Gå til innhold

Med kaldlaks til Kallax.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Svenskene har rustet opp flyplassen Kallax utenfor Luleå,  med tanke på å eksport av bl.a. fisk fra Norge.  Nå regner jeg med at fisken først skal fraktes med store trailere fra Norge til Kallax,  og så flys FRA Kallax til markedene ute i verden.  For min del valgte jeg å benytte den største fraktversjonen av 747,  for å frakte frossen oppdrettslaks luftveien til Luleå fra Bodø,  så får andre ta seg av resten  ;)

 

DQJ242x.jpg

Fy søren,  det er på bakken man ser hvor vannvittig stor denne maskinen er .

 

cEsaysH.jpg

Fortsatt noe uvant å sitte mange etasjer over bakken å styre dette monsteret.

 

2ZyQVDK.jpg

Imponerende krefter som skyver giganten til værs .

 

HQpkxAB.jpg

Klatrer raskt forbi Bodø,  i det vi setter kursen sør-østover.

 

0bZTtze.jpg

 

EKfvam0.jpg

Bryter 20 000 fot i det vi er på høyde med Sulitjelmabreen.

 

7bF54yk.jpg

Når såvidt cruise-høyden på 26000 fot,  som er valgt på denne korte turen,  før man må begynne å tenke på "nedturen".

 

Mbw4t8f.jpg

Veldig fine og realistiske "kondens-striper" .

 

sdZp4Ox.jpg

 

8RoqrTQ.jpg

Kallax stiger opp mot oss i disen.  Har ikke fått på plass "Sweden Design" i min "nye" P3D3,  så det er bare default flyplass i Kallax.

 

NXLhek2.jpg

Full stopp Kallax,  her blir det hotell og Jazz-festival før retur .  Fortsatt god helg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Jeg fatter ikke hvordan de har fått et slikt "monster" av et fly til å oppføre seg så til de grader smooth. Null stuttering, bare ren glede :)

 

Ja det undres jeg også på.  Jeg har jo ingen super-PC,  middels grafikk-kort og ellers bare det aller nødvendigste for en grei FS.  Likevel,  denne kjempen reagerer på de minste rorbevegelser,  og glir gjennom "luften" uten protester  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Makan da. Her er jo bare å sende den rett til Asia. er jo unødvendig at man skal kaste bort tid og penger med å omlaste den hos søta bror.

 

Helt enig Steinar,  og æ har mange ganger lurt på hvorfor det ikke fraktes fisk med fly fra Bodø.  Her er det store fryselager,  vi ligger kloss inntil fiskebankene og det må være det aller billigste alternativet.  Men neida,  Kallax har lenge markedsført flyfrakt for eksportmarkedet for fisk,  og i Norge kjører vi tusenvis av livsfarlige trailere  ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...