Gå til innhold

Nytt leketøy - let's get ugly


Anbefalte innlegg

Jeg bygde en Monogram 1:48 modell A-10 på 80 tallet. Min beste venn hatet A-10 og kalte den riktig nok "pakkeslet". Da han fikk se min ferdige modell (bedre detaljert enn fra esken) snudde ting seg. Denne modellen var og den første jeg sprøytelakkerte, med godt resultat. A-10 er utrolig robust. Piloten sitter i et "badekar" av titanium, så ræva hans er rimelig trygg. Motorkonseptet gjorde at de kunne bytte en skadd motor på 30 minutter om jeg husker rett. A-10 er mer for meg enn F-18, og jeg bruker tro kopi Warthog throttle til alt jeg flyr. Den veier 3 kg 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig historie :) Er en flott maskin dette her. Litt annerledes enn F-18. Og en god del å sette seg inn i. Har sålangt bare lært meg helt grunnleggende. Og hva våpensystemer angår har jeg bare lært meg rockets og denne berømte kanonen i fronten. Dog veldig effektiv mot bakkemål, og selv tankser. Utrolig gøy etterhvert som man lærer seg mer og mer. Men jeg har nok mer enn nok å lære og sette meg inn i i sommer med både F-18 og A-10C :P
 

Ja, HOTAS er vel et must i DCS. Har ikke det selv enda, men en HOTAS Warthog er snart underveis og da blir det nok litt mer fart på sakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Andrew Thomsen skrev:

Jan Reidar; et lite tips: Jeg er misfornøyd med Warthog stikka da fjæra er alt for hard. Ville gått for kun throttle.

Er ikke den fjæra justerbar? Har også sett på Saitek sin hotas løsning, men har litt rufsete erfaring med saitek så er litt skeptisk til kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Pedaler: Cessna pedaler akkurat som deg. Fungerer meget bra. Sikler litt etter Crosswind eller Thrustmaster, der førstnevnte er på markedet og skal være det beste, og Thrustmaster kommer senere, men jeg får gjort det jeg ønsker med pedalene jeg har i dag. 

TrackIR: Jeg bruker TrackIR i dag og er strålende fornøyd. I DCS er det svært vanskelig å være i dogfight uten. Man blir litt sliten i nakken etter noen timer, men gøy er det. 

VR: Jeg fikk låne et Oculus av en kompis, og fly-følelsen er enestående, men performance i P3D/X-plane var litt under par. Oppløsningen var også ikke helt som jeg ønsket. I DCS var perfomance akseptabel. Bruker 1080ti kort. Er litt på gjerdet for å kjøpe dette selv, men i X-plane var det å gå walk-around rundt flyet i VR noe som ikke kan beskrives. Enkelte sier også at å fylle drivstoff i luften er litt enklere i VR da man får mer romfølelse. 

Ryktet forteller at dersom man skal få oppløsning som er tilsvarende det vi har på skjerm, må hver skjerm i brillene kjøre minimum 4K, helst 8K, så vi er et stykke unna (1-2 år) før vi har noe som gir samme oppløsning. VR er fremtiden, men man blir nok fortsatt litt early adopter om man kjøper det i dag. Når det er sagt, hadde jeg hatt 5K som husstanden ikke hadde noe imot at jeg brukte, så hadde jeg nok kjøpt VR i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Saitek sine Pro Flight Combat-pedaler, men har aldri vært særlig fornøyd med dem (er egentlig ikke særlig glad i Saitek i det hele tatt) så nå har jeg bestilt meg MFG Crosswind-pedaler. Men det er ventetid på dem, siden det bare er èn kar som sitter og lager alt på bestilling, så får dem nok ikke før i slutten av Juli. De er litt dyrere enn Saitek-produktene, men jeg syns det er greit å legge noen kroner i gode pedaler.

Jeg bruker selv TrackIR, VR er kult, men ikke helt der ennå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jan Reidar Storelvmo skrev:

Er ikke den fjæra justerbar? Har også sett på Saitek sin hotas løsning, men har litt rufsete erfaring med saitek så er litt skeptisk til kvaliteten.

Nope, ikke justerbar. Og dessuten har TM stikka samme patetiske glideskål akser som Saitek elendigheten :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker man ikke Warthog-basen så kan man eventuelt bytte den ut med VirPil sin, som skal være en del bedre. Selv har jeg alltid vært strålende fornøyd med Warthogen, jeg er enig i at det er ting som kunne ha vært gjort bedre med basen, men jeg elsker stikka - følelsen av ei stikke i metall mot ei i plastikk er som natt og dag.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...