Christer Johansen Skrevet 14. april 2021 Del Skrevet 14. april 2021 Den 9.4.2021 klokken 16.44 skrev Dag Baardsen: Alt går an, men for å erstatte kilometervis med scenery på vei, så blir dette veldig svært og dermed nærmest umulig å dra rundt. Jeg tipper at det antakeligvis er enklest å vente på en "World Update Scandinavia" i MSFS. Det blir spennende å se hvilke som er neste ut etter Japan, USA, UK/Irland og Frankrike/Benelux. Hehe der traff du jo godt Dag! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 14. april 2021 Del Skrevet 14. april 2021 Hadde en mistanke... Norge er en godbit for VFR-flygere det er vanskelig å gå rundt. Så utrolig mange positive kommentarer fra utlendinger på disse nyhetene i går. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keem85 Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Den 9.4.2021 klokken 10.44 skrev Dag Baardsen: Alt går an, men for å erstatte kilometervis med scenery på vei, så blir dette veldig svært og dermed nærmest umulig å dra rundt. Jeg tipper at det antakeligvis er enklest å vente på en "World Update Scandinavia" i MSFS. Det blir spennende å se hvilke som er neste ut etter Japan, USA, UK/Irland og Frankrike/Benelux. Jeg tror ikke det krever så veldig mye mer da dette kun er vanlig ortofoto bilder. Jeg drev en del med scenery modellering i X-Plane 11, og forskjellen mellom Bing bilder og høydetaljert Norgeskart bilder var absolutt ingen ting i ytelse. Såfremt man har et OK grafikk kort med nok VRAM og alt det der.. Jeg håper at det kommer noe liknende Ortho4XP, slik at vi kan generere våre egne tiles med ortofoto landskap for MSFS, og at vi kan velge kilde selv, f.eks Norgeskart. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 5 timer siden skrev Keem85: Jeg tror ikke det krever så veldig mye mer da dette kun er vanlig ortofoto bilder. Jeg drev en del med scenery modellering i X-Plane 11, og forskjellen mellom Bing bilder og høydetaljert Norgeskart bilder var absolutt ingen ting i ytelse. Såfremt man har et OK grafikk kort med nok VRAM og alt det der.. Jeg håper at det kommer noe liknende Ortho4XP, slik at vi kan generere våre egne tiles med ortofoto landskap for MSFS, og at vi kan velge kilde selv, f.eks Norgeskart. Det finnes allerede plugins for Google Maps i MSFS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keem85 Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 1 time siden skrev Dag Baardsen: Det finnes allerede plugins for Google Maps i MSFS. Det holder ikke mål. Google har en litt annen fargepalett, men kvaliteten er utrolig dårlig i store deler av Norge. Kun Norgeskart eller Kartverker sitter inne med god kvalitets flyfoto fra hele Norge. Men dette koster mye penger å få lisensiert ut. Jeg har allerede vært i kontakt med dem. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Nergaard Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Merkelig at det er ingen av de store scenery utgiverne som har laget Gardermoen. Tenker da på Orbx, Aerosoft osv. Noen som vet noe om de holder på med noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Zetterberg Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Den 13.3.2021 klokken 18.27 skrev Dag Baardsen: Jeg la ut en kjapp ENML for et par-tre uker siden. I etterkant ser det ut til at det er et par aktører til som kommer til å forbarme seg over denne enda mere enn jeg har kapasitet til. Jeg er ikke spesielt inne i dette med modellering, men det er ikke så nøye. Kan ikke si mere enn at jeg har levert en haug med bilder fra flyplassen, både fra landside og airside, så nå er det bare å vente spent. Dermed blir den nok ENKB for meg de neste dagene slik at vi får litt bedre realisme på oppstillingsplasser bl.a. Ser ikke ut som det ble noe av FSDesigns sin ENML.. Dårlig med oppdateringer derifra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 4 timer siden skrev Jan Nergaard: Merkelig at det er ingen av de store scenery utgiverne som har laget Gardermoen. Tenker da på Orbx, Aerosoft osv. Noen som vet noe om de holder på med noe? 4 timer siden skrev Marius Zetterberg: Ser ikke ut som det ble noe av FSDesigns sin ENML.. Dårlig med oppdateringer derifra. 4 4 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild_Pedersen Skrevet 29. oktober 2021 Del Skrevet 29. oktober 2021 (endret) Hadde gladelig betalt en del for en ORBX-pakke med bra flyfoto etc over Norge.. Mange plasser hvor dagens bilder er ufattelig dårlige, selv etter Nordics-updaten. Gode gamle FTX Norway i ny og bedre prakt hadde gjort seg. Endret 29. oktober 2021 av Arild_Pedersen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keem85 Skrevet 29. oktober 2021 Del Skrevet 29. oktober 2021 4 minutter siden skrev Arild_Pedersen: Hadde gladelig betalt en del for en ORBX-pakke med bra flyfoto etc over Norge.. Mange plasser hvor dagens bilder er ufattelig dårlige, selv etter Nordics-updaten. Gode gamle FTX Norway i ny og bedre prakt hadde gjort seg. Jeg snakket med Kartverket om dette for et par år siden, og prisene er ganske høye for dette. Snakk om et par hundre tusen hvis jeg husker rett.. ORBX må i så fall leie eller kjøpe fra Kartverket direkte. Det du ser på Norgeskart er stitchede bilder, men de sitter inne med komplette sesonger, f.eks et unisont sommerlandskap over hele Norge. Men dette kreves det login for, og penger. Det spørs om det er lønnsomt for ORBX å gjøre dette, men ORBX må inngå avtale med Kartverket for dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild_Pedersen Skrevet 29. oktober 2021 Del Skrevet 29. oktober 2021 Husker dette var opp i dagen for en stund siden. Da som nå burde dette være et samarbeid med innovasjon Norge, reiselivsnæring(de ulike Visit XXXX etc) og aktører som ORBX. I mitt hode er dette fin reklame for Norge med alle screenshots som deles i hytt og gevær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Isaksen Skrevet 29. oktober 2021 Del Skrevet 29. oktober 2021 20 timer siden skrev Jan Nergaard: Merkelig at det er ingen av de store scenery utgiverne som har laget Gardermoen. Tenker da på Orbx, Aerosoft osv. Noen som vet noe om de holder på med noe? Vet Jo Erlend hos Aerosoft skal starte på Oslo når han er ferdig med Brussel, og utifra det Finn Hansen skriver ovenfor antar jeg ORBX også er på saken 🤩 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Nergaard Skrevet 29. oktober 2021 Del Skrevet 29. oktober 2021 11 minutter siden skrev Henrik Isaksen: Vet Jo Erlend hos Aerosoft skal starte på Oslo når han er ferdig med Brussel, og utifra det Finn Hansen skriver ovenfor antar jeg ORBX også er på saken 🤩 Høres veldig lovende ut 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keem85 Skrevet 29. oktober 2021 Del Skrevet 29. oktober 2021 Da håper jeg virkelig de bruker kart foto fra kartverket.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 29. oktober 2021 Del Skrevet 29. oktober 2021 6 timer siden skrev Keem85: Snakk om et par hundre tusen hvis jeg husker rett.. For hele Norge eller kun for en flyplass? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keem85 Skrevet 29. oktober 2021 Del Skrevet 29. oktober 2021 1 time siden skrev Dag Baardsen: For hele Norge eller kun for en flyplass? Når jeg snakket med dem så var det hele Norge. Det er jo det jeg helst ønsker, å få hele vårt vakre land ordentlig inn i MSFS 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 (endret) Ny flyplass: Mesnali https://flightsim.to/file/28199/enmn-mesnali-airfield-ringsaker-norway-new Krever UK2000 Common Library (gratis i Marketplace) Endret 17. februar 2022 av Dag Baardsen 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 18. februar 2022 Premium Medlem Del Skrevet 18. februar 2022 21 timer siden skrev Dag Baardsen: Ny flyplass: Mesnali https://flightsim.to/file/28199/enmn-mesnali-airfield-ringsaker-norway-new Krever UK2000 Common Library (gratis i Marketplace) Her er fra jeg var på Mesnali. Sauer, og et lite skur av en hangar 😀 artig å dumpe nedpå der 😎 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 18. februar 2022 Del Skrevet 18. februar 2022 Artig når man får satt "liksomheten" i perspektiv med virkeligheten. Knallbra med slike bilder! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar Ser det er endel forskjellig til Bergen liggendes ute på flightsim.to. Har installert Wobiiactual sin ENBR, men hvilke av de andre går godt sammen med denne? Leser at Bergen features er tilpasset denne i infoen om pakken, men hva med disse på bildene vedlagt under (utenom Bergen features og GSX profil)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 13. februar Premium Medlem Del Skrevet 13. februar "Flypainteren" kommer nok på banen om hva som passer der Ellers så er det du fikk på listen jeg sende til deg nok for "busskjøring" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 28. mars Premium Medlem Del Skrevet 28. mars https://flightsim.to/file/71935/enhf-hammerfest-airport 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad esq. Skrevet 13. september Del Skrevet 13. september I hvilken grad er denne listen oppdatert? Og er det enkelte sceneries som "slår andre i hjel"? Altså; - at de ikke bør installeres før eventuell gammel versjon er fjernet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Isaksen Skrevet 14. september Del Skrevet 14. september Jeg har et scenery kart med alle flyplasser i Norden som har blitt "håndlagd" som jeg oppdaterer så ofte jeg har mulighet hvertfall. Alt fra GA til de største flyplassene i denne: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1GH_lBArFGdyXF9mKREOOXC1a7ZI6MqDa&usp=sharing 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.