Gunnar van der Meeren Skrevet 2. oktober 2017 Skrevet 2. oktober 2017 Nå skal det nå sies at Carenado sine seneste modeller er svært utfordrendeå male. Faktisk er det større utfordringer med disse enn med Milviz sine komplekse paintkits. Og det er vel kanskje nettopp derfor at det lages så få liveries til Carenadomodellene. Vel nok om det. Her er mitt siste tidsfordriv - Piper PA31 Navajo LN-AEY. Den er ennå langt fra ferdig - det blir å jobbe litt nå og da når jeg har inspirasjon. De første test-teksturene er klar, og dette resulterte i en aldri så liten flytur. Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 3. oktober 2017 Premium Medlem Skrevet 3. oktober 2017 Pent og du leverer da alltid pene paints åkkesom Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 3. oktober 2017 Premium Medlem Skrevet 3. oktober 2017 Blir vel bra dette. Er det noen annen måte å previewe paintene man gjør, enn å måtte starte simmen hver gang, eller må man fremdeles starte simmen? Litt rart at det ikke er laget en slags previewe mulighet for p3d egentlig?! Siter
Gunnar van der Meeren Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter Skrevet 3. oktober 2017 Du kan se paintene uten å åpne dem i simulatoren. Fortsatt så bruker jeg FSRepaint (selv om denne er utdatert for lenge siden) FSRepaint takler dårlig 4096x4096, så jeg må jobbe med filstørrelser på 2048x2048 under justering av teksturer. FSRepaint var i utgangspunktet laget for tidligere versjoner av flysimulatoren. Den er absolutt ikke optimal når man skal jobbe med teksturer for FSX/P3D. Det finnes andre program som hjelper deg med justering av teksturer, men så langt er ikke jeg så fortrolig med dem. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 4. oktober 2017 Premium Medlem Skrevet 4. oktober 2017 Men du er i hvertfall ikke utdatert, og det kommer stadig spennende og realistiske painter fra deg. Æ har også prøvd meg på å "personliggjøre" noen modeller, men har gitt opp hver gang. Skulle ønske det gikk an å male direkte i paintkits, uten å måtte åpne hver eneste fil, omgjøre, painte, omgjøre igjen, resize, lagre, sjekke og så tilbake til start. Aaaalt for mye tålmodighetsarbeid 😩 Siter
Kim Kristensen Skrevet 4. oktober 2017 Skrevet 4. oktober 2017 Artig prosjekt du har der, stå på Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 4. oktober 2017 Premium Medlem Skrevet 4. oktober 2017 Du kan se paintene uten å åpne dem i simulatoren. Fortsatt så bruker jeg FSRepaint (selv om denne er utdatert for lenge siden) FSRepaint takler dårlig 4096x4096, så jeg må jobbe med filstørrelser på 2048x2048 under justering av teksturer. FSRepaint var i utgangspunktet laget for tidligere versjoner av flysimulatoren. Den er absolutt ikke optimal når man skal jobbe med teksturer for FSX/P3D. Det finnes andre program som hjelper deg med justering av teksturer, men så langt er ikke jeg så fortrolig med dem. Hmm. Ok. Det har kommet en del nye effekter med p3dv4, så skjønner hvis fsrepaint er utdatert, så får man ikke helt riktig inntrykk av painten da skjønner jeg. Så til slutt må man starte simmen likevel. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 4. oktober 2017 Skrevet 4. oktober 2017 Begynner å skjønne man må krangle mye av og til Gunnar, etter 5 egne repaints hittil Høyre er venstre og opp er ned til tider, for å ikke snakke om nye modeller parret med gamle paintkits, så jeg skjønner mer og mer hvor mye du sliter av og til. Good work! Siter
Johan Clausen Skrevet 5. oktober 2017 Skrevet 5. oktober 2017 På fsdeveloper.org har man lavet et program, Model Converter X, som kan vise repaints uden at åbne sim'en. Den er enkel at bruge, virker med både foymodeller, scenery objekter, X-plane modeller og en masse andre. Personligt bruker jeg programmet til at se på mine AI repaints (og det er helt op til 4096x4096), som programmet nemt kan vise, både fra siden, forfra, fra bunden, ovenfra og 360 grader rundt. Og det selvom programmet faktisk er lavet til at konvertere modeller. Kender mange som brukte FSRepaint men som skiftede til MCX. De har ikke angret et sekund efter de gjorde det. Og det bedste. Det er gratis! Siter
Gunnar van der Meeren Skrevet 5. oktober 2017 Forfatter Skrevet 5. oktober 2017 FSRepaint var vel egentlig utdatert allerede i FSX. Det som gjør at jeg holder på denne, er at den gir mulighet til å flytte rundt på teksturer og tegne inn korrigeringer. Man kan så lagre filen som endres, og siden ta denne tilbake til lagfilen i Photoshop (hvor absolutt alt malerarbeidet gjøres). MCX viser deg teksturene på modellen, men jeg er usikker på om du kan korrigere og lagre teksturfiler med endringer i disse. Siter
Johan Clausen Skrevet 5. oktober 2017 Skrevet 5. oktober 2017 Nej. Man kan ikke endre textures. Men ofte så har jeg Photoshop kørende samtidig med MCX. Hvis jeg finder en feil på paintet i MCX, laver jeg rettelsen i PS og gemmer texture som BMP. Så er det nemt at opdatere paintet hver gang man har lavet rettelser. Når det er helt færdigt og jeg ikke kan finde flere feil eller mangler i MCX, så gemmer jeg paintet som DDS inde i PS. Siter
Gunnar van der Meeren Skrevet 5. oktober 2017 Forfatter Skrevet 5. oktober 2017 Det skiller seg litt fra min situasjon. Simulator PC'en står i et eget hobbyrom. Denne kjører ikke Photoshop. Det gjør derimot arbeidsmaskinen min, som er en iMac med full CC pakke. Jeg pendler altså mellom 2 maskiner når jeg jobber med repaints Siter
Johan Clausen Skrevet 5. oktober 2017 Skrevet 5. oktober 2017 Ja, der er det noget lidt andet. Jobber selv på samme computer med begge programmer. Så har ikke helt samme problemet Siter
Gunnar van der Meeren Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter Skrevet 12. oktober 2017 Har kommet litt videre. Kanskje ikke så veldig iøynefallende endringer. Navajoen er fortsatt WIP... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.