Jan Tore Pettersen Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Hvordan man tar screenshots i War Thunder fant jeg ut for ca.et år siden,men hvor de ble av fant jeg ut først i dag,hehe.Sånn blir det når man tenker for komplisert. Man oppnår høy hastighet med Hawker Typhoon,og man skulle tro det var en fordel i luftkamp,men det blir ytterst få "kills" med denne.Både Spitfire og Hurricane er langt mer effektive,men det kan vi komme tilbake til en annen gang.Her er noen shots fra en test flight med "der Taifun".Realismen i disse modellene i War Thunder finner jeg på høyde med Milviz sine i P3D,for de som er kjent med dem. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Typhoon og Tempest er flotte fly. Ble brukt mest air to ground, med et stort antall raketter under vingene om jeg husker rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 18. mai 2018 Premium Medlem Del Skrevet 18. mai 2018 (endret) Tempest var en av de aller beste jagerne før jetflyene tok over, og Closterman har glimrende beskrivelser av dens egenskaper i boka "Luftens Ørner". Typhoon`en var luftens tanks, og var beryktet mot bakkemål. Sitat Realismen i disse modellene i War Thunder finner jeg på høyde med Milviz sine i P3D Mener du virkelig det ?? Milviz Corsair er fantastisk realistisk i P3D4, og ganske krevende å fly skikkelig. Hvis realismen i War Thunder er på høyde med Milviz, skal jeg installere WT omgående !?!? Forresten, nydelige bilder og heftig grafikk . Endret 18. mai 2018 av Ernst K.Furuhatt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Tempest var vel ikke en av de beste jagerne. Det var Hurricane som bar Battle of Britain som jager. Deretter kom Spitfire inn og er misforstått som flyet som reddet UK, for der gjorde Hurricane egentlig jobben. En av verdens store misforståelser, og historie som må skrives på nytt. Spitfire startet forøvrig sitt liv som et konkurranse relatert fly med flottører. Den var aldri spesifikt bygget for krig opprinnelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Det er vel en sannhet med modifikasjoner, det er helt riktig at det var Hurricane som gjorde den tyngste jobben med å ta ut de tyske bombeflyene, men det var Spitfire som holdt eskortejenter deres borte så Hurricanene kunne gjøre det de skulle. Man kan vel si at ting hadde vært annerledes om det ikke var for kombinasjonen av de to. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 18. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2018 War Thunder er et såkalt "Freemium Game".Det er gratis å installere,og du får poenger i spillet som du kan anskaffe fly med.Du begynner med noen dårlige dobbeltdekkere.Man kan også kjøpe seg poenger slik at det går fortere.Det er flere stadier av realisme:Arcade Battles er ikke spesielt realistisk,mens Simulator Battles er det.Man har også mulighet til å prøve fly i "Test Flight". Systemsimuleringen er muligens ikke helt 100%,men flight dynamics er like utilgivelig ved feilhåndtering som hos Phantom og T-38 fra Milviz,som er de jeg kjenner til. Hvis man leser seg opp på Spitfire og Hurricane så hadde Spit'en bedre overall performance enn Hurri'en,men var mer krevende å fly,mens Hurricane føltes mer trygg og forutsigbar,noe man også merker i WT,og når det gjelder Battle of Britain så sto Spitfire og Hurricane omtrent likt i antall nedskytninger,kanskje Spitfire hadde noen prosent mer,husker ikke nøyaktig.Blir litt sånn Volvo vs.Scania dette (jeg foretrekker Scania,hehe) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 19. mai 2018 Premium Medlem Del Skrevet 19. mai 2018 @Jan Tore Pettersen Dette ser jo veldig bra ut! Av disse freemium-variantene, har jeg bare prøvd World of Warships, og det var særdeles artig. Hvordan er fly-følelsen? Er det berg og dalbane, eller blir man litt varm i skjorta? Jeg har flydd en del Spitfire i DCS og det er uten tvil en av de mest krevende tingene jeg gjør i en sim. Og selv om det er artig å bruke en time på planlegging og sjekklister, så hadde det vært gøy med litt instant-action. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 19. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2018 I "Simulator Battles" og også "Test Flight" er flyfølelsen bra realistisk,man merker fort hvor begrensede muligheter man hadde på denne tiden.Hasighet og løft blør raskt av ved climb/turn,motoren blir raskt overopphetet ved for mye pådrag,takoff og landing med taildragger er også noe som krever sitt.Når det er sagt,så er "Arcade battles" mindre realistisk,flyene tåler mer manøvrering,her går det ut på å skyte/bombe og bli beskutt uten noen planlegging,det er veldig gøy det også,man må bare tåle å bli drept 4-5 ganger pr.game uten å bli forbannet og hevngjerrig Det er noe tanks-greier i WT også.Har ikke prøvd dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 19. mai 2018 Premium Medlem Del Skrevet 19. mai 2018 He he, dette KAN bli en interessant diskusjon . Og WW2 hadde en utrolig utvikling av jagerfly, med store forskjeller fra begynnelse til slutt, selv om de beholdt navn på flytypene. Etter min mening var både Focke Wulf, Spitfire, Mustang og Tempest ( pluss noen flere, også russiske ) noe helt annet i slutten av krigen, enn i begynnelsen. Ja, siste utgaver av FW og Tempest var knapt i kamp før krigen var over, men nok til at de kan være med i en rangering, og det er her jeg mener Tempesten rager over det meste . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 20. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2018 En annen forbedring som er verdt å nevne er denne:Under Battle of Britain hadde Spitfire og Hurricane flottørforgassere som flommet over når flyet divet,noe Me109-pilotene utnyttet for å unnslippe:de gikk inn i stup,slik at motoren til forfølgerne stoppet.Selv hadde de innsprøytningsmotorer som ikke var avhengige av å være i vater.Kan også nevne at ryktet til Spitfire fikk hjelp av tyske piloter som hevdet de ble skutt ned av en Spitfire,når det egentlig var en Hurricane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Christiansen Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 https://www.nb.no/nbsok/nb/9729652b8311b1d24623fae939940ec2?index=1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Bergfald Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Så flott å kunne lese min gamle favorittbok fra barndommen igjen,- nå også lagt ut på nett!! Typhoonen er beskrevet som eget kapittel fra side 160 av i tillegg til Tempest. Drivende oppriktige synspunkter om de ulike britiske maskinene fra slutten av krigen. Les og lær!! Tusen takk, Per!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Artig å se at andre her også flyr WT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.