Gå til innhold

500 knots gjønna Raftsundet


Anbefalte innlegg

Lot meg inspirere av det programmet her en sommer med Hurtigruta som gikk gjennom Raftsundet. Jeg tenkte da selvfølgelig at jeg måtte gjøre det samme.

 

3SPmqxu.png

 

bbayovc.png

 

Så vidt jeg husker var de også en snartur innom Trollfjorden. Eneste vei ut var å gi full etterbrenner og gå rett opp, for så å ta en tur innom Svolvær (ENSH) og hjem til Bodø

 

J8lfPEt.png

 

Lofoten i bakgrunnen på vei hjem.

 

xOdA6dQ.png

 

På vei mot Bjørnøy light for å entre landingsrunden i Bodø

 

yelBwwJ.png

 

Trygt nede denne gangen også  :D

 

mvh

 

Eivin  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passasjerer ombord må heretter ha med hørselvern. :D

 

Det spørs om det må til ja. Tror det ljomer bra inni Trollfjorden når en 104 klatrer ut med etterbrenneren på fullt. Vurderer å ta lightningen neste gang bare for å lage enda mer spetakkel. ;)

 

Trur det brølet vile ha vert hørbart et bra stykke ifra Trollfjorden. Ernst, har du parkert din "Okse"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

He he ¨,  ny variant av "Trollfjordslaget" .  Har liggende ( en eller annen plass )  papirkopi av 2 Starfightere fra 334 som fløy inn Trollfjorden  ;D  Spurte også en pensjonert Starfighterpilot om han kjente til dette bildet,  og fikk til svar at dette var noe de gjorde ofte  ;D

 

Ernst, har du parkert din "Okse"?

 

Absolutt IKKE  Steinar ,  flyr den stadig vekk,  og det er gjennom alle år med FSX og P3D den modellen jeg har aller mest timer med  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Har hatt et par fine turer under fjelltopphøyde gjennom Raftsundet med både Widerøe og Coast Air, men det gikk jo ikke like fort :) Pilotene på 331 og 334 har hatt fantastiske omgivelser å boltre seg i. Synes nesten synd på gutta som havna på Rygge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...