Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 5. februar 2017 Premium Medlem Skrevet 5. februar 2017 Svenskene har rustet opp flyplassen Kallax utenfor Luleå, med tanke på å eksport av bl.a. fisk fra Norge. Nå regner jeg med at fisken først skal fraktes med store trailere fra Norge til Kallax, og så flys FRA Kallax til markedene ute i verden. For min del valgte jeg å benytte den største fraktversjonen av 747, for å frakte frossen oppdrettslaks luftveien til Luleå fra Bodø, så får andre ta seg av resten Fy søren, det er på bakken man ser hvor vannvittig stor denne maskinen er . Fortsatt noe uvant å sitte mange etasjer over bakken å styre dette monsteret. Imponerende krefter som skyver giganten til værs . Klatrer raskt forbi Bodø, i det vi setter kursen sør-østover. Bryter 20 000 fot i det vi er på høyde med Sulitjelmabreen. Når såvidt cruise-høyden på 26000 fot, som er valgt på denne korte turen, før man må begynne å tenke på "nedturen". Veldig fine og realistiske "kondens-striper" . Kallax stiger opp mot oss i disen. Har ikke fått på plass "Sweden Design" i min "nye" P3D3, så det er bare default flyplass i Kallax. Full stopp Kallax, her blir det hotell og Jazz-festival før retur . Fortsatt god helg Siter
Rune Jensen. Skrevet 5. februar 2017 Skrevet 5. februar 2017 Knallfine bilder! Jeg fatter ikke hvordan de har fått et slikt "monster" av et fly til å oppføre seg så til de grader smooth. Null stuttering, bare ren glede Siter
Eivin Stensø Skrevet 5. februar 2017 Skrevet 5. februar 2017 Det trengs litt kald laks til Kallax. Flotte bilder Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 5. februar 2017 Forfatter Premium Medlem Skrevet 5. februar 2017 Jeg fatter ikke hvordan de har fått et slikt "monster" av et fly til å oppføre seg så til de grader smooth. Null stuttering, bare ren glede Ja det undres jeg også på. Jeg har jo ingen super-PC, middels grafikk-kort og ellers bare det aller nødvendigste for en grei FS. Likevel, denne kjempen reagerer på de minste rorbevegelser, og glir gjennom "luften" uten protester ;D Siter
Steinar Grindstein Skrevet 5. februar 2017 Skrevet 5. februar 2017 Makan da. Her er jo bare å sende den rett til Asia. er jo unødvendig at man skal kaste bort tid og penger med å omlaste den hos søta bror. Siter
Kim Kristensen Skrevet 5. februar 2017 Skrevet 5. februar 2017 Svær er ordet, innså først størrelsen på eksempelvis 777ern når det var to av dem i Bodø sist sommer, får se om noen turistselskaper tar ned 747ern når vi får nyrullebanen på plass om noen år Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. februar 2017 Forfatter Premium Medlem Skrevet 6. februar 2017 Makan da. Her er jo bare å sende den rett til Asia. er jo unødvendig at man skal kaste bort tid og penger med å omlaste den hos søta bror. Helt enig Steinar, og æ har mange ganger lurt på hvorfor det ikke fraktes fisk med fly fra Bodø. Her er det store fryselager, vi ligger kloss inntil fiskebankene og det må være det aller billigste alternativet. Men neida, Kallax har lenge markedsført flyfrakt for eksportmarkedet for fisk, og i Norge kjører vi tusenvis av livsfarlige trailere : Siter
Magnus F. Meese Skrevet 6. februar 2017 Skrevet 6. februar 2017 Markedsført, ja, men siste gang de faktisk hadde regelmessig longhaul-frakt der var vel i 2010? Hele denne fuelstop-planen gikk vel ganske greit i dass. Forøvrig pene bilder av pen maskin! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.