlem Del Skrevet 23. april 2022 4 timer siden skrev Frank Kristiansen: Tror ikke det... Jeg er på SU9 Beta 🙂 Hvilken verson har du på simmen.? Da har vi samme. 1.25.7.0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 26 minutter siden skrev Steinar Bakke.: Hvilken verson har du på simmen.? 1.25.7.0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 1 time siden skrev Jan Reidar Storelvmo: Dette med Twin Otteren er Aerosoft som ikke klarer å få den riktig og gjør alle mulige krumspring med usynlige spoilere osv osv. Samme hos meg også. Virker som dem har gjort noe rart for å simulere økt luftgjennomstrømning over vingene der propellene sørger for økt løft når du gir gass. Ifølge Mathijs er den vel tilnærmet feilfri??? 😄 😄 😄 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 23. april 2022 Forfatter Del Skrevet 23. april 2022 Har nå gått igjennom alle settinger for å finne svaret og på en eller måte hadde jeg satt flyet til "Legacy". Satt den på "Modern" og nå funker alt igjen 🙂 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 6 timer siden skrev Frank Kristiansen: Ifølge Mathijs er den vel tilnærmet feilfri??? 😄 😄 😄 Ja, problemet er at 90% av utviklingsprosessen har vært ene og alene fokusert på det visuelle. Da får man slike problemer som dette her. Samt lyd og system/motor simulering som er helt basic og knapt nok det. Så mr Mathijs må gjerne leve i troen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.